Barselonas izstāde noteikti nav pieskaitāma pie pasaules populārākajiem autošoviem, taču tā ir lieliska vieta, lai izrādītu jaunumus, kurus iespējams Parīzē, Ženēvā vai Frankfurtē lielākā daļa nemaz nepamanītu.
Pēc šāda principa rīkojās korejiešu ražotājs Hyundai, kurš uz Katalonijas galvaspilsētu bija atvedis jauno Hyundai i40 sedanu, un svinēja šeit pasaules pirmizrādi. Jāatzīst, ka korejieši bija izvilkuši laimīgo lozi, jo līdz ar Hyundai i40 sedana pirmizrādi, pirmo reizi Eiropā galdā tika celts jaunais Hyundai Elantra modelis, kā arī publiski tika prezentēts Hyundai zīmola jaunais sauklis - New Thinking. New Possibilities. ( Jauna domāšana. Jaunas iespējas). Jāatzīst, ka šie vārdi ļoti precīzi raksturo jaunos modeļus, apliecinot kareivīgos Hyundai plānus iekarot Eiropas pircēju labvēlību. Bez tam, Spānija ir viens no stratēģiski svarīgākajiem Hyundai noieta tirgiem Eiropā, kur paralēli universāliem augstā ciņā ir arī sedana virsbūves auto.
Priekštats par to kāda būs Katalonijas galvaspilsētas izstāde bija visnotaļ neskaidra. Kopā ar kolēģiem no Somijas spriedām vai tā pēc izmēriem būs tādi pati kā ziedu laikos autoizstādes Rīgā vai Helsinkos. Nekā nebija. Realitātē Barselonas izsdāde izrādījās daudz iespaidīgāka nekā cerēts. Milzīgi ekspozīcijas laukumi, kas izvietoti arhitektoniksi ļoti pievilcīgā vidē ar strūklakām starp ekspozīcijas hallēm un moderni noformētiem ekspozīcijas stendiem, kuri noteikti ir tapuši ar ražotāju tiešu atbalstu. Barselonas izstādes lielākā atšķirības zīme ir tā, ka daudzus no izstādes modeļiem ir iespēja uz vietas izmēģināt un kārtīgi aptaustīt. Jāpiebilst, ka 36. Barselonas starptautiskā autoizstāde apmeklētājiem vēl ir atvērta līdz 22. maijam.
#1/10
Deviņas nedēļas pēc sensacionāli veiksmīgās Hyundai i40 universāla iznāciena Ženēvas autoizstādē ar tik pat iespaidīgiem panākumiem Barselonas izstādē startēja jaunais i40 sedans, kurš lielākajai daļai Eiropas valstu ir maznozīmīgs notikums, taču, piemēram, Spānijai vai Baltijai, tostarp Latvijai šis modelis ir ļoti svarīgs jaunums. Piebildīsim, ka i40 universālu Latvijā jau ieraudzīsim ši gada jūlijā, bet jauno i40 sedanu vajadzēs gaidīt līdz novembrim. Pagaidām jauno korejiešu cenas vēl nav zināmams.
#2/10
Par spīti tam, ka jaunākās paaudzes VW Beetle jau ir paspējis atrādīties vairākās pilsētās, proti, Ņujorkā, Šanhajā un Berlīnē, tas nemazināja ši kulta auto debijas nozīmi Barselonā. Ārēji jaunais Beetle kļuvis manāmi atlētiskāks. No aizmugures tā vien šķiet, ka dizaina šablons ir nošpikots no Porsche 911 un sakrustrots ar Chrysler PT Cruiser retrovāģi. Taču galvenais, ka vizuālais atlētisms sakanēs ar azartisko dzinēju gammmu. Beetle Eiropas tirgū tiks piedāvāts tikai ar turbodzinējiem. Trīs no tiem būs benzīnmotori , kas attīsta 105, 160 un 200 ZS lielu jaudu, kā arī divi - TDI dīzeļi ar 105 un 140 ZS lielu jaudu. Paredzams, ka jaunais VW Beetle Latvijā parādīsies ši gada beigās.
