Madara Cosmetics ieiešana akciju tirgū ir īpašs gadījums, ko nav nemaz tik viegli novērtēt un salīdzināt, jo līdzīgi kosmētikas ražotāji ir vai nu privāti un netirgojas biržā vai nu ir lieli starptautiskie daudznozaru uzņēmumi, komentējot noteikto akcijas cenu un potenciālo investoru interesi, portālam db.lv sacīja INVL INDEX DIRECT vadītājs Andrejs Martinovs.
Vadoties pēc 2017. gada darbības prognozēm, prognozētais P/E varētu būt ap 16, kas Baltijas mērogiem nav lēti, jo, piemēram, AS Olainfarm šīs radītājs ir 12, bet AS Grindeks 7. Protams, šie uzņēmumi nav pilnībā salīdzināmi ar Madara Cosmetics, piebilst eksperts. Savukārt, vērtējot pasaules mērogā, piemēram, L’Oreal P/E rādītājs ir 26, savukārt Oriflame - ap 18. Tādējādi salīdzinājumā ar industrijas spēlētajiem Madara akcijas ir lētākas vai nedaudz lētākas.
Kopumā Madara Cosmetics bilance izskatās labi, uzņēmumam parādu ir salīdzinoši maz, apgrozījums un prognozes arī uzlabojas. Tāpat emitenta, akcionāru un menedžmenta reputācija ir pozitīva, vērtē eksperts.Pēc A. Martinova teiktā, Madara Cosmetics darbojas perspektīvā un augošā ekokosmētikas nišā, un kompānijai ir pārdomāts un labi īstenots mārketings.
«Domāju ka tie, kas lieto Madaras produkciju, kas nav lēta, var atļauties ieguldīt arī ne pārāk lētās Madara Cosmetics akcijās. Arī laiks iet uz priekšu, labi biznesa modeļi un trendīgie produkti nodrošina vērtības pieaugumu saviem akcionāriem un tas, kas šodien neizskatās lēts, ar laiku var kļūt vēl dārgāks,» uzsver A. Martinovs.
Pēdējā laikā arvien vairāk popularitāti gūst patēriņa modeļi, kad produktu lietotāji kļūst arī par produkta ražotāja/piegādātāja līdzīpašnieku, un Madara ir labs variants, lai izmēģinātu šo moderno un efektīvo paņēmienu. Kopumā iniciatīva un IPO vērtējama pozitīvi, uzskata eksperts.
Lasi Vēl:
AS Madara Cosmetics akcija maksās 6,25 eiro
Nasdaq: Biržā pēc Madara Cosmetics varētu ienākt vēl kāds uzņēmums