Līdz ar pieprasījuma pieaugumu kruīza ceļojumus savā piedāvājuma klāstā iekļauj lielākā daļa tūrisma aģentūru, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
«Pasaule mainās. Ceļotāji īpašu vērību pievērš galamērķu drošībai, viņus interesē ne tikai kultūrvēsturiskās vērtības. Te parādās kruīza ceļojumu priekšrocības, jo kuģis ir savā ziņā noslēgta pasaule, kas iziet ļoti stingras drošības kontroli, un ceļotājs var justies droši, līdz ar to pieprasījums pēc kruīziem pērējos trīs gados pieaug, un šī tendence saglabājas stabila,» stāsta Cruiselines Latvija pārdošanas un mārketinga vadītāja Inita Elizabete Lāma.
Kruīza braucieni tiek organizēti pa jūru, okeāniem un upēm. Baltic GSA kruīzu pārdošanas vadītāja Astra Kalniņa uzsver, ka šādu ceļojumu pieprasījuma līkne ir konstanti augoša ne tikai pēdējos trīs gados, bet vispār, kopš Latvijā un Baltijā tiek piedāvāti šādi ceļojumi. Pieaugumu īpaši pēdējos gados nodrošinājuši kruīza kā ceļojuma veida labāka atpazīstamība un spēja atšķirt kruīzu no prāmju kompāniju piedāvājuma, kaut arī bieži tiek lietots viens un tas pats termins – kruīzi. Šādu ceļojumu popularitāti sekmē arī pievilcīgā cena, fakts, ka ir ievērojami pieaudzis kompāniju skaits, kuru ceļojumus ir iespējams iegādāties Baltijā.
Kruīza kuģis ir peldoša 5 zvaigžņu viesnīca, kurā tiek piedāvātas un jau cenā ir iekļautas ēdienreizes, izklaides programma, ikvakara šovi kuģa teātrī, sportošanas iespējas, uz dažiem kuģiem ir arī ledus arēnas, kur pa dienu var slidot un vakaros skatīties ledus šovu, kā arī tiek izrādīti Brodvejas mūzikli Čikāga, Mama Mia. Par papildus samaksu pieejami SPA pakalpojumi, tematiskas ēdināšanas iespējas, piemēram, maltīte Džeimija Olivera restorānā, u.c. A. Kalniņa atminas, ka sākotnēji stereotipi par kruīzu braucieniem bija ļoti spēcīgi, proti, ka šādi braucieni ir ļoti dārgi un domāti tikai bagātniekiem, cilvēkiem šķita, ka ir garlaicīgi nedēļu pavadīt uz kuģa.
I. E. Lāma teic, ka klasiski kruīzs ilgst septiņas dienas, kuru laikā ceļotājs apskata vismaz sešas dažādas valstis. Ne mazāks iemesls kruīza ceļojumu augošajai popularitātei ir notikumi pasaulē, kas aizvēruši Latvijā tādu populāru galamērķi kā Ēģipte.
Visu rakstu Doties ceļā peldošā luksusa viesnīcā lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.