Citas ziņas

Airbus A380 veic pirmo komerciālo lidojumu uz Eiropu

,18.03.2008

Jaunākais izdevums

Šodien, 18. martā, notiks pirmais komerciālais Airbus A380 lidojums uz Eiropu. Divstāvīgā lidmašīna veiks lidojumu no Singapūras uz Londonu. Paredzēts, ka Hītrovas (Heathrow) lidostā lidmašīnai jānosēžas plkst. 17.05 (pēc Latvijas laika), ziņo BBC.

Singapore Airlines ir pirmais pārvadātājs, kas savos lidojumos izmanto Airbus A380.

Sākot ar 2012. gadu aviokompānija British Airways sāks saņemt savus 12 pasūtītos A380, savukārt Virgin Atlantic savus sešus pasūtītos divstāvīgos milžus sāks saņemt no 2013. gada.

Ar Airbus A380 pirmajā lidojumā uz Lielbritāniju lidos apmēram 470 pasažieri, no kuriem katrs saņems sertifikātu par piedalīšanos pirmajā A380 lidojumā uz Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» lūgs aviokompānijām, kas izmanto 25 vecāko modeļu «A380» lidmašīnas, pārbaudīt to spārnus, jo atsevišķos modeļos atklātas plaisas, paziņojusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

EASA norāda, ka konstatēti gadījumi ar plaisu atrašanu šobrīd ekspluatācijā esošu «Airbus A380» lidmašīnu spārnu atsevišķās daļās.

«Šie apstākļi, ja nav konstatēti un izlaboti, var samazināt spārna strukturālo integritāti,» skaidro EASA. «Lai reaģētu uz šiem iespējami nedrošajiem apstākļiem, «Airbus» plāno izdot tehniskās apkopes biļetenu, lai sniegtu pārbaudes instrukcijas.» Franču laikraksts «Les Echos» vēsta, ka EASA ierosinājis veikt ultraskaņas pārbaudes 25 no 234 «Airbus A380» lidmašīnām, ar kurām šobrīd tiek veikti lidojumi, jeb pārbaudīt pirms vairāk nekā 15 gadiem ražotus lidaparātus.

Šī nav pirmā reize, kad pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna «A380» saskārusies ar šādām problēmām. Spārnos konstatētas plaisas 2012.gadā «Airbus» izmaksāja vairākus miljonus eiro remontos un tehniskajās apkopēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākā aviokompānija Lufthansa beidzot saņēmusi pirmo Airbus A380 lidmašīnu. Dw-World norāda, ka aviokompānijai laineris bija jāsaņem pirms trijiem gadiem.

Airbus A380 spēj pārvadāt ap 520 pasažieru un tā cena ir 300 miljoni eiro.

«Airbus ir lepns, ka tas beidzot var nodot pasaulē lielāko un videi draudzīgāko laineri Lufthansas aviosabiedrībai,» paziņoja Airbus izlipddirektors Tomas Enders (Thomas Enders).

Jāatzīmē, ka Lufthansa pasūtīja 15 Airbus A380.

Aviokompānija norādīja, ka pirmais lidojums ar Airbus A380 notiks piektdien (21. maijā). Tajā būs apmēram 500 ielūgtie viesi, kā arī Hamburgas mērs.

Savukārt pirmais lidojums zem Lufthansas karoga notiks 6 jūnijā, kad ar šo «milzi» līdz Dienvidāfrikai, kur notiks pasaules kauss futbolā, tiks nogādāta Vācijas futbola izlase.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus pārbaudīs visas A380, meklējot spārnu plaisas

Lelde Petrāne,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājam Airbus uzdots pārbaudīt visas A380 lidmašīnas, kas patlaban tiek izmantotas satiksmē, jo spārnu sastāvdaļās atrastas plaisas, ziņo BBC.

Šādu rīkojumu, kas attiecas uz 68 Airbus A380, izdevusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

Tas paplašina iepriekšējo 20 A380 lidmašīnu pārbaudi, ko EASA lika veikt pagājušajā mēnesī.

