Ekonomiskā situācija ietekmē mājsaimniecību pirktspēju, tādēļ e-komercijas pirkumi ir kļuvuši daudz pārdomātāki, intervijā atzina preču piegādes uzņēmuma "DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.
Viņš uzsvēra, ka gan šogad, gan arī nākamgad ietekme būs ģeopolitiskajai situācijai, kā arī inflācijai, tostarp pārtikas cenu pieaugumam, degvielas cenu kāpumam, elektroenerģijas sadales jaunajiem tarifiem, EURIBOR likmes kāpumam un citiem faktoriem. Visas šīs komponentes samazina mājsaimniecību spēju pirkt un ietekmē arī paku piegādes apmērus.
Tostarp Grants atzīmēja, ka pirkumi internetveikalos vairs nav tik spontāni un emocionāli. Šādiem pirkumiem pircēji gatavojas pietiekami ilgi, pārdomā tos un atliek naudu. Tāpat cilvēki daudz biežāk veic pirkumus tādās platformās kā "Andele mandele" u.c. Līdz ar to var secināt, ka cilvēki meklē preces par izdevīgāku cenu, kā arī izvēlas izdevīgāko piegādes veidu.
Vienlaikus viņš norādīja, ka pirkumi internetā ir kļuvuši daudz ierastāki un statistika liecina, ka 70% Latvijas iedzīvotāju izmanto e-komerciju.
"Vai tagad ir tikpat labi kā pandēmijas gados? Nē, nav. Bet vai ir labāk kā pirms pandēmijas? Jā, noteikti, apjomi ir dubultojušies, cilvēki vairāk izmanto e-komerciju, vairāk veic pirkumu un attiecīgi ir pieprasījums pēc sūtījumu un piegādes pakalpojumiem," uzsvēra Grants.
Viņš arī minēja, ka beidzot ir arī redzama ilgi gaidītā tendence, kad uzņēmēji arī Latvijā atsakās no idejas atvērt fizisko veikalu kādā no tirdzniecības centriem, bet sāk ar e-komerciju.
"Mums ilgu laiku ir bijis viens no zemākajiem e-komercijas lietošanas rādītājiem, bet tagad tas lēnām mainās. Piemēram, lietuvieši un igauņi šajā ziņā mums bija stingri priekšā. Lietuvā un Igaunijā uzņēmumi vispirms atver internetveikalu un tad, ja labi iet, ver vaļā fizisko veikalu. Mēs sākam iet šo ceļu, un cilvēki saprot, ka e-komercijā darboties ir daudz ērtāk, var aptvert Baltijas, Eiropas tirgu, nav jāmaksā īres maksas, bet ir jānodrošina ērta piegāde un saprotami noteikumi. Tā ir pozitīva tendence, un tas ir tikai sākums," teica Grants.
Viņš arī norādīja, ka no ārzemēm ienākošo sūtījumu skaits ir diezgan statisks un ir redzams, ka cilvēki tomēr vairāk izvēlas vietējos tirgotājus, jo ar tiem neskaidrību vai problēmu gadījumā saziņa ir vienkāršāka.
Jau vēstīts, ka 2022.gadā "DPD Latvija" apgrozījums bija 28,72 miljoni eiro, kas ir par 1,9% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 2% - līdz 1,708 miljoniem eiro.
Uzņēmums reģistrēts 1998.gadā, un tā pamatkapitāls ir 266 136 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "DPD Latvija" pieder Francijā reģistrētai kompānijai "Geopost".