Jaunākais izdevums

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus saņēmis apstiprinājumu no Eiropas aviācijas drošības aģentūras (EASA) un Federālās aviācijas administrācija (FAA), ka kompānijas ražotā A380 ir klusākā garo komerciālo lidojumu lidmašīna, informē Airbus.

Abu Airbus A380 veidu dzinēju (Rolls Rouyce Trent 900 un GB7200) trokšņu līmeņu mērījumi sakrīt, kas nozīmē, ka Airbus A380 ir klusākā garo maršrutu lidmašīna.

A380 trokšņu līmenis ir vismaz 50% zemāks nekā tā tuvākajam konkurentam. Esot zaļākai. tīrākai un klusākai Airbus A380 jau tagad rada jaunus standartus gaisa transporta tirgū. A380 uz 100 kilometriem patērē vidēji 3 litrus degvielas uz vienu pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājs Airbus šā gada 15. oktobrī kopā ar kompāniju Rolls-Royce un aviokompāniju Singapore Airlines svinēs pirmās Airbus A380 lidmašīnas piegādi. Svinības notiks Airbus piegādes centrā Francijā, informē kompānija Airbus.

Airbus A380 svētkos Singapūras aviokompānija atklās arī lidmašīnas A380 ekskluzīvo interjeru. A380 gaisā pacelsies 16.oktobrī un tā galamērķis būs Singapūra.

Jaunās paaudzes divstāvīgais Airbus A380 turpmāk kursēs maršrutā Singapūra - Sidneja. Pirmā reisa peļņa tiks ziedota labdarībai. Regulāri komerclidojumi ar A380 sāksies ar šā gada 28. oktobri.

Airbus A380 svētkus būs iespējams vērot tiešraidē mājaslapā Airbus.com no plkst. 10.00 līdz 11.30 pēc Centrāleiropas laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» ceturtdien paziņoja, ka pārtrauks «A380» lidmašīnu ražošanu, ņemot vērā to apjomīgās ražošanas izmaksas.

«Airbus» norādīja, ka «A380» lidmašīnu piegādes pārtrauks 2021.gadā.

Šāds lēmums pieņemts neilgi pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija «Emirates Airlines» nolēma samazināt «A380» pasūtījumu par 39 lidmašīnām.

«Pārskatot šo lidmašīnu ražošanas programmu, kā arī ņemot vērā lidaparātu un dzinēju tehnoloģiju attīstību, Emirates Airlines samazinājusi savu A380 pasūtījumu no 162 līdz 123 lidmašīnām,» pavēstīja «Airbus». «Šī iemesla dēļ un ņemot vērā nepietiekamo pasūtījumu skaitu ar citām lidsabiedrībām, Airbus 2021.gadā pārtrauks A380 piegādes.»

Uzņēmums pēdējos gados bijis spiests samazināt «A380» lidmašīnu ražošanu, bet pērn janvārī tas brīdināja, ka šī programma varētu tikt atcelta pilnībā, ja netiks saņemti jauni pasūtījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Airbus A380 veic pirmo komerciālo lidojumu uz Eiropu

,18.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 18. martā, notiks pirmais komerciālais Airbus A380 lidojums uz Eiropu. Divstāvīgā lidmašīna veiks lidojumu no Singapūras uz Londonu. Paredzēts, ka Hītrovas (Heathrow) lidostā lidmašīnai jānosēžas plkst. 17.05 (pēc Latvijas laika), ziņo BBC.

Singapore Airlines ir pirmais pārvadātājs, kas savos lidojumos izmanto Airbus A380.

Sākot ar 2012. gadu aviokompānija British Airways sāks saņemt savus 12 pasūtītos A380, savukārt Virgin Atlantic savus sešus pasūtītos divstāvīgos milžus sāks saņemt no 2013. gada.

Ar Airbus A380 pirmajā lidojumā uz Lielbritāniju lidos apmēram 470 pasažieri, no kuriem katrs saņems sertifikātu par piedalīšanos pirmajā A380 lidojumā uz Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus pārbaudīs visas A380, meklējot spārnu plaisas

Lelde Petrāne,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājam Airbus uzdots pārbaudīt visas A380 lidmašīnas, kas patlaban tiek izmantotas satiksmē, jo spārnu sastāvdaļās atrastas plaisas, ziņo BBC.