Savukārt, Airbus ir atkārtojis, ka «droša [A380] lidmašīnu ekspluatācija nav ietekmēta».

Qantas Airways, Austrālijas lielākais pārvadātājs, paziņojis, ka apturējis vienas Airbus A380 pasažieru lidmašīnas lietošanu un šāds lēmums saistīts ar atrastajām plaisām spārnu sastāvdaļās.

Šāds atklājums nāca pēc tam, kad lidmašīna lidojumā no Londonas uz Singapūru pagājušajā mēnesī piedzīvoja smagu turbulenci. Qantas gan norāda, ka plaisas nav saistītas ar turbulenci, bet ražošanas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus Dubaijas Gaisa šovā saņēmis lidmašīnu pasūtījumus par kopējo vērtību, kas ir vairāk nekā piecas reizes lielāka par ASV konkurenta Boeing pasūtījumu vērtību, ziņo BBC.

Airbus kopumā šova laikā saņēmis pasūtījumus 5.3 miljardu ASV dolāru vērtībā, kamēr Boeing saņēmis pasūtījumus 800 miljonu dolāru vērtībā.

Db.lv jau vēstīja, ka Air Austral, pārvadātājs no Indijas okeāna Reinjonas salas, Dubaijas Gaisa šovā apstiprinājis arī iepriekš veikto divu Airbus A380 lidmašīnu pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» ceturtdien paziņoja, ka pārtrauks «A380» lidmašīnu ražošanu, ņemot vērā to apjomīgās ražošanas izmaksas.

«Airbus» norādīja, ka «A380» lidmašīnu piegādes pārtrauks 2021.gadā.

Šāds lēmums pieņemts neilgi pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija «Emirates Airlines» nolēma samazināt «A380» pasūtījumu par 39 lidmašīnām.

«Pārskatot šo lidmašīnu ražošanas programmu, kā arī ņemot vērā lidaparātu un dzinēju tehnoloģiju attīstību, Emirates Airlines samazinājusi savu A380 pasūtījumu no 162 līdz 123 lidmašīnām,» pavēstīja «Airbus». «Šī iemesla dēļ un ņemot vērā nepietiekamo pasūtījumu skaitu ar citām lidsabiedrībām, Airbus 2021.gadā pārtrauks A380 piegādes.»

Uzņēmums pēdējos gados bijis spiests samazināt «A380» lidmašīnu ražošanu, bet pērn janvārī tas brīdināja, ka šī programma varētu tikt atcelta pilnībā, ja netiks saņemti jauni pasūtījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus paziņojis, ka divstāvīgo lidmašīnu A380 ražošanas process aizņem ilgāku laiku nekā sākotnēji plānots, tāpēc 2008. un 2009. gadā plānoto 38 lidmašīnu vietā kompānija spēs piegādāt tikai 32, ziņo Wall Street Journal.

Airbus informēja, ka šī gada laikā 13 lidmašīnu vietā kompānija spēs piegādāt 12 lidmašīnas, savukārt 2009. gada laikā kompānija spēs piegādāt 21 no plānotajām 25 lidmašīnām Airbus A380.

Saistībā ar A380 pasūtījumu izpildes termiņu kavējumiem Airbus, iespējams, nāksies maksāt ar piegādes kavējumiem saistītos aviokompānijām radītos zaudējumus.

Airbus pēdējā laikā ir daudz dažādu problēmu, kuru pamatā ir vājais ASV dolāra kurss pret eiro. Airbus izmaksas galvenokārt ir eiro valūtā , savukārt ieņēmumi no lidmašīnu pārdošanas galvenokārt ir ASV dolāros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus atver pirmo ražotni konkurentu Boeing bāzes valstī

Gunta Kursiša,03.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidaparātu ražotājs Airbus pieņēmis lēmumu atvērt ražotni ASV, kas ir aviācijas tehnikas ražotājas un Airbus sāncences Boeing bāzes valsts.

Pirmajā Francijas kompānijas Airbus ražotnē ASV tiks komplektēti un nodoti lietošanai A319, A320, A321 saimes lidaparāti. Airbus ražotne ASV atradīsies industriālajā centrā Brookley Aeroplex, Mobilā, Alabamā.

