Vēl pirms valdības galīgā lēmuma pieņemšanas par vācu finanšu investora Ralfa Dītriha Montāga-Girmesa piesaistīšanu lidsabiedrīabi airBaltic un Saeimas lēmuma par 80 miljonu eiro aizdevumu, aviokompānija jau meklē inženierus, kas strādās specifiski ar Krievijas uzņēmuma Sukhoi ražotajām lidmašīnām, ceturtdien vēsta laikraksts Neatkarīgā.
Laikraksta rīcībā nonācis kompānijas iekšienē izplatīts paziņojums par to, ka tiek meklēts vecākais Suhkoi Superjet inženieris un «vēl viens, kā raksta personāldaļas partnere, Suhkoi Sukperjet, kas strādās vecākā inženiera padotībā».
Kā norāda Neatkarīgā, paziņojums datēts ar 10.novembri, plkst.9.23, proti, dienu pēc airBaltic vadītāja Martina Gausa noliegumiem par jelkādiem nodomiem saistībā arī šīm lidmašīnām.
Laikraksts atgādina, ka 9.novembrī Gauss brīfingā žurnālistiem sacīja, ka nav nekādas vienošanās par Krievijā ražoto Sukhoi SuperJet100 lidmašīnu piegādi airBaltic. Nākamajā dienā, 10.novembrī, LNT raidījumā 900 sekundes uz jautājumu, vai pieļaujama lidmašīnu iegāde no Krievijas, Gauss atbildēja skaidri - nē.
Kā iepriekš vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma, airBaltic reģionālo lidmašīnu iegādes konkursā saņēmusi piedāvājumus no trīs ražotājiem - japāņu Mitsubishi, brazīliešu Embraer un krievu Sukhoi Superjet.
Oficiāli neapstiprināta informācija liecinot, ka Sukhoi Superjet lidaparāti airBaltic tiek piedāvāti ar nosacījumiem, kas krietni labāki par pārējiem pretendentiem. Lidmašīnas faktiski tiek piedāvātas zem pašizmaksas, vēstīja raidījums.
airBaltic vadītājs Martins Gauss detaļas nekomentē, norādot, ka airBaltic regulāri prasa cenu piedāvājumus no lidmašīnu ražotājiem, un tas nav nekas neparasts.
Kā ziņots, Gauss pagājušajā nedēļā žurnālistiem sacīja, ka nepastāv nekāda vienošanās par Krievijā ražoto Sukhoi SuperJet-100 lidmašīnu piegādi Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai. Gauss stāstīja, ka airBaltic jaunais biznesa plāns Horizon 2021 paredz papildināt floti ar jaunām lidmašīnām, bet nekādi lēmumi vēl nav pieņemti.
«Lēmums par lidmašīnu iegādi tiks pieņemts pēc tam, kad būs skaidrība par finansējumu. Un šis lēmums būs balstīts uz ekonomiskiem apsvērumiem,» uzsvēra Gauss un piebilda, ka tiks izvērtēti vairāku lidmašīnu ražotāju piedāvājumi. Gauss skaidroja, ka parasti, kad aviokompānija plāno iegādāties jaunas lidmašīnas, tā konsultējas ar starptautiskiem konsultantiem, kas izvērtē ne tikai cenu, bet arī darījuma nosacījumus.
Arī airBaltic finanšu investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess uzsvēra, ka viņa vienošanās ar valdību par 52 miljonu eiro ieguldījumu airBaltic neparedz iejaukšanos lēmuma pieņemšanā par konkrētu lidmašīnu iegādi. «Es neesmu Sukhoi Superjet piegādātājs airBaltic. Man nav nekādas vienošanās ar airBaltic par jebkādu lidmašīnu piegādi aviokompānijai,» sacīja Montāgs-Girmess.
Valdība šodien aiz slēgtām durvīm turpinās skatīt jautājumus, kas saistīti ar investora piesaisti aviokompānijai airBaltic.
Šis būs otrdienas sēdes turpinājums. Otrdien valdība lēmumu nepieņēma, jo tika saņemta jauna informācija, kas ir jāizvērtē, pēc sēdes žurnālistiem pavēstīja Ministru prezidente Laimdota Straujuma. Amatpersonas pēc sēdes atteicās komentēt, vai saņemtā informācija ir saistīta ar drošības jautājumiem.
Iepriekš, 3.novembrī, Ministru kabinets pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.