Jaunākais izdevums

Vakar vakarā lidaparāts Airbus A350-900 pēc teju mēnesi ilgas testa lidojumu sērijas atgriezās Tulūzas lidostā Francijā. Pēdējo trīs nedēļu laikā lidaparāts apceļoja 14 lidostas visā pasaulē un savu lidojumu noslēdza Helsinkos. Tehniskais testa lidojums pierādījis lidaparāta gatavību veikt garus, pasaules mēroga lidojumus. Šis bija pēdējais posms ceļā uz sertifikāciju, liecina medijiem sniegtā informācija.

Lidojums ar testa lidaparātu MSN 005 ilga 20 dienas un noritēja četros piegājienos. To laikā lidmašīna šķērsoja Ziemeļpolu, visus pasaules okeānus un nolaidās 14 lielās lidostās. Šīs pasaules tūres laikā lidaparāts nolidoja aptuveni 81 700 nm/151 300 km, gaisā pavadot 180 stundas. Visi lidojumi iekļāvās iepriekš plānotajā laikā. Lidaparātu vadīja Airbus apkalpe, bet lidojumā no Dohas uz Pērtu un no Maskavas uz Helsinkiem palīdzēja arī aviokompānijas Qatar Airways apkalpes locekļi. Divos lidojuma posmos pievienojās piloti no Eiropas Aviācijas drošības aģentūras.

Ceļojuma spilgtākais moments bijis lidojums no Tambo Starptautiskās lidostas Johannesburgā, kas atrodas 5558 pēdas (1694 m) virs jūras līmeņa, uz Sidneju. Šis lidojums demonstrējis A350 sniegumu lidostās, kuras atrodas augstu virs jūras līmeņa.

A350 tehniskais lidojuma tests sākās 24.jūlijā Tulūzā un šajā laikā lidaparāts pabija Frankfurtē, Singapūrā, Honkongā, Johannesburgā, Sidnejā, Oklendā, Santjago Čīlē, Sanpaulu, Pērtā, Dohā, Maskavā un Helsinkos.

A350 XWB ir jaunākais lidaparāts Airbus platfizelāžas lidaparātu līnijā. Līdz jūnija beigām Airbus bija saņēmis 742 A350 XWB pasūtijumus no 38 aviokompānijām pasaulē.

Maršruti:

Pirmais ceļojums: 24. – 26.07.2014

Tulūza – Ikaluita – Frankfurte - Tulūza

Otrais ceļojums: 27.07 – 01.08.2014

Tulūza – Honkonga – Singapūra – Honkonga – Tulūza

Trešais ceļojums: 02. - 08.2014

Tulūza – Johannesburga – Sidneja – Oklande – Santjago Čīlē – Sanpaulu - Tulūza

Ceturtais ceļojums: 09.08 – 13.08.2014

Tulūza – Doha – Pērta – Doha – Maskava – Helsinki - Tulūza

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus šodien pirmo reizi izrādījis savu jauno gaisa kuģu A350 XWB kabīnes, iekārtojot divas testa lidmašīnas tā, kā tās izskatīsies regulāros lidojumos.

Kā vēsta CNN, atsaucoties uz Airbus pārstāvju teikto, ekonomiskajā klasē būs trīs kolonas ar pasažieru krēsliem, kur katras kolonas vienā rindā būs vieta trīs pasažieriem. Ekonomiskajā klasē viena krēsla platums ir 50 cm.

Kamēr ekonomiskajā klasē vienā rindā varēs sasēdināt deviņus pasažierus, biznesa klasē visas lidmašīnas platumā būs izvietoti tikai četri krēsli vienā rindā.

Kā uzsver Airbus, jaunā A350 XWB ir platāka nekā citas Airbus lidmašīnas, tāpēc gaisa kuģa sienas vairs nav tik apaļas, bet gandrīz pilnībā vertikālas. Tas ļauj atvēlēt lielāku vietu pasažieru bagāžai nodalījumos, kas izvietoti virs sēdvietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas lidsabiedrība Finnair saņēmusi savu pirmo Airbus A350 XWB, tādejādi kļūstot par pirmo lidsabiedrību Eiropā un trešo pasaulē, kuras flotē ir šis lidaparāts.