#3/10
No pašmāju ražotajiem modeļiem nozīmīgākais jaunums ir jaunā spāņa Audi Q3 pirmizrāde. Kāds varbūt jautās, kāds sakars vācu zīmolam ar Spāniju. Ļoti vienkāršs, Audi Q3 tiks ražots Martorell rūpnīcā Spānijā, tajā pašā rūpnīcā, kur pēcāk iecerēts ražot arī Seat zīmola līdzinieku. Paredzams, ka Audi Q3 pirmos pasūtījumus Latvijā sāks pieņemt septembrī, bet pašu auto ieraudzīsim decembrī. Pagaidām oficiālas Q3 cenas vēl nav apstiprinātas, taču neoficiāli Latvijā tās varētu sākties ar 30 tūkst. eiro.
#4/10
Pēc žilbinoši veiksmīga iznāciena aprīļa beigās Ņujorkas un pēcāk Šanhajas autoizstādē jaunais Mercedes A klases koncepts Barselonā svinēja Eiropas debiju. Šarmantā dizaina prototips jau 2012. gadā kļušot par sērijveida modeli, lai aktīvi cīnītos ar tautiešiem BMW 1. sēriju un Audi A3. Pēc Mercedes solītā uz jaunā koncepta bāzes, tiks izveidoti vēl vismaz trīs virsbūves varianti. Pats par sevi saprotams, ka trīsdurvju un piecdurvju modeļi būšot kā pirmie.
#5/10
Barselonas izstāde ir pievilcīga apmeklētājiem ar to, ka teju ikvienu no izstādes eksponātiem turpat var izmēģināt. Čehu Škoda bija pacentusies uzbūvēt milzīgu trasi, ietverot tajā dažnedažādus škēršļus, lai kopā ar instruktoru pa īstam pārbaudītu, piemēram, Škoda Yeti spējas.
#6/10
issan jaunais elektrauto Leaf izpelnījās milzīgu apmeklētāju un ekspertu interesi. Katrs kurš gribēja varēja izvizināties un uztaustīt Leaf sniegtās priekšrocības. Daudzos Rietumeiropas tirgos Nissan Leaf ir reāli nopērkams auto, savukārt Latvijā pēc vietējā Nissan importētāja teiktā Leaf labākajā gadījumā varētu parādīties tikai 2012. gada sākumā.
#7/10
Hyundai uz Barselonas dēļiem pirmoreiz Eiropā izripināja jauno Elantru jeb i40 sedana samazināto versiju. Patiesībā Elantra savās dzimtenē vai piemēram Krievijā jau ir pazīstama kopš 2010. gada, bet šobrīd šim modelim tiek iedegta zaļā gaisma atsevišķiem Eiropas tirgiem, tostarp arī Spānijai. Pagaidām ir neskaidrs jautājums par to vai Elantra nonāks arī Baltijā. Reģionālais Hyundai importētājs gan sola, ka atrisinot virkni jautājumu, tostarp cenu pozicinējumu, iespējams, ka gada beigās Elantra ieradīšoties arī Latvijā.
#8/10
Franču ražotājs Peugeot Barselonā lepojās ar dīvainā izskata konceptmodeļa EX1 panākumu Nirburgringas trasē. Atgādināsim, ka leģendārajā Vācijas trasē EX1, ar diviem elektromotoriem pie katras ass, kuri summāri dod 340 ZS, braucot ar 138,324 km/h vidējo ātrumu uzstādīja jaunu elektroauto Nordšleifes apļa laika rekordu, proti, 9 minūtes un 1,388 sekundes. Tas nozīmē, ka francūzim izdevās labot iepriekšējā rekordista elektriskā Mini laiku par vairāk nekā 50 sekundēm (!).
#9/10
Godīgi atzīšos, ka Ženēvas autoizstādē pirmo reizi prezentētais Volvo elektrificētais dīzeļmodelis V60 Plug In Hybrid, kas tapis sadarbībā ar zviedru energokompāniju Vattenfall palika neievērots. Barselonā Volvo izgudrojums piesaistīja uzmanību, ne tikai ar saviem tehniskajiem dotumiem, bet arī ar to, ka vismaz Rietumeiropā tas jau 2012. gadā nonāks tirdzniecībā. Pieminēsim, ka zviedrs varēs nobraukt pat 1200 kilometrus vidēji patērējot 1.9 litrus dīzeļa uz 100 km. Kaitīgo izmešu daudzums nepārsniegs 49 g/km, kas ir pat 2.5 reizes mazāks nekā parastajiem šis klases modeļiem. Tandēmā ar 70 ZS elektromotoru strādās labi zināmais 215 ZS pieccilindru D5 dīzeļmotors.