Jaunākais izdevums

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija "flybe" ceturtdien tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu un nekavējoties pārtraukusi savu darbību.

"flybe" mājaslapā norādīts, ka lidsabiedrība nav spējīga saviem pasažieriem organizēt alternatīvus lidojumus, tiem iestrēgstot lidostās.

Šāds paziņojums publiskots dažas stundas pēc tam, kad mediji pavēstīja, ka aviokompānija varētu bankrotēt pēc neveiksmīgiem centieniem iegūt 100 miljonu sterliņu mārciņu (115 miljonu eiro) valsts aizdevumu.

"flybe" darbību negatīvi ietekmējušas nepastāvīgas degvielas cenas un britu sterliņu mārciņas vērtības kritums, kā arī pēdējā laikā jaunā koronavīrusa izplatības radītie sarežģījumi.

Aviokompāniju pērn iegādājās konsorcijs "Connect Airways", kurā ietilpst lidsabiedrība "Virgin Atlantic", infrastruktūras uzņēmums "Stobart" un investīciju kompānija "Cyrus Capital Partners".

"flybe" gadā pārvadā ap astoņiem miljoniem pasažieru. Tā no Lielbritānijas piedāvā reisus uz 170 galamērķiem Eiropā.

"Connect Airways" vadītājs Marks Andersons skaidro, ka pielikti visi iespējamie pūliņi "flybe" glābšanai, taču aviokompānija nav spējusi pārvarēt finansējuma problēmas.

"flybe" kļuvusi par otro britu lidsabiedrību, kas dažu mēnešu laikā pārtraukusi darbību.

Jau ziņots, ka "Thomas Cook", kas bija viens no lielākajiem un vecākajiem tūrisma operatoriem pasaulē, un kam pieder tāda paša nosaukuma aviokompānija, 23.septembrī paziņoja par bankrotu.

Savukārt februārī bankrotēja Lielbritānijas reģionālā aviokompānija "flybmi". Par bankrota iemesliem tā nosauca augstās izmaksas un Brexit radītās neskaidrības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija Flybe ar valdību veikusi pārrunas par iespējamu tās glābšanu

LETA--AFP,13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākusī Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija "Flybe" veikusi pārrunas ar Lielbritānijas valdību par iespējamu lidsabiedrības glābšanu, pirmdien vēsta mediji.

Britu ziņu aģentūra "Press Association" norāda, ka Uzņēmējdarbības, enerģētikas un rūpnieciskās stratēģijas ministrijas, kā arī Transporta ministrijas amatpersonas nedēļas nogalē pārrunājušas iespējas "Flybe" piešķirt ārkārtas aizdevumu.

"Flybe" nodarbina aptuveni 2000 cilvēku un tā pieder Lielbritānijas aviokompānijas "Virgin Atlantic Airways" vadītam konsorcijam.

Aviokompāniju pērn iegādājās konsorcijs "Connect Airways", kurā vēl ietilpst infrastruktūras uzņēmums "Stobart" un investīciju kompānija "Cyrus Capital Partners".

Taču "Flybe" finanšu stāvoklis kopš tā laika nav būtiski uzlabojies, ņemot vērā vāju pieprasījumu, sīvo konkurenci un Lielbritānijas ekonomikas gauso izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" pieņēmusi lēmumu uz laiku no 2020. gada 23. marta līdz 31. maijam samazināt reisu skaitu no Rīgas uz Milānu.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: "Pēdējo dienu laikā mēs esam novērojuši būtisku īstermiņa rezervāciju kritumu uz Milānu, tādēļ pieņēmām lēmumu samazināt reisu skaitu."

"Lai arī īstermiņā pieprasījums pēc ceļojumiem uz Milānu un Veronu pēdējās dienās ir samazinājies, mēs novērojam, ka interese par ceļojumiem uz Itāliju, jo sevišķi vasaras mēnešos, saglabājas augstā līmenī. Vasaras sezonā "airBaltic" plāno atjaunot sezonālos lidojumus uz Katāniju, Olbiju un Venēciju," piebilst M. Gauss.

Laika periodā no 23. marta līdz 31. maijam "airBaltic" turpinās piedāvāt lidojumus no Rīgas uz Milānu divas reizes nedēļā. Pasažieri, kuri jau veikuši rezervācijas ietekmētajiem reisiem uz Milānu no 23. marta līdz 31. maijam, tiks pārcelti uz citiem lidojumiem. Turklāt pasažieriem tiks piedāvāta iespēja mainīt savas ietekmētās rezervācijas bez maksas uz citiem "airBaltic" galamērķiem šajā apkārtnē – Cīrihi, Ženēvu, Minheni vai Vīni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vīruss nomērdē pirmo aviokompāniju

Jānis Šķupelis,06.03.2020

Britu reģionālā aviokompānija "Flybe" nupat paziņojusi par bankrotu un norādījusi, ka tieši koronavīruss bija pēdējā nagla tās zārkā.

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ražošana jau bez visa koronavīrusa bija iebuksējusi. Ekonomiku gan daudzviet izvilka spēcīgs patēriņš, kas nu arī, šķiet, diemžēl virzās uz grāvja pusi.

Bailes no vīrusa nozīmē, ka cilvēki atliek tēriņus, neceļo, neiet uz kino, restorāniem, tiek atcelti publiski pasākumi utt. Tas arī biznesa vides pārstāvjiem uz neskaidrības fona liks atlikt investīcijas un, ja tas turpināsies ilgāk, lemt, piemēram, par darbinieku skaita samazināšanu.

Pa vīrusa panikas smagās dūres sitienam pirmā nonākusi tūrisma industrija un, piemēram, aviokompānijas. Valdot šādam fonam, britu reģionālā aviokompānija "Flybe" nupat paziņojusi par bankrotu un norādījusi, ka tieši koronavīruss bija pēdējā nagla tās zārkā.

Šī ir pirmā aviokompānija, ko var uzskatīt par koronavīrusa epidēmijas upuri, ziņo "The Wall Street Journal". Jāteic, ka šīs kompānijas ne tikai ietekmē lidojumu atcelšana, bet patērētāju pieņēmumi par ekonomikas nosacījumu pasliktināšanos, kas droši vien paši par sevi pie tā arī novedīs.

Komentāri

Pievienot komentāru