«Šis ir īstais laiks, lai Airbus paplašinātos Amerikas virzienā,» uzskata Fabrice Brežē (Fabrice Brégier), Airbus prezidents un izpilddirektors, uzsverot, ka paplašināšanās ASV uzņēmumam ir stratēģiski būtisks lēmums. «ASV ir lielākais vienas ejas lidaparātu tirgus pasaulē ar prognozēm par vairāk nekā 4600 jaunu lidaparātu nepieciešamību tuvāko 20 gadu laikā, šī montāžas līnija ļaus mums būt tuvāk klientam. Mobila tagad kļūs par daļu no Airbus globālā ražošanas tīkla, pievienojoties uzņēmuma montāžas rūpnīcām Hamburgā, Tulūzā un Tiandžinā,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus īpašniece Eiropas Aeronautikas, aizsardzības un kosmosa izpētes kompānija (EADS) pēc pārdošanas apjomiem 2008. gadā apsteigusi savu ASV sāncensi Boeing. To Airbus īpašniekam palīdzēja paveikt Boeing darbinieku streiks, kas «kropļoja» ražošanu ASV kompānijā gandrīz divu mēnešu garumā.

Pētījums Flight International liecina, ka EADS pērn arī piegādājis rekordlielu komerciālo lidmašīnu skaitu, kā arī nostiprinājis savas aeronautikas aizsardzības biznesa pozīcijas.

Trešais lielākais komerciālo lidmašīnu ražotājs bijis Bombardier ar 9.965 miljardu dolāru lieliem pārdošanas apjomiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus 2011. gadā pārspējis Boeing

Gunta Kursiša,17.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidaparātu ražotājs Airbus lidmašīnu pasūtījumu skaita ziņā pērn pārspējis konkurentus Boeing, tomēr Airbus atzinis, ka nākamgad tai vajadzēs pacīnīties, lai saglabātu «kroni», vēsta Reuters.

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus pavēstījis, ka tam ir pasūtīts piegādāt 419 lidaparātus. Tādējādi Airbus tirgus daļa, vērtējot pēc pasūtīto lidaparātu skaita, sasniegusi rekordu – 64%. Vērtējot naudiskā izteiksmē, Airbus tirgus daļa ir aptuveni 54 – 56%.

No 1419 lidaparātiem, kuri pasūtīti no Airbus, 1220 ir jaunās A320neo lidmašīnas ar 150 sēdvietām. Šīs lidmašīnas tika laistas tirgū pirms gada un lika konkurentiem Boeing veikt uzlabojumus tās visvairāk pārdotajā lidaparātā 737 MAX.

Airbus apstiprināja, ka pērn tā ir piegādājusi 534 lidaparātus, bet Boeing – 477 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Airbus pārdod pirmos pasaulē lielākos A380 lainerus

,17.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air Austral, pārvadātājs no Indijas okeāna Reinjonas salas, apstiprinājis iepriekš veikto divu Airbus A380 lidmašīnu pasūtījumu, Dubaijas Gaisa šovā paziņojis Airbus, vēsta AFP. A380 ir pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna.

Saprašanās memorands par divu lidmašīnu iegādi tika parakstīts janvārī Airbus mītnē Tulūzā, Francijā.

Airbus neatklāj darījuma vērtību, bet tā varētu būt ap 654.8 miljoniem dolāru, norāda AFP.

Air Austral lidmašīnas plāno izmantot pasažieru pārvadāšanai no Reinjonas salas uz Parīzi.

Lidmašīnas ir konfigurētas tā, lai varētu pārvadāt 840 pasažierus katra.

Standarta trīs klašu A380, kas ir lielākais komerciālais gaisa laineris, kāds jebkad uzbūvēts, ir vieta 525 pasažieriem.

Pašlaik 20 A380 lidmašīnas izmanto četri pārvadātāji, kas apkalpo 13 starptautiskus maršrutus. Kopumā 17 aviokompānijas ir pasūtījušas 202 šādas lidmašīnas, bet ražošanas problēmas izraisījušas būtisku kavēšanos ar piegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbaltic meklē naudu

Egons Mudulis,10.04.2019

Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču investora jeb naudas piesaistes jautājums arvien aktuāls

To sarunā (1. aprīlī) ar Dienas Biznesu norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir tā lieta uz galda jūsu priekšā, par ko esat tik gandarīts?

