Finanšu sektors šobrīd virzās no riska neuzņemšanās uz risku pārvaldību, līdz ar to nākotnē bankas plāno par klientiem runāt dažādu riska kategoriju griezumā, kur klientam ar zemu riska profilu vajadzētu būt pilnīgi citādiem nosacījumiem nekā klientam ar augstu riska profilu.
Arī klientu apkalpošanas sistēma virzīsies dažādo ātrumos - jo mazāk risku, jo visam jānotiek automātiski un ātri, intervijā par turpmāko finanšu sektora virzību stāsta Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre.
Viņa uzsver, ka šajā gadā banku sektorā varēsim vērot jau pirmos biznesa modeļu maiņas rezultātus.
Fragments no intervijas
Kādas prioritātes un uzdevumus esat izvirzījusi, stājoties amatā, - kurām jomām finanšu sektorā tiks pievērsta lielākā uzmanība?
Kā prioritāro uzdevumu esmu noteikusi izglītošanu un komunikācijas veidošanu gan ar sabiedrību, gan tirgus dalībniekiem, gan citām iesaistītajām pusēm - pētījumi liecina, ka cilvēku finanšu pratība vēl ir ievērojami āuzlabo, turklāt tas vērojams gan mājsaimniecību, gan uzņēmumu segmentā. Otrs būtisks aspekts ir esošā situācija finanšu sektorā, kas patlaban ir nostabilizējusies, taču tieši šajā periodā ļoti būtiska ir komunikācija, lai viestu skaidrību gan tirgus dalībnieku darbībā, gan klientu izpratnē par to, ko no viņiem bankas prasa sadarbības gaitā. Mēs no asociācijas puses šobrīd cieši sadarbojamies ar FKTK, lai veicinātu vienotu banku nozares vadlīniju ieviešanu. Šis uzdevums ir ļoti nozīmīgs tādēļ, ka, stājoties spēkā jaunam regulējumam, ir svarīga tā izpratne, jo nereti viena un tā pati norma var tikt
dažādi interpretēta, bet visas iespējamās situācijas likumdošanā ietvert nav iespējams.
Kā vietējā kapitāla bankām, kas iepriekš strādāja ar ārvalstu klientiem, izdodas ieviest jaunos biznesa modeļus?
Process norit sekmīgi, un tās bankas – mūsu biedri, kas veic biznesa modeļu maiņu, – strādā ciešā sadarbībā ar FKTK un turpina realizēt šo transformāciju. Bankas paudušas skaidru apņemšanos pārorientēt savu darbību tā, lai biznesa modelis būtu ilgtspējīgs un orientēts uz banku mājas tirgu – gan Latviju, gan Eiropu. Līdz ar to mainās gan klientu bāze, gan produktu piedāvājums, un, turpinoties transformācijai atbilstoši plāniem, jau šogad mums vajadzētu redzēt transformācijas rezultātu konkrētos biznesa rādītājos un produktos, tostarp parādoties arī lielākam kreditēšanas piedāvājumam.
Visu rakstu lasiet 25. februāra žurnālā "Dienas Bizness".
Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.