AAS Baltic Insurance Company (BTA), kas pēc mātes uzņēmuma SE BTA Insurance Company reorganizācijas pārņēma tās Baltijas valstu biznesa portfeli un savu darbu reāli sāka 2015. gada 1. jūlijā, auditētā peļņa pērn sasniedza 4,2 miljonus eiro, informē BTA.
Kā norāda BTA valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus, pēc mātes uzņēmuma BTA Insurance Company SE reorganizācijas galvenais BTA uzdevums ir turpināt BTA attīstību Baltijas tirgū, piedāvājot kvalitatīvus un konkurētspējīgus pakalpojumus, saglabājot BTA pozīciju starp vadošajiem apdrošinātājiem Baltijā.
Laika periodā no 2015. gada 1. jūlija līdz 31. decembrim BTA saskaņā ar auditētajiem finanšu rezultātiem parakstīja bruto apdrošināšanas prēmijas 55,7 miljonu eiro apmērā.
Neraugoties uz kopējo BTA bruto izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjomu 35,6 miljonu eiro apmērā, BTA auditētā peļņa pirms nodokļa nomaksas pērn pusgada laikā sasniedza 4,2 miljonus eiro. Lai turpinātu veiksmīgu BTA attīstību un sasniegtu veiksmīgus rezultātus, mūsu izvirzītās prioritātes pērn bija biznesa portfeļa sabalansēšana, administratīvo procesu un darbības izdevumu optimizēšana. Rezultātā Baltijas valstīs sasniedzām vienu no labākajiem kombinētās attiecības rādītājiem (93,1%) starp vadošajiem uzņēmumiem Baltijas apdrošināšanas tirgū, atzīmē J.Lucaus.
Raksturojot Baltijas valstu apdrošināšanas tirgu, kurā darbojas BTA, J.Lucaus uzsver, ka tirgus turpina attīstīties.
Vērtējot finanšu rezultātus apdrošināšanas portfelim, kas tika pārņemts no mātes uzņēmuma 2015. gada 1. jūlijā, 2015. gadā bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms ir sasniedzis 2014. gada līmeni. Baltijas valstīs bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms 2015. gadā sasniedza 114 miljonus eiro. Sadalījumā pa apdrošināšanas veidiem, jāatzīmē, ka saglabājas iepriekšējā pozitīvā tendence, proti, bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos gan Baltijā kopumā, gan katrā valstī atsevišķi pieauga. Baltijā kopumā 2015. gadā bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos sasniedza 74,4 miljonus eiro, kas ir par 4,4 % vairāk nekā 2014. gadā. Būtisks bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums Baltijas valstīs sasniegts nelaimes gadījumu apdrošināšanā (+18,9%), KASKO apdrošināšanā (+7,6%) un īpašuma apdrošināšanā (+6,9%).
Ņemot vērā pārņemto biznesa portfeli, kopumā bruto apdrošināšanas atlīdzībās Baltijas valstīs 2015. gadā izmaksāti 70,5 miljoni eiro, kas ir par 15,3% vairāk nekā 2014. gadā. Apdrošināšanas atlīdzību pieaugumu 2015. gadā sekmēja gan pieaugošais ceļu satiksmes negadījumu skaits, gan autoservisa pakalpojumu izmaksu pieaugums visās trijās Baltijas valstīs, kā arī ārstniecisko pakalpojumu izmaksu pieaugums Latvijā un Lietuvā.
Baltijas valstu apdrošināšanas tirgū konkurences līmenis saglabājas ļoti augsts, norāda J. Lucaus. Visās trijās Baltijas valstīs konkurences ietekmē notiek sīva cīņa par katru klientu. Pērn konkurenci veicināja arī izmaiņas citu apdrošināšanas tirgus dalībnieku īpašnieku struktūrās. Vislielākā konkurence novērojama transportlīdzekļu apdrošināšanas veidos. Jau vairākus gadus OCTA nozare gan Latvijā, gan Igaunijā strādā ar zaudējumiem. Sīvā konkurence apdrošināšanas tirgū neļauj palielināt OCTA polišu cenas tādā apmērā, kas būtu adekvāts palielinājums, ņemot vērā objektīvās izmaksas šajā apdrošināšanas veidā. Izmaksu palielinājumu pērn ietekmēja ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugums un autoservisu pakalpojumu cenu palielinājums visās trijās Baltijas valstīs, skaidro uzņēmuma pārstāvji.
Līdzīgi kā citās nozarēs, arī apdrošināšanas nozarē ir jūtama distances saziņas kanālu izmantošanas pieauguma tendence, proti, arvien vairāk klientu nosūta pieteikumus un iegādājas apdrošināšanas pakalpojumus ar interneta starpniecību. Lietuvā BTA bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju apjoms par apdrošināšanas pakalpojumiem, kas iegādāti ar interneta starpniecību, 2015. gadā pieaudzis par 11%. Latvijā ar interneta starpniecību iegādāto apdrošināšanas pakalpojumu parakstīto bruto apdrošināšanas prēmiju apjoms saglabājies 2014. gada apmērā. Attīstot klientu apkalpošanas servisu, BTA pērn pilnveidoja atlīdzību pieteikšanas iespējas distances saziņas kanālos. 2015. gadā 98% no kopējā Latvijā, 90% no Igaunijā un 71% no Lietuvā BTA saņemto atlīdzību lietu skaita tika reģistrēti attālināti Klientu atbalsta dienestā.
Turpinot iesākto pozitīvo attīstības tendenci, 2016. gadā BTA valde, tās sastāvā: valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus, valdes locekļi Oskars Hartmanis un Evija Matveja, kā prioritātes ir izvirzījuši: veicināt uzņēmuma darbību korporatīvo klientu segmentā, kā arī kāpināt kopējos biznesa apjomus Baltijas valstīs, jo īpaši Igaunijā, kur redzams tirgus izaugsmes potenciāls.