Esam ar to ļoti lepni. Tā ir augstākā nozares balva, ko Air Transport World (ATW) reizi gadā pasniedz dažādās kategorijās. Esam vienīgā lidsabiedrība, kas to – Tirgus līdera balvu (vietējā tirgū) ‒ saņēmusi divreiz pēc kārtas. Īpaši lepnu mani darīja tas, ka, saņemot to airBaltic vārdā Ņujorkā, uz skatuves ar mani kopā bija Lufthansa vadītājs. uzvarēja arī Airbus 220, Air New Zealand. Pazīstami vārdi. Mēs nākam no mazas valsts. Prasīju auditorijai, kurš ir bijis Latvijā. Apmēram 10 cilvēki pacēla roku. Ja jūs tur būtu bijis, jūs būtu lepns par savu valsti un lidsabiedrību. Tas bija ļoti iespaidīgi. Tas dod lielu starptautisku publicitāti, un tā ir atzinība mūsu cilvēkiem par labi paveiktu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnē Ķīna varētu radīt nopietnu konkurenci lielo lidaparātu ražošanā, Krievijai ir potenciāls uz 100-140 vietu lidmašīnām.

To intervijā DB atzīst viena no pasaules vadošajiem lidmašīnu ražotājiem Airbus pārstāvji Rafaels Šefīlds un Antonio da Kosta. Lai arī Airbus pārstāvji Rīgu apmeklē regulāri un savulaik ir prognozējuši, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas aviokompānijām tuvākajos gados būs nepieciešamas ap 130 jaunu simts sēdvietu lidmašīnu, kam Airbus ir gatavs piedāvāt savus populārākos lidaparātu modeļus, tomēr pagaidām ienākt šajos tirgos Airbus vēl nav izdevies. «Man patiktu, ja airBaltic lidotu uz Tulūzu, bet mēs nevaram komentēt komerciālas vienošanās, kas vēl ir procesā. Par to, ko mūsu klienti dara un kādi ir viņa plāni, mēs nerunājam,» norāda Airbus pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus apsver iespēju palielināt sava milža A380 ietilpību līdz 1 000 vietām. Pašlaik divstāvīgā lidmašīna spēj pārvadāt 555 pasažierus, ziņo Economic Times.

Divas aviokompānijas jau izrādījušas interesi par A380 pagarināto versiju - Vācijas Lufthansa un Francijas Air France-KLM, vēsta Vācijas laikraksts Saechsische Zeitung.

EADS, kas ir Airbus īpašnieks, šefs Luī Galuā norādījis, ka jau A380 plānošanas sākumā bija paredzēts būvēt lidmašīnas pagarināto versiju.

Airbus A380 komerciālos lidojumus uzsāka pērn oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bastīlijas ieņemšanas svētkos Francija tiks pie jaunākās Airbus militārās lidmašīnas

Gunta Kursiša,26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies desmit gadus ilgais Airbus Military darbs pie jaunā militārā lidaparāta A400M Atlas, kura ražošanu atbalstīja septiņas Eiropas valstis – Beļģija, Francija, Vācija, Luksemburga, Spānija, Turcija un Lielbritānija.

Kopumā jaunā lidaparāta izveidošanas programma izmaksāja 20 miljardus eiro.

Pirmais lidaparāts tiks piegādāts Fracnijai 14. jūlijā valsts nacionālajos svētkos – Bastīlijas ieņemšanas dienā.

Airbus A400M spēj izpildīt trīs dažādu tipu uzdevumus – piedalīties taktiskās militārās misijās, veikt stratēģiskas misijas un loģistikas uzdevumus, kā arī kalpot kā degvielas pārvadātājs pa gaisu. Līdz maija beigām no dažādām pasaules valstīm lidmašīnu ražotājs saņēmis 174 A400M iepriekšpasūtījumu, liecina informācija Airbus mājas lapā.