Šādu rīkojumu, kas attiecas uz 68 Airbus A380, izdevusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

Tas paplašina iepriekšējo 20 A380 lidmašīnu pārbaudi, ko EASA lika veikt pagājušajā mēnesī.

Savukārt, Airbus ir atkārtojis, ka «droša [A380] lidmašīnu ekspluatācija nav ietekmēta».

Qantas Airways, Austrālijas lielākais pārvadātājs, paziņojis, ka apturējis vienas Airbus A380 pasažieru lidmašīnas lietošanu un šāds lēmums saistīts ar atrastajām plaisām spārnu sastāvdaļās.

Šāds atklājums nāca pēc tam, kad lidmašīna lidojumā no Londonas uz Singapūru pagājušajā mēnesī piedzīvoja smagu turbulenci. Qantas gan norāda, ka plaisas nav saistītas ar turbulenci, bet ražošanas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» lūgs aviokompānijām, kas izmanto 25 vecāko modeļu «A380» lidmašīnas, pārbaudīt to spārnus, jo atsevišķos modeļos atklātas plaisas, paziņojusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA).

EASA norāda, ka konstatēti gadījumi ar plaisu atrašanu šobrīd ekspluatācijā esošu «Airbus A380» lidmašīnu spārnu atsevišķās daļās.

«Šie apstākļi, ja nav konstatēti un izlaboti, var samazināt spārna strukturālo integritāti,» skaidro EASA. «Lai reaģētu uz šiem iespējami nedrošajiem apstākļiem, «Airbus» plāno izdot tehniskās apkopes biļetenu, lai sniegtu pārbaudes instrukcijas.» Franču laikraksts «Les Echos» vēsta, ka EASA ierosinājis veikt ultraskaņas pārbaudes 25 no 234 «Airbus A380» lidmašīnām, ar kurām šobrīd tiek veikti lidojumi, jeb pārbaudīt pirms vairāk nekā 15 gadiem ražotus lidaparātus.

Šī nav pirmā reize, kad pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna «A380» saskārusies ar šādām problēmām. Spārnos konstatētas plaisas 2012.gadā «Airbus» izmaksāja vairākus miljonus eiro remontos un tehniskajās apkopēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus Dubaijas Gaisa šovā saņēmis lidmašīnu pasūtījumus par kopējo vērtību, kas ir vairāk nekā piecas reizes lielāka par ASV konkurenta Boeing pasūtījumu vērtību, ziņo BBC.

Airbus kopumā šova laikā saņēmis pasūtījumus 5.3 miljardu ASV dolāru vērtībā, kamēr Boeing saņēmis pasūtījumus 800 miljonu dolāru vērtībā.

Db.lv jau vēstīja, ka Air Austral, pārvadātājs no Indijas okeāna Reinjonas salas, Dubaijas Gaisa šovā apstiprinājis arī iepriekš veikto divu Airbus A380 lidmašīnu pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no bagātākajiem Krievijas pilsoņiem un futbola kluba Chelsea īpašnieks Romans Abramovičs pasūtījis lielāko lidmašīnu pasaulē - Airbus A380, ziņo Lenta.ru.

Abramovičs par šo lidmašīnu samaksājis vismaz 300 miljonus USD. Abramovičs ir pirmais cilvēks pasaulē, kas ir iegādājies šo milzi nevis komerclidojumiem, bet gan personīgām vajadzībām. Airbus A380 spēj pārvadāt līdz 840 cilvēkiem.

Baumas par to, ka Abramovičs ir nolēmis iegādāties A380 jau parādījās jau 2007. gada vasaras sākumā.

Šobrīd kompānijai Airbus ir 165 Airbus A380 pasūtījumi, un kā raksta Lenta.ru, tad R. Abramovičs ar savu lidmašīnu varēs vizināties tikai 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kopš A380 dzinēja problēmām turpina krist Rolls-Royce akciju cena

Lelde Petrāne,08.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoriem uztraucoties par Airbus A380 dzinēju problēmu ietekmi, turpina samazināties dzinēju ražotāja Rolls-Royce akciju cena, ziņo BBC.

