Uzņēmuma darbinieku koplietojamo automašīnu pārvaldīšanai ir izveidota vienota rezervācijas sistēma, kas automašīnu izmantošanu padara efektīvāku, pārskatāmāku un palīdz samazināt autoparka izmaksas, pateicoties mazākam transporta līdzekļu skaitam.
Automašīnu rezervācijas risinājums ir daļa no Ecofleet autoparka un komandu vadības pakalpojuma, kas balstīts uz GPS. Organizācijas transporta līdzekļi ir vienotā datu bāzē, kur vienmēr ir redzams, kur mašīnas atrodas un cik transporta līdzekļu ir pieejami rezervācijai. Ieguvumi no šīs sistēmas ir novērtējami sākot ar pirmo dienu - uzreiz ir redzams, cik daudz automašīnu vienlaikus tiek izmantotas, un kādi braucieni ar darba mašīnām tiek veikti.
„Dienesta automašīnu kopīga izmantošana lielos uzņēmumos ir pieaugoša tendence daudzviet pasaulē un nonākusi arī līdz Latvijai,” atzīst Ecofleet Latvia SIA pārdošanas direktors Viesturs Rijnieks „Lielākas efektivitātes un mazāku izmaksu vārdā lietošanā arvien vairāk tiek pieņemti līdzīgi risinājumi arī mazākās organizācijās.“
Neizmantoti resursi ir izmaksas
Papildus ietaupījumam un pārredzamībai, sistemātiska automašīnu kopīga izmantošana samazina uzņēmuma tekošās izmaksas, sniedzot detalizētu pārskatu, cik daudz faktiski paliek neizmatotu resursu. Katras automašīnas neizmantošana un stāvēšana ir konkrētas izmaksas, jo stāvoša automašīna uzņēmumam labumu nedod.
„Mūsu pieredze rāda, ka lielākoties uzņēmumos līzingā ir pārāk daudz automašīnu, kas gan tiek iegādātas braukšanai, bet kuru resurss bieži vien tomēr paliek pilnībā neizmantots. Jaunais rezervācijas risinājums piedāvā iespēju saņemt skaidru pārskatu par autoparka izmantošanu un, pateicoties šai iespējai, samazināt izdevumus. Nav lietderīgi iegādāties jaunu automašīnu līzingā, ja tā tiek izmantota vien dažas reizes nedēļā aptuveni vienu līdz divas stundas dienā,“ skaidro Viesturs Rijnieks.
Ja uzņēmums var samazināt savu autoparku kaut vai par vienu transporta līdzekli, tas būs ievērojams ikmēneša ietaupījums uz līzinga un apdrošināšanas maksājumiem, kā arī degvielas un apkopes izmaksām. Automašīnu kopējā izmantošana ir ievērojama iespēja uzņēmuma autoparka optimizēšanā. Nav nekādas atšķirības, vai autoparka lielums ir 10 vai 100 vienības, efekts pēc Ecofleet speciālistu vārdiem ir garantēts.
„Ir vērts ieviest automašīnu dalīšanas sistēmu, kas nodrošina, ka visas mašīnas tiek izmantotas pēc iespējas maksimālā veidā. Nav jēgas uzturēt automašīnas katram gadījumam, drīzāk uzņēmumam ir izdevīgāk, ka daži braucieni tiek veikti ar taksometru,“ padomu sniedz Viesturs Rijnieks. Lai gan šī ir atsevišķa sistēma, tomēr rezervācijas var sinhronizēt ar savu parasto darba kalendāru, kurā pastāv iespēja pārvaldīt braucienus. Papildus rezervācijai savu plānoto braucienu var dalīt arī ar kolēģiem: piemēram, Māris trešdien plāno doties no Rīgas uz Valmieras biroju, viņš rezervē transporta līdzekli, un viņa braucienā ir vēl trīs brīvas vietas – kolēģi var pievienoties viņam, un izpaliks papildus braucieni tajā pašā virzienā.
Efektivitāte katrā detaļā
Ecofleet rezervācijas sistēma atšķiras no citām līdzīgām sistēmām, jo lietotājs ievada savas vajadzības un sistēma pati izvēlas viņam piemērotāko transporta līdzekli. Tas palīdz novērst situāciju, kur dažas automašīnas ir populārākas un vairāk izmatotas, kad vienlaikus daļa no automašīnām ir dīkstāvē. Sistēma nodrošina visefektīvāko iespējamo transporta līdzekļu izmantošanu.
Tā kā piemērotu transporta līdzekli lietotāja vietā izvēlas sistēma, tad uzņēmums var samazināt transporta līdzekļu skaitu un nodrošināt maksimālu lietojamību pārējiem transporta līdzekļiem. Rezervācijas modulis aizpilda braukšanas žurnālu, pievieno rezervācijai organizācijas specifisko informāciju, pārvalda ar rezervāciju saistītos braucienus un piedāvā transporta līdzekļu izmantošanas statistiku. Ar autoparka izmantošanas analītikas palīdzību galvenais lietotājs saņem skaidru pārskatu par faktisko auto izmantošanu un efektivitāti. „Mūsu klientu pieredze saka, ka lielākoties daudzas mašīnas lielāko laika daļu vienkārši stāv tāpat vien. Pieņemsim, ka jums uzņēmumā ir 15 automašīnas, bet 95% no visa laika varētu iztikt tikai ir 10 automašīnām – autoparku varētu samazināt par piecām automašīnām. Jā, daži braucieni gan būtu jāveic, piemēram, ar taksometru vai nomātu automašīnu, bet noteikti, ka izmaksas ir zemākas nekā piecu automašīnu nevajadzīga uzturēšana,” skaidro Viesturs Rijnieks.
Uzziniet vairāk par automašīnu rezervēšanas risinājumu Ecofleet mājaslapā un jautājiet papildus informāciju!
Ecofleet
Starptautiskais programmatūru izstrādes uzņēmums Ecofleet ir viens no vadošajiem telemātikas pakalpojumu sniedzējiem Skandināvijā, Baltijā un Austrumeiropā, uz kuru programmatūras platformām savu ikdienas darbu veic vairāk nekā 6000 klientu un 70 000 transportlīdzekļu divdesmit divās Eiropas valstīs. Ecofleet risinājums palīdz uzņēmumiem samazināt izmaksas un palielināt ieņēmumus, optimizējot autoparka vadību un darba plūsmu. Ikdienas darbības, kas saistītas ar autoparku, ir automatizētas un reālā laikā sniedz pārskatu par klientam nepieciešamajiem galvenajiem rādītājiem. Uzņēmuma klientu vidū ir, piemēram, Telia, Coca-Cola, Hansabuss, G4S, Lattelecom, LMT, Lemminkainen, Omniva un Depo DIY.