Jaunuzņēmumu konkursa „Seedstars” reģionālajā finālā Kazahstānā finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums „Jeff App” nopelna iespēju piedalīties finālā, kas notiks nākamgad Šveicē
Uzņēmums sacentās ar citu valstu uzvarētājiem no Čehijas, Šveices, Baltkrievijas, Krievijas, Ukrainas, Mongolijas, Gruzijas, Armēnijas, Kazahstānas, Azerbaidžānas, Rumānijas un Serbijas. Iespējamā uzvara konkursa finālā Šveicē ir vilinoša – uzvarētājs iegūs 500 tūkstošus dolāru. Konkursa kārtā Latvijā „Jeff App” ieguva pirmo vietu, bet otro un trešo – „SizzApp” un „DronePlan”.
„Jeff App” dibinātājs Toms Niparts stāsta, ka „Seedstars” ir starptautisks, pasaulē lielākais jaunuzņēmumu konkurss ar fokusu uz attīstības tirgiem. Konkurss noris trijos līmeņos, ietverot vairāk nekā 80 valstu finālus, piecus reģionālos finālus un pasaules finālu Šveicē. Kopumā šogad konkurss saņēmis teju 8000 pieteikumu no jaunuzņēmumiem.
„Triju dienu laikā jaunuzņēmumi aizvadīja intensīvu apmācību kursu, vairākkārt savus projektus prezentēja investoriem un starptautiskai žūrijai, kā arī aizvadīja vairākas individuālās tikšanās ar mentoriem un investoriem. Balstoties uz žūrijas vērtējumu, prezentāciju, mentoru un investoru atsauksmēm, kā arī organizatoru viedokli, „Jeff App” sīvā konkurencē tika izvēlēts kā reģionālā fināla uzvarētājs, un kopā ar vēl dažiem jaunuzņēmumiem cīnīsies par galveno balvu pasaules finālā Šveicē: investīciju 500 tūkstošu ASV dolāru apmērā. Fināla kārta nedēļas garumā noritēs 2020. gada martā un aprīlī Šveices pilsētā Lozannā, un tajā piedalīsies visu piecu reģionālo finālu labākie jaunuzņēmumi,» stāsta T. Niparts.
„Esam patiesi gandarīti, ka mūsu komandas pūles un darbs tiek novērtēts ar šādu atzinību. Veidot ko jaunu ir grūti, it īpaši mentālā ziņā. Vairums cilvēku to neapzinās, un tāpēc šāda veida pasākumi kā „Seedstars” ir ļoti svarīgi. Ir neizsakāmi vērtīgi pavadīt dažas dienas citu jaunuzņēmumu sabiedrībā, kura ir savā veidā izolēta no standarda biznesa vides un ikdienā cīnās ar ļoti līdzīgām problēmām kā mēs. Dalīšanās grūtībās ar cilvēkiem, kuriem ir līdzīgas pieredzes, vienmēr palīdz – apzinies, ka šajā kaujā neesi viens. Jāuzteic „Seedstars” fantastiskā komanda ar patiesi kvalitatīvu organizētības līmeni - gan pasākuma norise, gan saturs, gan mentori un investori bija ļoti augstā līmenī. Šāda veida organizācijas ar savu pieeju un domāšanu ir lielisks piemērs, no kura mācīties gan Latvijas, gan citu valstu jaunuzņēmumu ekosistēmas kuratoriem kā valsts, tā arī privātajos sektoros. „Seedstars” pieeja ne vien praktiski kultivē, bet arī mentāli motivēt cilvēkus turpināt cīnīties, darīt un radīt,” teic T. Niparts.
Db.lv jau rakstīja, ka, iegūstot dažādus datus no viedtālruņa, aizdevumu salīdzināšanas risinājums „Jeff App” palīdz uzzināt vairāk par cilvēku, kurš vēlas aizņemties. Uzņēmums kā pirmo tirgu izvēlējies Vjetnamu. Šobrīd „Jeff App” pozicionē sevi kā aizdevēju „Tinder” jeb iepazīšanās mobilo lietotni. Šāds pozicionējums raisa interesi, jo īpaši Āzijā, kur „Tinder” ir viena no pelnošākajām aplikācijām. Šobrīd uzņēmumam Vjetnamā ir daži pirmie tūkstoši lietotāju un līgumi ar pirmajiem partneriem. Šobrīd darbojas „Jeff App” risinājums „Facebook” platformā, ko komanda sākusi pielāgot atbilstoši pirmajām atsauksmēm, un strādā pie mobilās aplikācijas izstrādes, ko plānots laist klajā līdz gada beigām.
Pieteikuma aizpilde notiek ar virtuālā sarunu asistenta starpniecību. Cilvēks pastāsta, cik daudz naudas vēlas aizņemties un kādam nolūkam. Pēc dažādas informācijas sniegšanas, „Jeff App” parāda vairākus piedāvājumus, izdalot zemāko procentlikmi, zemāko ikmēneša maksājumu un vislielāko aizdevumu. „Mūsu mērķis ir procesu padarīt tik vienkāršu, lai iegūt labākā aizdevuma piedāvājumu būtu tik vienkārši kā sarunāties ar draugu vai kolēģi, jo lielākā daļa mūsdienu cilvēku komunicē tērzēšanas aplikācijās „WhatsApp” un „Facebook”. Āzijā tas ir īpaši izteikti,” teic T. Niparts.
Viņš uzsver, ka ar šādu risinājumu var īpaši palīdzēt tikt pie aizdevuma cilvēkiem, kam nav bankas konta. „Šī ir iespēja bankām iegūt klientus, ko iepriekš nemācēja sasniegt. Savukārt tiem, kuri nevarēja saņemt aizdevumu, jo nebija bankas konta, vai šī iemesla dēļ bija pieejami tikai dārgi kredīti, šī ir iespēja piekļūt labākiem piedāvājumiem,” saka T. Niparts.