Pats lidaparātu ražotājs norāda, ka A400M ir «ideāls lidaparāts, kas piemērots militārām un civilām misijām». Airbus militārās lidmašīnas piegādes plānots uzsākt šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc dzinēja aizdegšanās Quantas «nosēdina» visu savu gigantu A380 floti

Ritvars Bīders,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Quantas «nosēdinājusi» visu savu floti ar divstāvīgajām lidmašīnām Airbus A380 pēc tam, kad viena no lidmašīnām ar vairāk nekā 400 pasažieriem uz klāja bija spiesta veikt avārijas nosēšanos, jo sabojājās viens no lidmašīnas dzinējiem, ziņo Telegraph.

Lidmašīna devās no Londonas uz Sidneju, un pēc pacelšanās Singapūrā, kur tā bija pieturējusi, pasažieri dzirdēja skaļu sprādzienu un redzēja dūmus un dzirksteles, kas nāca no viena no lidmašīnas dzinējiem.

Pilots nekavējoties informēja lidmašīnas apkalpi, ka viens no dzinējiem ir atslēgts, un gaisa kuģis devās atpakaļ uz Singapūras lidostu. Kad lidmašīna nosēdās, tika konstatēts, ka trūkst viens no dzinēja korpusiem, turklāt daļa no lidmašīnas apakšas bija nomelnējusi.

Šis negadījums licis aviokompānijai Quantas nosēdināt visus sešus tās īpašumā esošos gigantus A380, kurus arī izmanto aviokompānijas Air France, Emirates, Singapore Airlines un Lufthansa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic jūnija beigās Rīgā sagaidīja 27. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-ABA.

Šī ir otrā no septiņām Airbus A220-300 lidmašīnām, ko airBaltic plānojusi saņemt šogad. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 6 170 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru ceļojuši uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 65 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 160 000 stundu.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Lidsabiedrība norāda, ka šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Qantas komerciālos lidojumos atsāks izmantot A380

Ritvars Bīders,24.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 27. novembrī, aviokompānija Qantas atsāks savos komerciālajos lidojumos izmantot Airbus ražotos gigantus A380, kas uz laiku netika izmantoti lidojumos pēc tam, kad dzinēju problēmu dēļ aviokompānija bija spiesta veikt ārkārtas nosēšanos, ziņo USA Today.

Qantas vadītājs Alans Džoiss (Alan Joyce) norāda, ka divi A380 atsāks lidojumus maršrutā Losandželosa – Sidneja. Šīm abām lidmašīnām dzinēji ir vai nu nomainīti, vai arī salaboti. Veikti arī nepieciešamie šo dzinēju drošības testi. Lai parādītu, ka dzinēji ir profesionāli salaboti pirmajā lidojumā dosies arī pats kompānijas vadītājs A. Džoiss.

Vēlāk paredzēts atsākt A380 lidmašīnu izmantošana arī maršrutā Sidneja – Singapūra – Londona.

Db.lv jau ziņoja, ka aviokompānija Qantas bija «nosēdinājusi» visu savu floti ar divstāvīgajām lidmašīnām Airbus A380 pēc tam, kad viena no lidmašīnām ar vairāk nekā 400 pasažieriem uz klāja bija spiesta veikt avārijas nosēšanos, jo sabojājās viens no lidmašīnas dzinējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kopš A380 dzinēja problēmām turpina krist Rolls-Royce akciju cena

Lelde Petrāne,08.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoriem uztraucoties par Airbus A380 dzinēju problēmu ietekmi, turpina samazināties dzinēju ražotāja Rolls-Royce akciju cena, ziņo BBC.

Kopš aviokompānijas Qantas lidojuma laikā pagājušās nedēļas ceturtdienā sabojājās viens no Rolls-Royce ražotajiem dzinējiem tās akciju cena jau ir sarukusi par aptuveni 10%.

Kā vēstīts, pirmdien Qantas paziņoja, ka ir konstatējusi nelielas tehniskas problēmas trīs A380 dzinējos, tādēļ paturēs lidmašīnas uz zemes, lai veiktu papildus pārbaudes.

