Pagājušajā gadā par pasaules vērtīgāko zīmolu kļuvis Apple, pārspējot Coca-Cola, jo tas ieguvis augstāko novērtējumu dizaina, aktivitātes un fokusa uz patērētāju ziņā, liecina Interbrand ikgadējais pētījums.
Pētījumā Apple vērtība tiek lēsta 98,3 miljardi ASV dolāru, kas ir par 28% vairāk nekā pērn. Arī Coca-Cola zīmola vērtība ir augusi – par 2% līdz 79,2 miljardiem ASV dolāru, taču tas nav bijis pietiekami, lai 14. gadu pēc kārtas ierindotos pirmajā vietā.
Vairākām tehnoloģiju kompānijām gan šis gads bijis neveiksmīgs. Tā, piemēram, Blackberry, kas nokrita no 56. vietas 2011. gadā uz 93. vietu, šogad sarakstā nav atrodams. Savukārt Nokia piedzīvojusi lielāko kritumu starp saraksta uzņēmumiem – pērn tā nokrita no 14. vietas līdz 19. vietai, bet šogad tā nogāzusies līdz 57. vietai.
Savukārt ievērojams sasniegums bijis Chevrolet, kas pirmo gadu iekļuvis sarakstā – 89. vietā.
#1/10
10. vieta. Toyota
Zīmola vērtība: 35,3 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: +17%
#5/10
6. vieta. General Electric
Zīmola vērtība: 46,9 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: +7%
#6/10
5. vieta. Microsoft
Zīmola vērtība: 59,5 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: +3%
#8/10
3. vieta. Coca-Cola
Zīmola vērtība: 79,2 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: +2%
#9/10
2. vieta. Google
Zīmola vērtība: 93,3 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: +34%