Lai arī eirozonas finansiālais vājums nekur nav pazudis un recesija gremdē pat finansiāli spēcīgās Eiropas valstis, turklāt arī globālā ekonomika kopumā ir pakļauta dažādiem riskiem atsevišķi autoražotāji turpina piedzīvot akciju cenu izaugsmi.
Tas gan pamatā attiecināms uz mūsdienu Eiropas industriālās revolūcijas turpinātājas – Vācijas – autoražotājiem, kuri saviem akcionāriem vadoties no biržas kursu pārmaiņām audzējuši ieguldījuma vērtību pat par ceturtdaļu. Ar šādu sniegumu var lepoties Latvijā daudzu iecienītais autoražotājs BMW, kurš šo gadu biržā sācis ar jauna akciju cenas vēsturiskā maksimuma sasniegšanu, 2. janvārī akcijas cenai sasniedzot 76,16 eiro. Ienesīguma ziņā faktiski līdzvērtīgs sniegums ir arī Volkswagen akcijām, kuru cena pakāpusies par 25 – 26%.
Tādējādi Vācijas autoražotāji ir kļuvuši par vienu no pēdējā mēneša topa investīcijām, ievērojami apsteidzot pat pasaules biržas indeksu vidū pozitīvi izceļamo Vācijas akciju tirgus indeksu DAX, kura vērtība pēdējo triju mēnešu laikā ir pieaugusi par samērā solīdiem sešiem procentiem. Salīdzinājumam – ASV plašā tirgus indeks Standard & Poor's 500 šajā laika periodā spējis pieaugt vien aptuveni par 1,8%. Tomēr šis vācu uzņēmumu investīciju brīnums vēl nav attiecināms uz visiem pasaules autoražotājiem, tāpēc investējot šajā tautsaimniecības segmentā ir jāpiemēro ļoti selektīva pieeja.
SEB Wealth Management Pārvaldīšanas nodaļas vadītājs Jānis Rozenfelds uzskata, ka šogad autoražotāju akciju cenu izmaiņas šogad noteikti ietekmēs daudzu faktoru kombinācija.
«Domāju, ka liela nozīme būs gan kopējām akciju tirgus tendencēm, gan nozares uzņēmumu darbības rādītājiem. Ja piepildīsies prognozes par globālās ekonomikas izaugsmes tempa samazināšanos, tad auto ražošanas nozares akcijas varētu uzrādīt vājākus rezultātus nekā akciju tirgus kopumā, taču lielāka nozīme varētu būt atsevišķu uzņēmumu pārdošanas rezultātiem dažādos pasaules reģionos,» secina SEB eksperts.
Viņaprāt Eiropā bāzētiem un uz Eiropas tirgu orientētiem autoražotājiem varētu klāties grūtāk nekā to Ziemeļamerikas un Āzijas konkurentiem, ja vien eiropieši nespēs izkarot lielāku nišu augošajos ASV un jaunattīstības valstu auto tirgos.