Pieprasījums pēc izbraucieniem ar pasažieru izklaides kuģīšiem pa šogad ir pieaudzis un kompānijas domā par flotes un maršrutu paplašināšanas iespējām.
SIA Kanāla Motorlaivu kompānija šī ir trešā kuģošanas sezona, ko īpašnieks Ainis Čaunāns vērtē pozitīvi. Ikgadējais budžets tiekot plānots, vadoties no iepriekšējā gada rezultātiem, un šogad tas pat esot pārpildīts. «Ja nebūtu nelegālo darboņu, budžets būtu izpildīts ar uzviju, un arī valsts budžets saņemtu krietni vien vairāk naudas PVN un citos maksājumos,» saka uzņēmējs. Nauda esot atlicināta vēl divu jaunu kuģu būvēšanai, kam būšot jāuzņemas vēl papildu kredītsaistības, jo tas neesot lēts prieks. Šobrīd KMK ir četri kuģi, no kuriem slavenākais ir 105 gadus vecais Darling, kas savulaik iegādāts Stokholmā. Darling ir pilnībā restaurēts, tas darbojas ar dīzeļmotoru, savukārt visi jaunie KMK kuģīši ir ar elektromotoriem, kuru darbību nodrošina vairāki akumulatori. Nākamgad visiem KMK elektriskajiem kuģīšiem 15% enerģijas nodrošinās saules baterijas, kas tiks uzstādītas uz jumta.
Arī SIA Upes kuģis vadītājs Gundars Ūdris pieļauj domu - ja lietas labi attīstīsies, floti varētu papildināt ar vēl kādu kuģi. Šī kuģošanas sezona esot salīdzinoši sekmīgāka nekā pērn – jūtami audzis ārzemju tūristu skaits, tāpat uz izbraucieniem aktivizējušies arī vietējie. Augusi cilvēku interese par dažādiem maršrutiem – Mežaparks, jūras vārti, Jūrmala, arī Doles sala u.c. - , tāpat cilvēki atkal labprāt uz kuģīša vēloties svinēt kāzas, dzimšanas dienas, rīkot korporatīvos pasākumus. «Aktivitāte ir jūtami pieaugusi. Pārsvarā daudziem ārzemju tūristiem vecpilsētas apskate beidzas ar Rātslaukumu, un pietrūkst norāžu un informācijas stendu, ka tepat mazliet tālāk vēl ir Daugavmala, pasažieru kuģīši un iespēja iepazīties ar Rīgas panorāmu – un ne tikai – arī no upes puses,» bilst G. Ūdris.
Jau nākamgad SIA Upes kuģis apsver variantu ieviest pastāvīgo izklaides maršrutu uz Doles salu, par ko šogad esot bijusi pastiprināta interese. Tāpat ir uzsāktas sarunas ar pašvaldību par iespēju atjaunot padomju laikos populāro pasažieru pārvadāšanas maršrutu Vecmīlgrāvis – Bolderāja, kas apkalpoja kuģu būvē strādājošos.