Tirdzniecība un pakalpojumi

Andelemandele.lv jauni rekordi

Anda Asere,06.05.2020

Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Šajā laikā cilvēki ar jaunu sparu nododas mājas kārtošanai un aug interese pārdot sev vairs nevajadzīgās lietas.

"Pirmajās divās nedēļās pēc ārkārtējā stāvokļa izziņošanu valstī portāla apmeklētāju un ievietoto "pērļu" daudzums kritās pat līdz 30%. Cilvēkiem bija jāpierod pie reālās situācijas - mājmācība, darbs no mājām utt. Taču šobrīd situācija ir būtiski mainījusies un portālā katru dienu aug ievietoto "pērļu" daudzums un 12. aprīlī tas sasniedza rekordlielu skaitu - 5200 preces," stāsta Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Martā portālu apmeklēja 176 tūkstoši unikālo lietotāju, no kuriem 95,6% ir no Latvijas, 2,6% no ASV un pārējie no Eiropas. 92% apmeklētāju ir sievietes, bet no kopējā reģistrēto lietotāju skaita, kas ir 151,6 tūkstoši, 94% ir sievietes. 36,1 tūkstotis reģistrēto lietotāju pēdējā mēneša laikā ir ienākuši portālā. Jaunu reģistrēto lietotāju skaits dienā pieaudzis par 35%. Februārī jauno reģistrēto lietotāju skaits bija 2738, martā 2737, aprīlī - 3403.

Aprīlis bijis ar plusa zīmi un ir palielinājies ievietoto preču, vienlaikus tiešsaistē esošo cilvēku, jauno lietotāju un arī kopējo mantu skaits. "Aprīlī palielinājusies aktivitāte tieši bērnu preču pirkumos un ir kritusies vidējās pārdotās preces cena. Pircēji aizvien vairāk kaulējas, arī pārdevēji ir kļuvuši pretimnākošāki ar cenām, jo ir palielinājies ievietoto preču skaits un attiecīgi arī konkurence," viņa saka.

Portāla lietotāju aktivitāte mainās pa nedēļām. Mēneša pirmās divas nedēļas parasti ir aktīvas, bet pēdējās divās vērojams taupības režīms pircējiem, taču lielāka aktivitāte izvietojot sludinājumus. Tomēr vidēji pārdoto preču skaits, salīdzinot ar dienā platformā ievietotajām lietām, ir audzis par 15%. "Agrāk tika izpārdoti 50% no ievietotajām "pērlēm", bet tagad tie ir 65%. Tas ir lielisks rādītājs, lai klienti, kas izvieto preces mūsu portālā, būtu motivēti te tirgoties arī turpmāk," viņa teic.

Šobrīd liela daļa veikalu ir slēgti, bet L. Jaunozola novērojusi, ka vēlme iegādāties sev ko jaunu - jo īpaši sievietēm - nezūd. "Ceru, ka tagad dāmas aizvien vairāk novērtēs, ka šādā tiešsaistes režīmā ir iespējams ērti un izdevīgi nokomplektēt gan savu, gan arī ģimenes locekļu sezonas garderobi. Tāpat, atrodoties mājās, mēs sevi aizvien vairāk nodarbinām ar pavasara spodrināšanu, mantu kārtošanu un attiecīgi - lieko lietu izpārdošanu. To var izdarīt pavisam ērti - ar pakomātu starpniecību, turklāt nopelnīt naudiņu jauniem pirkumiem. Kādēļ gan to nedarīt?" tā viņa.

Atskatoties uz kopējo summu, par kādu pārdotas portālā izvietotās lietas, L. Jaunozola atklāj, ka februārī tie bija 740 tūkstoši eiro, martā 810,4 tūkstoši eiro, bet aprīlī - 972 tūkstoši eiro. Viņa gan uzsver, ka "andelemandele.lv" iekasē maksu tikai par sludinājumiem un norēķini starp pircējiem un pārdevējiem notiek savstarpēji, tādēļ šī summa sadalāma starp portāla aktīvajiem lietotājiem, attiecīgi vidējā vienas pārdotās lietas cena laika posmā no februāra līdz aprīlim ir 19,5 eiro.

Pirms vairākiem gadiem viņa padziļināti pētīja noteikumus un komunicēja ar Valsts ieņēmumu dienestu šajā jautājumā un saņēmām apstiprinājumu, ka katrs gada laikā varam pārdot savu personīgo mantu 3000 eiro vērtībā, neskatoties uz vienību skaitu. Tā ir otrreizējā prece, ko cilvēks tirgo par zemāku cenu, nekā ir nopircis, un par to jau ir samaksājis nodokļus.

L. Jaunozola spriež, ka cilvēki tagad saprot, cik būtiski ir veidot uzkrājumus nebaltām dienām un aizdomājas par to, ka pirmos uzkrājumus var veidot no naudas, kas saņemta par pārdotajām mantām, nevis atņemot to ikdienas tēriņiem. "Es pati parēķināju, ka pagājušā gadā ar portāla starpniecību esmu pārdevusi savas un bērnu drēbes par 1700 eiro, kur vidējā cena nepārsniedza 35 eiro. Tas taču jau ir vesels ceļojums vai divu mēnešu vidējās algas uzkrājums," viņa salīdzina.