Kopumā Finnair pasūtījis 19 A350XWB lidmašīnas. A350 ir 297 pasažieru vietas trīs klasēs - 46 biznesa klasē, 43 ekonomiskajā komforta klasē un 208 – ekonomiskajā klasē. Jaunais A350 pievienosies Finnair jau esošajai 45 Airbus lidaparātu flotei, kurā ir 30 A320 lidmašīnas un 15 A330/A340 saimes lidaparāti.

A350 XWB ir jaunums, kas papildina Airbus platfizelāžas lidaparātu saimi. Tas aviosabiedrībām nodrošina degvielas patēriņa samazinājumu, ir aprīkots ar ekonomisku Rolls-Royce Trent XWB dzinēju. Lidmašīnai ir karbonšķiedras fizelāža un spārni. Plašais korpuss nodrošina vairāk vietas visās klasēs, bet Airbus raksturīgais 18 collu (45,72 cm) sēdvietu platums iekļauts lidmašīnas standarta aprīkojumā (nozares standarts ir 17 collas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājs Airbus beidzot kompānijai Qatar Airways piegādājis pirmo sen gaidīto A350 lidmašīnu, raksta The Associated Press.

Lidmašīnas piegāde tika atlikta vairākas reizes un tās dizaina maiņā ieguldīti vairāki miljardi ASV dolāru. Airbus ir mainījis A350 dizainu, lai padarītu lidmašīnu efektīvāku un pievilcīgāku.

Tādējādi Eiropas lidmašīnu ražotājs cer, ka ar šo lidmašīnu tam izdosies noķert konkurentus Boeing 777 un 787.

Šīs ir Airbus pirmā jaunās paaudzes pasažieru lidmašīna kopš A380 laišanas tirgū.

Katara patlaban vēlas kļūt par milzīgu aviācijas centru, jo plāno 2022.gadā uzņemt Pasaules futbola kausa dalībniekus.

A350 ir vidējas ietilpības tālu lidojoša lidmašīna ar plašu salonu. Šīs lidmašīnas spēj bez nosēšanās nolidot 15 400 kilometrus. Pasažieru pārvadāšanai tiek piedāvātas trīs pamatmodifikācijās: A350-800 ar 270 pasažieru vietām, A350-900 ar 314 un A350-1000 ar 350 pasažieru vietām tipiskā trīs lidojuma klašu izkārtojumā. Airbus apgalvo, ka A350, kas aprīkota ar Rolls-Royce Trent XWB dzinējiem, izmantos par 25% mazāk degvielas nekā iepriekšējās ražotāja lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Airbus A350 XWB ir vairāk 3D printētu elementu nekā jebkurā citā pasažieru lidmašīnā, vēsta Relaxnews.

Šīs detaļas radītas sadarbībā ar uzņēmumu Stratasys.

Abi uzņēmumi darbu ar šo projektu sākuši jau 2013. gadā. Tiek apgalvots, kas visas izprintētās detaļas atbilst avio drošības standartiem.

Šādas metodes pielietošana arī samazinājusi ražošanas izmaksas un paātrinājusi lidaparāta ražošanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair peļņa trešajā ceturksnī vairāk nekā dubultojusies

LETA,30.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālās lidsabiedrības Finnair tīrā peļņa šā gada trešajā ceturksnī sasniegusi 38,9 miljonus eiro, tai vairāk nekā divkāršojoties salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājis pārdošanas apjoma un pasažieru skaita kāpums.

Finnair tirdzniecības apjoms ceturksnī palielinājies par 2,3% un sasniedzis 637,1 miljonu eiro, bet pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis par 8,7%.

Aviokompānija šos nodēvējusi par labākajiem ceturkšņa finanšu rezultātiem uzņēmuma vēsturē.

Kā ziņots, Finnair oktobra sākumā saņēma pirmo Airbus A350 XWB, tādējādi kļūstot par pirmo lidsabiedrību Eiropā un trešo pasaulē, kuras flotē ir inovatīvais lidaparāts.

Komentāri

Pievienot komentāru