Valdība šodien, izskatot informāciju par progresu, veicot izmaiņas airBaltic akcionāru līgumā, atbalstījusi jaunu punktu līgumā saistībā ar aizliegumu iegādāties konkrētas lidmašīnas.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) šodien žurnālistiem apliecināja, ka akcionāru līgumā ir aizliegums iegādāties, īrēt un izmantot jebkura militāri rūpnieciska kompleksa produkciju.
Iekšlietu ministrs un satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Rihards Kozlovskis (V) Straujumu papildināja, ka aizliegums attiecas uz tiem lidmašīnu ražotājiem, kuriem ir noteiktas starptautiskas sankcijas.
Šodien arī uzklausīts Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa redzējums, ja līgumā tiek iekļauts šāds punkts, un viņš apliecinājis, ka vēlas turpināt sadarbību ar aviokompāniju, ja Saeimā tiek atbalstīts aizdevums airBaltic.
Tāpat tika uzklausīts airBaltic vadītāja Martina Gausa ziņojums par reģionālo lidmašīnu izvēli, kas tiks izvēlētas, balstoties uz pēdējo dienu intensīvām sarunām ar lidmašīnu ražotāja Bombardier pārstāvjiem. Gauss pēc valdības sēdes uzsvēra, ka airBaltic ar Krievijā ražotajām lidmašīnām Sukhoi nelidos.
Kozlovskis atzina, ka viņš bijis jaunās Bombardier lidmašīnas prezentācijā Rīgā un piedalījies sarunās ar šī ražotāja pārstāvjiem, kuri izrādīja nopietnu interesi par iespējamu turpmāku sadarbību.
Tāpat Kozlovskis uzsvēra, ka ir izdarīts viss, lai Saeima pieņemtu pozitīvu lēmumu par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu.
Jau ziņots, ka valdība 19.novembrī nolēma, ka pieņems Satiksmes ministrijas izraudzītā vācu investora Montāga-Girmesa piedāvājumu ieguldīt līdzekļus aviokompānijā airBaltic, kad Saeima būs devusi atļauju un kad valsts interesēs būs izdarīti grozījumi līgumā.
Iepriekš, 3.novembrī, Ministru kabinets pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.
Nākamajā dienā pēc šī lēmuma Straujuma pieprasīja toreizējā satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju. Šī situācija aktualizēja jautājumu par valdības stabilitāti.