Visām sešām Qantas A380 lidmašīnām ir Rolls-Royce dzinēji.

Pastāv bažas, ka dzinēju problēmas varētu negatīvi ietekmēt gan Rolls-Royce reputāciju, gan pārdošanas apjomus. Turklāt, ja dzinēji tiks atsaukti, Rolls-Royce būs jāmaksā kompensācijas. Papildus tam kompānija zaudētu ienākumus, ko tā gūst no šo dzinēju apkalpošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot «Boeing 737» lidmašīnas, pastāstīja lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas nodaļā.

Kompānijā minēja, ka «airBaltic» turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz «Airbus A220-300» floti līdz 2023.gadam. «Līdz šā gada beigām «airBaltic» samazinās «Boeing 737» lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas «Boeing 737» lidmašīnas «airBaltic» flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām,» pauda kompānijā.

Atbilstoši «airBaltic» flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito «Airbus A220-300» lidmašīnu, bet līdz gada beigām «airBaltic» saņems vēl divas «Airbus A220-300» lidmašīnas.

«airBaltic» Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas «Airbus A220-300» dzinēju maiņas. «Airbus A220-300» lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju «Pratt&Whitney», kā arī ar lidmašīnu ražotāju «Airbus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 13. decembrī Rīgā sagaidīja 24. un 25. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuriem YL-AAX un YL-AAY, tādējādi noslēdzot 2020. gadā plānotās piegādes.

Abas lidmašīnas ir daļa no airBaltic kopējā 50 Airbus A220-300 lidmašīnu pasūtījuma. Papildus tam airBaltic saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Pandēmijai nemazinoties, airBaltic nauda varētu beigties septembrī 

Situācijai ar ceļošanas ierobežojumiem un kopējo Covid-19 izplatību Eiropā paliekot pašreizējā...

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 5 600 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru pārvadāti uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi gandrīz 60 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 141 000 stundu.

airBaltic filiāles izveide Lietuvā saistīta ar vēlmi lidot uz Kijevu 

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lēmums reģistrēt filiāli Lietuvā ir saistīts...

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Airbus A220-300 augstas kvalitātes gaisa filtrēšanas sistēma ir aprīkota ar augstas efektivitātes daļiņu gaisa (HEPA) filtru, kas nodrošina labāko filtrācijas līmeni, kāds šobrīd pieejams recirkulētam lidmašīnu kabīņu gaisam, sākot no brīža, kad pasažieri iekāpj lidmašīnā, visu lidojuma laiku un līdz pat pasažieru izkāpšanai. Gaiss lidmašīnu kabīnē tiek rūpīgi kontrolēts un tiek recirkulēts tik bieži, lai nodrošinātu pilnīgu gaisa nomaiņu 20-30 reizes stundā.

airBaltic iesniegusi risinājumu valsts ieguldījuma atgūšanai 

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" iesniegusi Satiksmes ministrijai risinājumu, kā valstij...

Turklāt jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa saņem pirmo Airbus A320neo

Dienas Bizness,21.01.2016

Pirmā A320 neo piegādi Lufthansa atzīmē (no kreisās) Airbus prezidents un izpildddirektors Fabriss Brežē (Fabrice Brégier), Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr) un Pratt & Whitney prezidents Roberts Leducs (Robert Leduc).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa kā pirmā saņēmusi lidaparātu ražotāja Airbus jaunāko vienas ejas lidaparātu A320neo, kam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, kā arī par 15% zemāks degvielas patēriņš nekā citām pašlaik izmantotajām lidmašīnām, informē lidsabiedrībā.

«Priecājamies pirmie saņemt jauno A320neo. Airbus un Pratt & Whitney tehnoloģijas padara to par efektīvāko un klusāko lidaparātu tuvajos un vidēja attāluma lidojumos. Ar mazāku degvielas patēriņu un zemāku CO2 emisiju līmeni A320neo acīmredzami ir īstenojis videi draudzīgāku darbību. Turklāt jaunā dzinēju tehnoloģija lidmašīnu padara ievērojami klusāku. Kopumā Lufthansa Group aviosabiedrību vajadzībām pasūtīti 116 šī modeļa lidaparāti,» stāsta Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr).

