Produkta iepakojums ir ne tikai kastīte, tam ir visai sarežģīta un nozīmīga loma – ieinteresēt, pastāstīt par produktu un arī labi izskatīties
Iepakojumam jāspēj pievērst potenciālā pircēja uzmanību un jārada skaidra sapratne par to, kas tajā ietērpts. Tāpat ir svarīga atvēršanas pieredze – kā atver iepakojumu, cik patīkams ir process. «Iepakojums ir ļoti svarīgs kanāls,» uzsver Andra Treibaha, grafiskās identitātes un iepakojuma kompānijas Brand Box vadītāja. Tā ir viena no aģentūrām, kas specializējas tieši iepakojuma dizaina izstrādē. «Ēriks Šulcs, kurš ir galvenais mākslinieks un kompānijas dibinātājs, ir spēcīgs grafiskais mākslinieks, un pirms 12 gadiem viņš izdomāja veidot savu kompāniju. Tas ir loģisks ceļš, ņemot vērā viņa zināšanas un nepārtraukto attīstību šajā jomā,» saka A. Treibaha.
Šajā nišā darbojas arī Maijas Rozenfeldes izveidotā iepakojuma dizaina kompānija Foreign Embassy. «Strādājot reklāmas aģentūrā (toreiz – Taivas Ogilvy), secināju, ka no visiem uzdevumiem tieši iepakojuma dizains mani aizrauj visvairāk, un tā pamazām radās vēlme fokusēties tieši uz to. Specifiskā izglītība Pratt Institute noteikti bija galvenais iemesls, kas palīdzēja šo ieceri īstenot. Tā ir grafikas dizaina forma, kas ienāk cilvēku mājās, dzīvo mūsu ledusskapjos. Visbiežāk tieši iepakojums cilvēkiem rada pirmo priekšstatu par produktu. No procesa un dizaina viedokļa mani personīgi uzrunā tas, kā grafikas dizains spēlējas ar formu, funkciju un materialitāti,» viņa stāsta.
Savukārt WIG savas pastāvēšanas vēsturē ir izgājusi cauri vairākiem posmiem – tā sāka kā maza reklāmas aģentūra, tad darbu turpināja kā web un grafikas dizaina studija, bet šobrīd pozicionē sevi kā vietu, kur top zīmoli. Tā nodarbojas ar visu, kas ar to saistās – logotipu, vizuālās identitātes, iepakojuma izstrādi. «Šī dizaina «disciplīna» man patīk un padodas vislabāk. Domāju, ka klients arī to jūt, un gluži vienkārši sāka vairāk nākt šāda tipa darbi,» stāsta Dāvis Vilcāns, grafikas dizaina studijas WIG vadītājs.
Visu rakstu Dizaina forma, kas ienāk mājās lasiet 21. maija laikrakstā Dienas Bizness.