Uz vietējiem iedzīvotājiem orientētam viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas (HoReCa) segmentam klājas salīdzinoši labi, bet Vecrīgā krogiem un bāriem Covid-19 krīze turpinās, intervijā atzina Latvijas Neatkarīgo aldaru biedrības priekšsēdētājs un alus darītavas "Labietis" vadītājs Reinis Pļaviņš.
Viņš pauda, ka Covid-19 pandēmija pilnībā mainīja HoReCa segmentu un atkopšanās nav notikusi. "Jāsaprot, ka Covid-19 krīze nav beigusies, un tā pilnībā izjauca HoReCa struktūru. Bāru un restorānu nozare pirms un pēc Covid-19 ir divas dažādas nozares," teica Pļaviņš.
"Labietis" vadītājs stāstīja, ka arī viņiem bija krogs Vecrīgā, kuru Covid-19 laikā vēl centās uzturēt ar domu, ka spēs atgūties, bet pagājušajā gada novembrī tomēr bija spiesti krogu slēgt.
"Ja Vecrīgā pirms Covid-19 visas centrālās ielas bija aizņemtas un dzīvība sāka parādīties arī mazajās ielās, tad tagad dzīvība lēnām sāk atgriezties galvenajās ielās. Visās mazajās ielās kafejnīcām un restorāniem telpas stāv tukšas. Vecrīgā viss ir slikti, un tur neviens nav atguvies - tur joprojām ir kovida krīze," norādīja aldaris.
Vienlaikus viņš norādīja, ka savukārt Rīgas apkaimēs tiem bāriem un krogiem, kas strādā uz vietējiem iedzīvotājiem, iet salīdzinoši labi. "HoReCa segments, kas strādā ar vietējiem iedzīvotājiem, ļoti ātri atguvās, atkopās vecās vietas, un arī vērās vaļā jaunas, bet viss tas, kas balstījās uz tūristiem, tas ir pazudis vai pārprofilējies. Vietām, kas strādā ar vietējiem iedzīvotājiem, iet salīdzinoši labi, un viņus īpaši neskāra arī inflācija un pirktspējas kritums, jo cilvēkiem, kuri iet ārpus mājas, naudas "spilventiņš" ir, un savām mazajām baudām viņi ir gatavi turpināt tērēt," atzina "Labietis" vadītājs.
Pļaviņš arī stāstīja, ka sabiedriskās ēdināšanas segments ārpus Rīgas ir sezonāls. "Uz rokas pirkstiem var saskaitīt bārus un restorānus, kas strādā cauru gadu. Situācija ir diezgan traģiska, un tādēļ cieš ne tikai alus nozare. Mēs uzreiz zaudējam tādu jēdzienu kā "sociālā kapitāla audzēšana" cilvēkiem, kas iziet ārpus mājas. Pie glāzes alus cilvēki apmainās ar idejām, domā par jaunu uzņēmumu dibināšanu, iedvesmojas," stāstīja aldaris.