Jaunākais izdevums

Lai gan iesaistītās puses atbalsta stāvparku sistēmas ieviešanu Rīgā, jautājums atduras pret finansējumu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar jauno Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam (RTP2030) aktualizējies jautājums par stāvparku sistēmas ieviešanu galvaspilsētā. Rīga līdz šim nav tikusi skaidrībā ar veidu, kā varētu tikt realizēta stāvparku ieviešanas ideja. Jāatgādina, ka pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku nevainagojās ar īpašiem panākumiem, jo Ulbrokas ielas stāvparks tika izmantots minimāli un šobrīd to kā stāvvietu izmanto apkārtējo māju iedzīvotāji. Viens no iemesliem, kāpēc šis projekts nerealizējās, iespējams, ir sliktais savienojums ar sabiedrisko transportu un apgrūtinošā nokļušana pilsētas centrā no stāvparka.

Naudas jautājums

«Viena no problēmām, kas Rīgai ir jāatrisina, ir samilzusī transporta problēma. Piemēram, ir jāizstrādā sistēma, kā ieviest stāvparku sistēmu, par ko tiek runāts jau gadiem. Tajā pašā laikā jāņem vērā, ka šis ir komplekss jautājums, kas skar ne tikai Rīgu, bet arī Pierīgas pašvaldības.

Liela nozīme ir sadarbībai starp pašvaldībām, tā savā ziņā ir arī valsts atbildība. Šobrīd diemžēl likumdošana strikti nosaka, ka mēs plānojumus izstrādājam stingri katras pašvaldības teritorijas robežās, līdz ar to sadarbība plānošanas līmenī ir stipri apgrūtināta. Tas pats attiecas arī uz īstenošanu, jo katrai pašvaldībai finansējums ir dalīts,» skaidro Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Teritorijas plānojuma nodaļas vadītāja Inese Sirmā. Viņa norāda, ka jaunajā RTP2030 ir apzināti pašvaldības īpašumā esošie zemes gabali, kas būtu piemēroti stāvparku izbūvei. Svarīgi ir skatīties tādas vietas, kur nav nepieciešams atsavināt īpašumus un kur jau ir asfaltēti laukumi.

Visu rakstu Iezīmē konkrētākas teritorijas lasiet 3. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

?http://www.db.lv/diskusija/kas-rigas-domei-butu-jaizdara-lai-tu-izmantotu-stavparku-sistemu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Rīgas investīciju plānos un Rīgas budžetā līdzekļi jaunu stāvparku būvniecībai jeb tā saucamajai «park and ride» sistēmai atvēlēti nav, jo šie projekti esot ļoti dārgi, stāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence.

«2014.gadā, apstiprinot Rīgas attīstības programmu 2014.-2020.gadam, neielikām investīciju plānā konkrētus projektus, jo «park and ride» risinājumiem jābūt kompleksiem, visaptverošiem un saistītiem ar sabiedriskā transporta tīklojuma un apkalpes uzlabojumiem,» skaidroja Brence, norādot, ka šie projekti būtu īstenojami ar valsts un Eiropas fondu atbalstu.

Aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija liecina, ka pašvaldībā par «park and ride» sistēmas ieviešanu diskutēts jau vismaz no 2000.gadu sākuma. Līdz šim pēc departamenta pasūtījuma izstrādāti divi pētījumi - Stāvparku sistēmas sadaļas attīstības plāns un Rīgas domes autonovietņu politikas un attīstības koncepcija. Līdz ar to pašvaldībai ir nepieciešamā informācija, lai uzsāktu stāvparku programmas īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stāvparkiem, kur novietot automašīnas, lai pārsēstos sabiedriskajā transportā, nav jāatrodas Rīgā, bet gan pie tās robežām, intervijā teica par satiksmes infrastruktūru galvaspilsētā atbildīgais Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš skaidroja, ka ir dažādi mobilitātes punkti, sākot no Centrālās dzelzceļa stacijas, kas ir reģionālas un nacionālas nozīmes, un beidzot ar parastu pieturu, kur var pārsēsties citā transportlīdzeklī.

Tos var iedalīt divās daļās - vieni ir stāvparki, kuros var nolikt automašīnu, pārkāpt sabiedriskajā transportā, bet otri ir mobilitātes punkti, kas ir plānoti Rīgā, kur var pārsēsties no vilciena uz Rīgas sabiedrisko transportu.

"Rīgas mobilitātes problēma šobrīd ir tāda, ka ir labs pasažieru vilciena tīkls un ir labs "Rīgas satiksmes" maršrutu tīkla pārklājums. Taču šie tīkli nesatiekas un dzīvo katrs savu dzīvi," skaidroja Ķirsis.

Izkāpjot kādā dzelzceļa stacijā, piemēram, Čiekurkalnā, vispār nevarot saprast, vai esi Rīgā vai kaut kur citur. Tādēļ šie tīkli esot jāsaslēdz kopā. To var izdarīt ar mobilitātes jeb pārsēšanās punktu starpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru