Pašmāju finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums "Jeff App" piesaistījis investīcijas 150 tūkstošu eiro apmērā sava aizdevumu salīdzināšanas risinājuma tālākai attīstībai Vjetnamas tirgū, kā arī startam Indonēzijas tirgū, kas plānots 2020. gadā.
Pirmajā "Jeff App" finansējuma kārtā piedalījās vairāki privātie investori - biznesa eņģeļi - no dažādām Eiropas valstīm.
Dibināts 2019. gada vasarā, "Jeff App" ir kredītu starpniecības risinājums, kas izmanto alternatīvos datus, lai uzlabotu piekļuvi aizdevumiem Dienvidaustrumāzijas valstīs. Vjetnamas tirgū pastāv plaisa starp cilvēkiem ar nepieciešamību pēc finansējuma un bankām vai aizdevējiem, kuri spēj šos aizņēmējus izvērtēt un apkalpot, jo tikai 30% patērētāju ir bankas konts un vēl mazākai daļai sabiedrības ir ieraksti kredītbirojos. Vjetnama esot tikai viens no daudziem tirgiem reģionā, kas saskaras ar līdzīgu problēmu attiecībā uz finansējuma pieejamību.
Izmantojot "Jeff App" risinājumu, lietotājs uzsāk vienkāršu sarunu ar "Jeff" tērzēšanas robotu, lai atrastu izdevīgākos aizdevumus. Turpinot ceļu aplikācijā, lietotājs tiek aicināts sniegt vairāk informācijas par sevi un pievienot datus no dažādiem avotiem savā "Jeff App" profilā. Jo vairāk datu tiek pievienots, jo augstāks līmenis aplikācijā tiek sasniegts un precīzāk cilvēku iespējams izvērtēt. Atkarībā no sasniegtā līmeņa, lietotājam tiek piedāvāti vairāk izdevīgāki finansējuma varianti.
"Mūsu mērķis ir sniegt piekļuvi finansējumam arvien lielākai daļai Āzijas patērētāju, izmantojot viņu vērtīgos tiešsaistes un digitālos datus. Situācijā, kad tradicionālie finanšu dati kā bankas pārskaitījumi un kredītvēsture neeksistē, datu analīze, izmantojot tādus avotus kā e-komercijas saites, ģeolokācija, alternatīvie maksājumu rīki un citi izejas punkti kļūst īpaši vērtīga. Lietotāji tiek aicināti šos datus ievadīt un apvienot vienuviet savā "Jeff App" profilā, pretim par to saņemot arvien vairāk finansējuma iespēju. Laika gaitā mūsu mērķis ir aplikācijai pievienot izdevīgus telekomunikāciju operatoru, apdrošinātāju un citu pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus," stāsta Toms Niparts, "Jeff App" dibinātājs un vadītājs.
No divu cilvēku komandas un stratēģijas maiņas 2019. gada jūlijā, mazāk nekā pusgada laikā uzņēmums ir izaudzis līdz desmit cilvēku komandai Rīgā un Hošiminā. Lietotāju skaits ir sasniedzis teju desmit tūkstošus. "Piesaistītais finansējums kalpo kā ļoti nozīmīgs resurss, lai turpinātu tikpat dinamisku attīstību un motivētu mūsu lielisko, centīgo komandu," piebilst T. Niparts.
Investoru vidū ir lietuviešu biznesa eņģelis "Nortal" un "LHV" bankas līdzdibinātājs Tads Langaitis (Tadas Langaitis), kurš ieguldījis arī tādos uzņēmumos kā "Kilo Health" un "Not Perfect". Viens no kompānijas padomniekiem ir Raimonds Kulbergs, kurš pērn pārdeva savu jaunzņēmumu "Funderful" un tagad darbojas "Salto Network".
Db.lv jau rakstīja, ka pērn "Jeff App" uzvarēja starptautiskā konkursa "Seedstars" nacionālajā atlasē Latvijā un arī Eiropas finālā. Vairāk nekā astoņtūkstoš dalībnieku vidū uzņēmums iekļuvis 50 labāko starpā un šī gada aprīlī pārstāvēs Latviju Šveicē, kur "Seedstars World Summit" pasaules fināla ietvaros cīnīsies par galveno balvu 500 tūkstošu ASV dolāru apmērā.
Pērnā gada sākumā Tomam Nipartam un Reinim Tenim radās ideja par šādu mobilo lietotni. "Pats sākums bija "TechChill" konference. Abi bijām nodarbināti, dzīvoju Spānijā, nolēmām pieteikties ideju konkursā. Tikām finālā, un tas bija apliecinājums, ka ir vērts šo pētīt dziļāk. Paralēli pamatdarbam bijām gatavi startēt Latvijā, jau bija potenciālie klienti, bet sapratām, ka nedarīsim to te, - ir mazs tirgus, un problēma, ko risinām, nav tik aktuāla," iepriekš par pirmsākumiem stāstīja T. Niparts. Viņi izvēlējās Vjetnamu.
Šobrīd "Jeff App" pozicionē sevi kā aizdevēju "Tinder" jeb iepazīšanās mobilo lietotni. Šāds pozicionējums raisa interesi, jo īpaši Āzijā, kur "Tinder" ir viena no pelnošākajām aplikācijām.