Būvniecības preču segmentā iepirkšanās internetā uzņem apgriezienus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Ar interneta veikala prof.lv un noliktavas izveidi 2010. gadā nozarē sevi pieteica SIA Uniserviss. Tā specializācija ir būvniecības materiālu tirdzniecība e-vidē. Pirmais darbības gads bijis ieskrējiens, bet 2011. gadā uzņēmums sasniedzis pieklājīgu apgrozījumu 400 tūkstošu eiro apmērā. Nākamajos darbības gados tas audzis krietni straujāk – no 1,67 miljoniem eiro 2012. gadā līdz 3,55 miljoniem eiro 2014. gadā. Šā gada apgrozījuma prognoze – vismaz pieci miljoni eiro. Straujais izrāviens uzņēmumam nodrošināja vietu DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā, kurā apkopoti vērtīgākie Latvijas uzņēmumi pēc apgrozījuma kāpuma no 2011. līdz 2013. gadam.
Pirms četriem gadiem, kad Uniserviss izveidoja interneta veikalu, Latvijā daži līdzinieki jau bija sastopami. Konkurence šajos gados ir kļuvusi vēl spēcīgāka, jo arī būvniecības sektors kopumā ir atkopies, un ir palielinājies pieprasījums tieši pēc kvalitatīviem celtniecības materiāliem. «Pēdējos gados tirgū gan parādās, gan pazūd jauni spēlētāji, arī lielie tirgus dalībnieki nesnauž, attīsta e-vides tirdzniecību,» konkurences apstākļus vērtē Uniservisa valdes loceklis, direktors Mārtiņš Ozoliņš.
Izmanto iespēju
«Prof.lv ir mūsu izstrādāta platforma lielajiem būvniecības uzņēmumiem, arhitektiem, mājsaimniecībām, mazām celtniecības brigādēm. Pircēji paši var sakomplektēt un aprēķināt, cik maksās nepieciešamie būvmateriāli. Mūsu uzdevums maksimāli ātri reaģēt pēc pasūtījuma saņemšanas un to piegādāt klientam,» skaidro M. Ozoliņš. Taujāts par to, kas mudināja veidot uzņēmumu pēckrīzes periodā, kad būvniecības nozarē Latvijā bija iestājies panīkums, viņš teic, ka lejupslīde bija arī iespēja. Krīzes periodā, piemēram, cilvēki bija atvērti jauniem darba piedāvājumiem. Uniserviss spēja izveidot komandu, kurā apvienojušies cilvēki, kuri iepriekš vairākus gadus bijuši būvmateriālu tirgotāji lielākajos specializētajos veikalos. Spēcīgas komandas izveide, kurā darbinieki ir kompetenti sniegt konsultāciju pircējiem, ir uzņēmuma veiksmes stūrakmens.
Visu rakstu Ar būvmateriāliem startē virtuālajā vidē lasiet 26. marta laikrakstā Dienas Bizness.