Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.
Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.
«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»
Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.
Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.
«Vai mēs spējam būt konkurētspējīgi ar tehnoloģiju kompānijām pasaulē, kuras aizvien vairāk ir balstītas uz viedajām tehnoloģijām?» viņš jautā.
Deutsche Bank vadītājs tāpat īpaši izcēla Starbucks kā firmu, kas lielā mērā strādā banku biznesā – depozītu jomā. «Starbucks... šī kompānija pieņem ievērojamu depozītu apjomu – tas gan no malas tā neizskatās, jo uzņēmums ņem priekšapmaksu,» viņš norāda. Starbucks klienti var iemaksāt naudu kartē, izmantojot uzņēmuma mobilo aplikāciju un pēc tam iepirkties. S&P Global Market Intelligence pagājušajā gadā secināja, ka šī kompānija piesaistījusi klientu naudu depozītos vairāk nekā daža laba banka.