Bērzu sulas var ne vien dzert, bet arī, īpaši apstrādātas un pievienotas kosmētikas krēmam, smērēt uz sejas, lai aizkavētu ādas novecošanos.
Sākotnēji dabīgās kosmētikas SIA Madara Cosmetics produktu sortiments bija neliels - četri produkti, bet sešos gados tas ir palielinājies līdz vairāk nekā 40. Jaunākā produktu līnijā Time Miracle ietilpst vairāki produkti pret novecošanos. «Jau no paša sākuma pircēji jautāja par pretnovecošanas līdzekļiem. Ņemot vērā Eiropas un citu valstu demogrāfiju, šo līdzekļu mērķauditorija ir augoša. Nolēmām - ja Madara ražotu pretnovecošanās produktus, tie būtu efektīvākie pretnovecošanās produkti dabiskajā kosmētikā pasaulē. Tās ir lielas ambīcijas,» neslēpj SIA Madara Cosmetics dibinātāja Lotte Tisenkopfa.
Kosmētikas krēmā lielāko daļu visbiežāk veido ūdens - apmēram 50%. Tas ir nepieciešams, jo ūdens šķīdina aktīvās, ūdenī šķīstošās vielas, piemēram, vitamīnus, un ir jāveido emulsija, kas gan ūdenī, gan eļļā šķīstošās vielas nogādātu ādas dziļākajos slāņos. Tajā pašā laikā ūdenim nepiemīt nekāda aktīvā funkcija - ūdens uz ādas šūnām neiedarbojas ne pozitīvi, ne negatīvi, ūdens ir nesējviela. «Tādēļ radās ideja aizstāt ūdeni ar kaut ko, kas ādas šūnām sniegtu efektu. Domājot, ar ko to aizstāt, lūkojāmies dabā, kultūrā, un pirmā ideja bija aizstāt ūdeni ar bērzu sulām,» stāsta L. Tisenkopfa. Saprotot, ka konservēt bērzu sulu būs ļoti sarežģīti, jo tā fermentējas jau nākamajā dienā, šī ideja sākotnēji atmesta. Taču pēc kāda laika uzņēmums atgriezās pie šīs ieceres, pievērsās konservācijas procesu pētījumiem. Kopumā tas aizņēma divus gadus. «Saprotot, ka virzāmies uz pozitīvu rezultātu, ķērāmies pie bērzu sulu izpētes, lai noskaidrotu, kā tā ietekmē ādas šūnas,» viņa teic. Līdz šim par bērzu sulām nav bijusi nekāda zinātniska informācija - tikai etnozināšanas.
Kopīgi strādājot ar Latvijas universitāšu pētniekiem, atklājās, ka bērzu sula veicina kolagēna sintēzi ādā, šūnu augšanu, aizsargā pret vides kaitīgo ietekmi. Pētījumu rezultāti vainagojušies jaunajā produktu līnijā Time Miracle, ko uzņēmums pieteicis konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 kategorijā Inovatīvākais produkts.
Ar citiem uzņēmumiem, kas šogad pretendē uz Eksporta un Inovācijas balvu 2011 variet iepazīties, klikšķinot šeit!