Kopš aviokompānijas Qantas lidojuma laikā pagājušās nedēļas ceturtdienā sabojājās viens no Rolls-Royce ražotajiem dzinējiem tās akciju cena jau ir sarukusi par aptuveni 10%.

Kā vēstīts, pirmdien Qantas paziņoja, ka ir konstatējusi nelielas tehniskas problēmas trīs A380 dzinējos, tādēļ paturēs lidmašīnas uz zemes, lai veiktu papildus pārbaudes.

Visām sešām Qantas A380 lidmašīnām ir Rolls-Royce dzinēji.

Pastāv bažas, ka dzinēju problēmas varētu negatīvi ietekmēt gan Rolls-Royce reputāciju, gan pārdošanas apjomus. Turklāt, ja dzinēji tiks atsaukti, Rolls-Royce būs jāmaksā kompensācijas. Papildus tam kompānija zaudētu ienākumus, ko tā gūst no šo dzinēju apkalpošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus apsver iespēju palielināt sava milža A380 ietilpību līdz 1 000 vietām. Pašlaik divstāvīgā lidmašīna spēj pārvadāt 555 pasažierus, ziņo Economic Times.

Divas aviokompānijas jau izrādījušas interesi par A380 pagarināto versiju - Vācijas Lufthansa un Francijas Air France-KLM, vēsta Vācijas laikraksts Saechsische Zeitung.

EADS, kas ir Airbus īpašnieks, šefs Luī Galuā norādījis, ka jau A380 plānošanas sākumā bija paredzēts būvēt lidmašīnas pagarināto versiju.

Airbus A380 komerciālos lidojumus uzsāka pērn oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Airbus pārdod pirmos pasaulē lielākos A380 lainerus

,17.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air Austral, pārvadātājs no Indijas okeāna Reinjonas salas, apstiprinājis iepriekš veikto divu Airbus A380 lidmašīnu pasūtījumu, Dubaijas Gaisa šovā paziņojis Airbus, vēsta AFP. A380 ir pasaulē lielākā pasažieru lidmašīna.

Saprašanās memorands par divu lidmašīnu iegādi tika parakstīts janvārī Airbus mītnē Tulūzā, Francijā.

Airbus neatklāj darījuma vērtību, bet tā varētu būt ap 654.8 miljoniem dolāru, norāda AFP.

Air Austral lidmašīnas plāno izmantot pasažieru pārvadāšanai no Reinjonas salas uz Parīzi.

Lidmašīnas ir konfigurētas tā, lai varētu pārvadāt 840 pasažierus katra.

Standarta trīs klašu A380, kas ir lielākais komerciālais gaisa laineris, kāds jebkad uzbūvēts, ir vieta 525 pasažieriem.

Pašlaik 20 A380 lidmašīnas izmanto četri pārvadātāji, kas apkalpo 13 starptautiskus maršrutus. Kopumā 17 aviokompānijas ir pasūtījušas 202 šādas lidmašīnas, bet ražošanas problēmas izraisījušas būtisku kavēšanos ar piegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Qantas komerciālos lidojumos atsāks izmantot A380

Ritvars Bīders,24.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 27. novembrī, aviokompānija Qantas atsāks savos komerciālajos lidojumos izmantot Airbus ražotos gigantus A380, kas uz laiku netika izmantoti lidojumos pēc tam, kad dzinēju problēmu dēļ aviokompānija bija spiesta veikt ārkārtas nosēšanos, ziņo USA Today.

Qantas vadītājs Alans Džoiss (Alan Joyce) norāda, ka divi A380 atsāks lidojumus maršrutā Losandželosa – Sidneja. Šīm abām lidmašīnām dzinēji ir vai nu nomainīti, vai arī salaboti. Veikti arī nepieciešamie šo dzinēju drošības testi. Lai parādītu, ka dzinēji ir profesionāli salaboti pirmajā lidojumā dosies arī pats kompānijas vadītājs A. Džoiss.

