Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA Baltic Insurance Company (BTA), izvērtējot līdzšinējo sadarbības pieredzi ar transportlīdzekļu meklēšanas sistēmas TrackGuard izplatītājiem un apkalpotājiem Latvijā, pieņēmusi lēmumu – no 1.novembra neatzīt TrackGuard sistēmu par pietiekami drošu un efektīvu transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmu riska klases transportlīdzekļiem, kas tiek apdrošināti BTA, informē BTA pārstāve Agnese Grīnberga.
Jaunākā gada izlaiduma un dārgu transportlīdzekļu īpašniekus, BTA klientus, kuri savos transportlīdzekļos uzstādījuši TrackGuard sistēmas, BTA aicina izvērtēt šīs sistēmas izmantošanas lietderību.
Pieaugot jaunu un dārgu transportlīdzekļu zādzību skaitam, daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta preventīviem pasākumiem, kas ļautu mazināt iespējamo zādzības risku un veicinātu transportlīdzekļa atrašanu tā aizdzīšanas gadījumā. Apdrošināšanas sabiedrības regulāri izvērtē transportlīdzekļu zādzību skaitu un, ņemot vērā nozagto transportlīdzekļu markas, modeļus un izlaiduma gadus, definē riska klasē iekļaujamos transportlīdzekļus. Šo transportlīdzekļu īpašniekiem tiek noteiktas papildu drošības prasības attiecībā uz transportlīdzekļa aprīkojumu, lai, iegādājoties sauszemes transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polisi, būtu spēkā zādzības risks.
Līdz šim BTA atbalstīja vairāku ražotāju piedāvātās transportlīdzekļu meklēšanas un atgūšanas sistēmas, kas nodrošina, ka transportlīdzeklī tiek uzstādīts raidītājs, kas pa radioviļņiem dod signālu, tādējādi ļaujot noteikt transportlīdzekļa atrašanās vietu. Izvērtējot līdzšinējo pieredzi, BTA secinājusi, ka nevienā no praksē esošajiem gadījumiem, kad transportlīdzekļos bija uzstādītas TrackGuard sistēmas, transportlīdzekļi netika atrasti.
«Nosakot papildu drošības prasības riska klases transportlīdzekļiem, mūsu mērķis ir mazināt iespējamo zādzības riska iestāšanos. Tāpēc izvērtējam katras šādas sistēmas darbību, apkalpošanu un efektivitāti. Ja transportlīdzekļos ir uzstādīta efektīva meklēšanas sistēma ar kvalitatīvu attiecīgās sistēmas darbību un apkalpošanu, kas nodrošina trauksmes signāla saņemšanu arī aktīvajā režīmā, proti, brīdī, kad klients pats vēl nav fiksējis transportlīdzekļa zādzību, tādējādi spējot nodrošināt operatīvu transportlīdzekļa meklēšanu, tad zādzības riska iestāšanās būtiski mazinās. Savukārt, ja sistēma nespēj nodrošināt iepriekš minēto, kā to parāda mūsu pieredze gadījumos, kad transportlīdzekļiem bija uzstādītas TrackGuard sistēmas, tad uzskatām, ka šādu sistēmu izmantošana nav lietderīga un tā neattaisno sevi. No šādas sistēmas uzstādīšanas ieguvējs nav nedz klients, nedz apdrošinātājs. Rūpējoties par klientu transportlīdzekļu drošību, esam nolēmuši TrackGuard sistēmu vairs neatzīt par efektīvu un mūsu drošības prasībām atbilstošu sistēmu,» norāda BTA Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče.
BTA jau iepriekš informēja, ka kopumā šogad ir saņēmusi 36 KASKO atlīdzību pieteikumus par nozagtiem transportlīdzekļiem. Gada laikā kopš 2014. gada septembra BTA saņēmusi trīs pieteikumus par transportlīdzekļu, kas bija aprīkoti ar TrackGuard sistēmu, zādzībām: 2014. gada septembrī kādam BTA klientam tika nozagts 2014. gada Lexus 450H markas transportlīdzeklis 69 tūkstošu eiro vērtībā, 2014. gada novembrī citam BTA klientam tika nozagts 2011. gada BMW X3 markas transportlīdzeklis 33 tūkstošu eiro vērtībā, savukārt pavisam nesen – 2015. gada septembra beigās, kādam BTA klientam tika nozagts 2015. gada Mercedes Benz ML350 markas transportlīdzeklis, kura vērtība ir gandrīz 54 tūkstoši eiro. Neraugoties uz to, ka transportlīdzekļos bija uzstādīta meklēšanas sistēma TrackGuard, neviens no šiem transportlīdzekļiem nav atrasts.