«Ar šo pasūtījumu Lufthansa jau atkal pierāda savu pioniera statusu tehnoloģisku inovāciju ieviešanā. Šogad Lufthansa Group plāno 52 jaunu lidaparātu piegādes – tas ir pēdējo gadu rekords,» papildina K.Špors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākiem incidentiem ar lidmašīnu «Airbus A220» dzinējiem Kanādas un Eiropas gaisa satiksmes drošības regulatori paziņojuši, ka laineri «Airbus A220» lielā augstumā nedrīkst izmantot dzinējus ar pilnu jaudu.

Kanādas regulators «Transport Canada» nedēļas nogalē publicēja lidojumderīguma direktīvu un pirmdien to pārpubliskoja arī Eiropas Aviācijas drošības pārvalde (EASA), dodot rīkojumu aviokompānijām, kas veic lidojumus ar šīm lidmašīnām, augstumā virs 8,8 kilometriem nepārsniegt 94% no to dzinēju maksimālās jaudas.

Šāda direktīva izdota pēc vairākiem incidentiem, kad Kanādas aviokompānijas «Air Canada» izmantotajām lidmašīnām «Airbus A220» lidojumu laikā izslēdzās dzinēji.

Tāpat līdzīgi incidenti konstatēti Vācijas aviosabiedrības «Lufthansa» Šveices meitasuzņēmuma «Swiss» lidojumos ar «Airbus A220». Vienā no «Swiss» lidojumiem virs Francijas pat atdalījās dzinēja detaļas, bet pēc incidentiem septembrī un oktobrī tā pārtrauca visus lidojumus ar šīm lidmašīnām, kamēr tām tika veiktas pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākā lidmašīnu ražotāja Airbus vadītājs Tomass Enders (Thomas Enders) ir tuvu darījumam, kura rezultātā ASV kompānijai Spirit Aero Systems tiks pārdotas četras no kompānijas rūpnīcām, ziņo AFP.

Db.lv jau ziņoja, ka Airbus īpašnieka EADS vadītājs Luī Galloja (Luois Gallois) jau iepriekš izteicies, ka vājā dolāra dēļ kompānija būs spiesta pārcelt daļu Airbus rūpnīcu uz valstīm, kuru valūta ir ASV dolārs, lai mazinātu finansiālo iespaidu uz kompāniju, kuru rada eiro pieaugošā vērtība attiecībā pret ASV dolāru.

Airbus savas lidmašīnas tirgo ASV dolāros, taču ražošanas izmaksas ir eiro valūtā. Līdz ar ASV dolāra vērtības samazināšanos pret eiro, samazinās arī Airbus peļņa.

Spirit Aero Systems pašlaik ir galvenais kandidāts uz Airbus rūpnīcām, jo kompānijai ir pieredze lidmašīnu ražošanā, kur tiek izmantotas jaunās tehnoloģijas, kuras izmanto Airbus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Lielbritānijā notikušā aviācijas izstādes Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus no dažādām aviokompānijām saņēmis pasūtījumus ar kopumā 256 lidmašīnām. Pasūtījumu kopējā vērtība ir 40.5 miljardi ASV dolāru, informē Airbus.

Divus lielākos pasūtījumus izdarījušas Tuvo Austrumu aviokompānijas. Dubai Aerospace Enterprise (DAE) veica 100 lidmašīnu pasūtījumu par kopējo vērtību 12.6 miljardi dolāru. DAE pasūtīja 30 Airbus A350-900 un 70 Airbus A320 lidmašīnas. Tai pat laikā aviokompānija Etihad veica 55 lidmašīnu pasūtījumu, kuru veido 10 Airbus A380, 20 Airbus A320 un 25 Airbus A350 XWB lidmašīnas.

Mazākus pasūtījumus veica aviokompānijas Aeroflot, Asiana, Aviation Capital Group, Saudia, Synergy Aerospace.

Komentāri

Pievienot komentāru