Viena kleita "Andele Mandele" kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces, tomēr platformas dibinātājas L. Jaunozolas skatījumā lielākais motivators lietotu apģērbu pirkšanā ir finansiālais aspekts un "medību" azarts. Lai gan pēdējā laikā tiek akcentēts ilgtspējas faktors, viņas novērojumi liecina, ka vismaz Latvijā tā nav prioritāte.

Kustību "Andele Mandele" L. Jaunozola izveidoja pirms 11 gadiem. Trīs gadus darbojas portāls "andelemandele.lv", bet divus gadus - aplikācija. Tāpat līdz šim regulāri notika klātienes andelēšanās. Šī brīža situācijas dēļ trīs pasākumi jau ir atcelti, bet viņa cer, ka rudenī varēs tos pamazām atsākt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No vakardienas SIA "Andele Mandele PAY" iekļauta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) elektroniskās naudas iestāžu reģistrā, kas uzņēmumam dod tiesības sniegt maksājumu pakalpojumu – maksājuma instrumenta izlaišanu.

"Ļoti ceram, ka deviņu līdz desmit mēnešu laikā varēsim ieviest elektroniskās naudas sistēmu. Šobrīd turpinās nopietns programmēšanas darbs, lai šo drošo maksājumu sistēmu ieviestu dzīvē," teic Līva Jaunozola, sludinājumu portāla "andelemandele.lv" īpašniece un kustības "Andele Mandele" aizsācēja.

Uzņēmums jau ilgāku laiku vēlējās nodrošināt, lai pircēji ar pārdevējiem portāla iekšienē var norēķināties ar elektroniskās naudas palīdzību. Piemēram, ja pircējs vēlas iegādāties zābakus par 50 eiro, vispirms pārskaita naudu un tad gaida, ko saņems, atverot pakomātu.

"Lielākoties pārdevēji ir godprātīgi, bet situācijas ir dažādas, piemēram, ir bijis gadījums, kad pārdevējs savāc no desmit pircējiem pa 20 eiro un pazūd. Elektroniskās naudas licence iedod jaunu vērtību uzņēmumam un tam, ko darām. Iepirkšanās būs pārskatāma un drošāka," saka L. Jaunozola. Tagad pircējs varēs papildināt savu "Andele Mandele" elektronisko maciņu, piemēram, par 50 eiro un šī nauda kļūst par elektronisko naudu, par ko var iegādāties preces portālā. Arī pārdevējiem nauda par pārdotajām precēm vispirms ieskaitās šajā virtuālajā maciņā, kur naudu var krāt un tērēt portālā vai arī jebkurā brīdī pārskaitīt uz savu kontu. Naudu pārdevējs saņems nevis pārdošanas brīdī, bet tad, kad pircējs izņems preci no pakomāta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā situācija ietekmē mājsaimniecību pirktspēju, tādēļ e-komercijas pirkumi ir kļuvuši daudz pārdomātāki, intervijā atzina preču piegādes uzņēmuma "DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Viņš uzsvēra, ka gan šogad, gan arī nākamgad ietekme būs ģeopolitiskajai situācijai, kā arī inflācijai, tostarp pārtikas cenu pieaugumam, degvielas cenu kāpumam, elektroenerģijas sadales jaunajiem tarifiem, EURIBOR likmes kāpumam un citiem faktoriem. Visas šīs komponentes samazina mājsaimniecību spēju pirkt un ietekmē arī paku piegādes apmērus.

Tostarp Grants atzīmēja, ka pirkumi internetveikalos vairs nav tik spontāni un emocionāli. Šādiem pirkumiem pircēji gatavojas pietiekami ilgi, pārdomā tos un atliek naudu. Tāpat cilvēki daudz biežāk veic pirkumus tādās platformās kā "Andele mandele" u.c. Līdz ar to var secināt, ka cilvēki meklē preces par izdevīgāku cenu, kā arī izvēlas izdevīgāko piegādes veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atvērta pieteikšanās skolēniem un studentiem uzņēmējdarbības iedvesmas konferencei #UzdrīkstiesUzvarēt

Db.lv,03.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies pieteikšanās Latvijas lielākajai uzņēmējdarbības iedvesmas konferencei #Uzdrīksties Uzvarēt, kas 19. oktobrī Ķīpsalas hallē, Rīgā pulcēs vairākus tūkstošus jauniešu no visas Latvijas.

Šogad ar saviem pieredzes stāstiem konferencē dalīsies spilgtākie Latvijas tehnoloģiju un mākslīgā intelekta jomas uzņēmēji, spilgtas personības un radošo industriju pārstāvji.

Uz skatuves kāps iPhone Photography School izveidotājs Emīls Pakārklis, visos pasaules kontinentos maratona distanci veikusī latviete Evija Reine, digitālā mārketinga jomas uzņēmēji Reinis Valters Krūmiņš un Jēkabs Rihards Ansons (Agency JR) ar stāstu, kā uzreiz pēc skolas izveidot pasaules līmeņa digitālā mārketinga aģentūru, košo pasākumu rīkotāja Gundega Skudriņa, mākslīgā intelekta eksperts un uzņēmējs Ēvalds Urtāns, Andele Mandele platformas radītāja Līva Jaunozola, VEF Riga un Latvijas basketbola izlases spēlētājs Dairis Bertāns un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru