Pērn uz valsts ceļiem labotas bedres 575 tūkst. m2 apjomā; tikai 1% bedru remontētas ar karstu asfaltbetonu pilnā tehnoloģijā.
Bedres uz ceļiem tiek remontētas daudzās valstīs, taču citiem neizskaidrojamā kārtā sanāk labāk - ceļš ir vairākkārt lāpīts, taču braucot ir sajūta, ka pārvietojamies pa jaunu, gludu ceļu. Latvijā - ja uz ceļa ir ielāps, tad nepārprotami to arī jutīsim. Viena lieta ir trūcīgs finansējums ceļu uzturēšanai, otra - izpratne par kvalitāti, kas, pēc vairāku DB aptaujāto speciālistu domām, var pieklibot visās ceļa būvprocesa stadijās.
Kā informē VAS Latvijas valsts ceļi (LVC), valsts autoceļos bedrīšu remontam asfalta segumos lieto vairākas atšķirīgas tehnoloģijas - bedrīšu aizpildīšana ar karsto asfaltbetonu pilnā vai nepilnā tehnoloģijā, bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju nepilnā tehnoloģijā, kā arī bedrīšu aizpildīšana ar auksto asfaltu, izmantojot nepilno tehnoloģiju. Bedrīšu aizpildīšanu ar karsto asfaltu pilnā tehnoloģijā lieto, kad labā stāvoklī esošā segumā izveidojusies atsevišķa bedre. Satiksmei bīstamo bedru aizpildīšanai sabrukušajos posmos izmanto karsto asfaltbetonu nepilnā tehnoloģijā. Savukārt aizpildīšana ar emulsiju un šķembām ir bedrīšu remonta pamatmetode - ar emulsiju tiek aizpildītas plaisas ap bedri, un tā ir ātra un arī lētāka metode, ko iespējams izmantot mitrā laikā, nelabvēlīgos laika apstākļos to var pārtraukt, tā nav piesaistīta pie asfaltbetona ražotnēm, materiālus var ilgstoši uzglabāt. Bedrīšu aizpildīšanu ar auksto asfaltu pielieto satiksmei bīstamo bedru aizpildīšanai nelabvēlīgos laika apstākļos.
LVC uzturēšanas kontroles daļas vadītājs Jānis Kastanovskis skaidro, ka aukstā asfalta tehnoloģija ir visdārgākā - tā izmaksā 16,80 Ls kvadrātmetrā. Pilnā tehnoloģija ar karstu asfaltbetonu izmaksā 14,02 Ls/m2, nepilna tehnoloģija ar karstu asfaltbetonu - 12,09 Ls/m2, bet emulsija ar šķembām - 10,09 Ls/m2.
Katram darbu veidam ir izstrādāta specifikācija, kurā noteiktas prasības darbam un kvalitātei. Specifikācijas faktiski visiem veidiem nosaka, ka aizpildīto bedrīšu vietā seguma augstums nedrīkst būt zemāks par esošā seguma līmeni vai augstāks par 10 mm. Ja konstatēta neatbilstība, tā uzņēmējam jānovērš, nofrēzējot paaugstinājumu vai aizpildot padziļinājumu.