Komercbanku asociācija noteikusi visām bankām vienotu aktīva klienta definīciju, tomēr katra banka piemērojusi arī savus noteikumus, tādējādi Db.lv noskaidroja, ka dažādās bankās atšķirās politika par to, vai tiek piemērota komisijas maksa par neaktīva klienta konta uzturēšanu.
Komercbanku asociācijā visas bankas vienojušās, ka aktīva klienta statuss ir tiem klientiem, kuru kontos pārskata periodā – sešos mēnešos – ir veikti vismaz divi darījumi vai transakcijas, izņemot bankas komisijas maksu ieturēšanu, Db.lv skaidroja SEB bankas pārstāve Agnese Strazda, piebilstot, ka SEB banka veido arī savu iekšējo aktīvā klienta definīciju, kas vairāk saistīta ar apgrozījumu kontā. Viņa norāda, ka SEB bankā privātpersonas par konta uzturēšanu neko nemaksā, neatkarīgi no tā, kāds ir klienta statuss.
Ja SEB bankas kontā nav atlikuma un sešus mēnešus nav veiktas nekādas darbības, klientam tiek nosūtīta vēstule, kurā tiek informēts – ja klients nedos ziņu divu nedēļu laikā, konts tiks slēgts. Ja ir izveidojies komisijas maksas parāds, piemēram, par kartes gada maksu, tad klientam tiek nosūtīta vēstule, kurā kopā ar informāciju par to, ka var tik slēgts konts, klients tiek aicināts nomaksāt parādu divu nedēļu laikā.
Turpretī Swedbank piemēro komisijas maksu par kontu, kurā atlikums ir mazāks nekā pieci Ls un kurš nav izmantots vairāk kā gadu. «Ilgstoši neaktīvu kontu uzturēšana saistīta ar izmaksām,» iepriekš Db.lv skaidroja Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska. Jau rakstīts, ka DB aprēķināja – Swedbank pastāv iespēja no neaktīvajiem klientiem gūt ap miljons Ls ieņēmumus, ņemot vērā, ka 200 tūkstošiem bankas klientu piemērots neaktīva klienta statuss.
Banka Citadele pārstāve Baiba Ābelniece skaidro, ka viņas pārstāvētajā bankā no klienta konta ietur 50 santīmus mēnesī gadījumā, ja klienta kontā nav notikušas transakcijas 12 mēnešus un klients neizmanto vēl kādu citu bankas pakalpojumu. «Banka turpina apkalpot neaktīvā klienta kontu līdz klients to slēdz, jo banka pati nav tiesīga aizvērt vai bloķēt klienta kontu ienākošiem darījumiem, pat ja tas ir neaktīvs. Un, kamēr līgumattiecības starp banku un klientu nav pārtrauktas, banka pilda pienākumus - arī pret neaktīvu klientu, piemēram, ja ir atvērts norēķinu konts, bankai ir jāinformē par izmaiņām pakalpojumu cenrādī. Tāpēc banka pēc noteikta laika nosaka maksu par neaktīva konta uzturēšanu,» stāsta B. Ābelniece.