Shell zīmola ienākšana Latvijā tirgu nav būtiski ietekmējusi, liecina degvielas tirgotāju sniegtā informācija.
«Visticamāk, arī nākamajā gadā turpināsim būt liecinieki degvielas mazumtirdzniecības tirgus konsolidācijai, kā rezultātā lielākie tirgus spēlētāji turpinās palielināt savu tirgus daļu, savukārt mazākie tirgus dalībnieki to zaudēs. Tāpat nevar izslēgt, ka daļa no mazākajiem Latvijā esošajiem DUS tīkliem daļēji vai pilnībā varētu tikt pārņemti lielāko konkurentu paspārnē, pauž Virši-A izpildirektors Jānis Vība.
Viņš norāda, ka zīmola Shell ienākšana degvielas mazumtirdzniecības tirgū 2016. gadā būtisku ietekmi uz pārējo tirgus dalībnieku tirgus daļām nav atstājusi un arī nākotnē, visticamāk, šādu ietekmi neredzēsim. «Sagaidām, ka potenciālā degvielas tirgotāju konsolidācija var skart ikvienu no mazākajiem degvielas tīkliem, to skaitā arī Shell,» viņš sacīja biznesa portālam db.lv.
Circle K Latvia pārdošanas direktors Alvis Ērglis norādīja, ka pirms Shell ienākšanas Latvijas tirgū nebija skaidrības par to, kā jaunais zīmols tiks pārstāvēts: «Nebija informācijas par to, vai Shell atvērs papildu jaunas stacijas, vai arī pārpirks kādu no esošajiem tīkliem. Tagad redzam, ka Shell zīmols tika izmantots kā franšīze jau esošam degvielas uzpildes staciju tīklam, kas līdz šim strādāja ar Trest zīmolu. Tā kā jaunas degvielas uzpildes stacijas netika atvērtas, Shell zīmola ienākšana Latvijā pārējos tirgus dalībniekus būtiski neietekmēja.»
«Latvijas degvielas mazumtirdzniecības jomā jau sen ir ļoti sīva konkurence. Kopumā uz vienu ekonomiski aktīvu iedzīvotāju Latvijā ir divas reizes vairāk uzpildes staciju, nekā, piemēram, Vācijā. Līdz ar to visi esošie degvielas tirgus dalībnieki savā starpā ļoti konkurē par katru klientu. Konkurences metodes, protams, ir dažādas: mēģinājumi piesaistīt klientus gan ar iespējami pievilcīgāku degvielas cenu, labāku degvielas kvalitāti, papildu servisu stacijās vai klientu lojalitātes piedāvājumiem. Domāju, ka arī nākamgad vērosim dažādas degvielas tirgus konsolidācijas izpausmes,» skaidroja A. Ērglis.
Savukārt, SIA Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen), komentējot Shell ienākšanu Latvijas tirgū, vien sacīja: «Lai arī Latvijā kopumā degvielas nozarē ir sīva konkurence, ikviena jauna tirgus spēlētāja ienākšana vai esošā komersanta darbības paplašinājums sniedz zināmu pievienoto vērtību – tie ir papildu nodokļi valsts budžetā, tomēr viens no lielākajiem ieguvējiem ir tieši patērētājs.»
Pirmās Shell zīmola degvielas uzpildes stacijas Rīgā darbu sāka 2016. gada jūlijā. Tādējādi zīmols atgriezās Latvijas tirgū.
2003.gadā visas Latvijā strādājošās Shell degvielas uzpildes stacijas pārņēma Statoil, kas līgumu par Shell Baltijas valstu degvielas uzpildes staciju iegādi parakstīja 2002.gada 4.oktobrī, liecina aģentūras LETA arhīvs.