Komersanti aicina Satiksmes ministriju izstrādāt vienoto piedāvājumu un investīciju projektus Ķīnai, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kā lielu savu panākumu Latvijas politiķi un ierēdņi līdz šim izcēluši pērn iegūto transporta un loģistikas koordinatora lomu Centrālās un Austrumeiropas valstu (Čehija, Igaunija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Bulgārija, Horvātija, Polija, Maķedonija, Melnkalne, Serbija, Albānija, Bosnija un Hercegovina) un Ķīnas sadarbības formātā 16+1. Valsts un uzņēmēju organizāciju redzējums par to, kā šis statuss būtu jāizmanto tautsaimniecības labā, pagaidām gan būtiski atšķiras. Līdz maija vidū gaidāmajai iesaistīto valstu transporta ministru sanāksmei un biznesa forumam Rīgā palicis pavisam maz laika, lai tiktu skaidrībā, kas kuram jādara, un sagatavotu Ķīnas komersantiem pievilcīgus sadarbības piedāvājumus.
Loģistikas koordinācijas sekretariāta izveidei valdība papildu līdzekļus nepiešķīra, līdz ar ko šīs funkcijas pilda Satiksmes ministrijas (SM) esošie darbinieki. SM gan sadarbojas ar VAS Latvijas dzelzceļš, jo tā «mazmeitai» SIA LDz Cargo loģistika viena no funkcijām ir kopējo piedāvājumu gatavošana un valsts loģistikas koridora popularizēšana, norāda ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups. Pēc viņa teiktā, šobrīd tiek izstrādāta interneta platforma, kurā katra valsts varēs ievietot informāciju par savu loģistikas sektoru, un tiek kārtoti ar pasākumu saistītie organizatoriskie jautājumi. Līdztekus nozares ministru sanāksmei plānota arī biznesa konference, kurā piedalītos ap 50 Ķīnas uzņēmumu, kā arī ap 10 kompānijām no citām valstīm. Ķīniešiem paredzēts rādīt Latvijas ostas un Rīgas lidostu. Latvijai galvenais bonuss no šī formāta ir starptautiskā atpazīstamība saistībā ar loģistiku, atzīmē A. Maldups.
Visu rakstu Riskē neizmantot loģistikas koordinatora potenciālu lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.