Vēlāk paredzēts atsākt A380 lidmašīnu izmantošana arī maršrutā Sidneja – Singapūra – Londona.

Db.lv jau ziņoja, ka aviokompānija Qantas bija «nosēdinājusi» visu savu floti ar divstāvīgajām lidmašīnām Airbus A380 pēc tam, kad viena no lidmašīnām ar vairāk nekā 400 pasažieriem uz klāja bija spiesta veikt avārijas nosēšanos, jo sabojājās viens no lidmašīnas dzinējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus paziņojis, ka divstāvīgo lidmašīnu A380 ražošanas process aizņem ilgāku laiku nekā sākotnēji plānots, tāpēc 2008. un 2009. gadā plānoto 38 lidmašīnu vietā kompānija spēs piegādāt tikai 32, ziņo Wall Street Journal.

Airbus informēja, ka šī gada laikā 13 lidmašīnu vietā kompānija spēs piegādāt 12 lidmašīnas, savukārt 2009. gada laikā kompānija spēs piegādāt 21 no plānotajām 25 lidmašīnām Airbus A380.

Saistībā ar A380 pasūtījumu izpildes termiņu kavējumiem Airbus, iespējams, nāksies maksāt ar piegādes kavējumiem saistītos aviokompānijām radītos zaudējumus.

Airbus pēdējā laikā ir daudz dažādu problēmu, kuru pamatā ir vājais ASV dolāra kurss pret eiro. Airbus izmaksas galvenokārt ir eiro valūtā , savukārt ieņēmumi no lidmašīnu pārdošanas galvenokārt ir ASV dolāros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākā aviokompānija Lufthansa beidzot saņēmusi pirmo Airbus A380 lidmašīnu. Dw-World norāda, ka aviokompānijai laineris bija jāsaņem pirms trijiem gadiem.

Airbus A380 spēj pārvadāt ap 520 pasažieru un tā cena ir 300 miljoni eiro.

«Airbus ir lepns, ka tas beidzot var nodot pasaulē lielāko un videi draudzīgāko laineri Lufthansas aviosabiedrībai,» paziņoja Airbus izlipddirektors Tomas Enders (Thomas Enders).

Jāatzīmē, ka Lufthansa pasūtīja 15 Airbus A380.

Aviokompānija norādīja, ka pirmais lidojums ar Airbus A380 notiks piektdien (21. maijā). Tajā būs apmēram 500 ielūgtie viesi, kā arī Hamburgas mērs.

Savukārt pirmais lidojums zem Lufthansas karoga notiks 6 jūnijā, kad ar šo «milzi» līdz Dienvidāfrikai, kur notiks pasaules kauss futbolā, tiks nogādāta Vācijas futbola izlase.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gandrīz 2 gadu kavēšanās pirmdien, 15. oktobrī, lidmašīnu ražotājs Airbus aviokompānijas Singapore Airlines rokās nodevis pirmo pasaulē lielāko lidmašīnu Airbus A380, kā arī sola turpmāk darboties bez kavēšanās, raksta Reuters.

Abu kompāniju - Airbus un Singapore Airlines - vadītāji piedalījās ceremonijā, kuras laikā pirmais Airbus A380 atstāja savu ražotni Francijā, un turpmāk kursēs zem Singapore Airlines vārda maršrutā Singapūra - Sidneja.

Divstāvīgais A380, kura garums ir 73 metri, var pārvadāt līdz pat 853 cilvēkiem, un tajā ir divreiz vairāk pasažieru vietas nekā otrai lielākajai lidmašīnai pasaulē - Boeing 747-400.

Reuters, atsaucoties uz laikrakstu Le Journal du Dimanche, raksta, ka Airbus uzņēmumā ieviesis stingrāku politiku, kurai vajadzētu novērst turpmāku kavēšanos ar A380 piegādi aviokompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc dzinēja aizdegšanās Quantas «nosēdina» visu savu gigantu A380 floti

Ritvars Bīders,04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Quantas «nosēdinājusi» visu savu floti ar divstāvīgajām lidmašīnām Airbus A380 pēc tam, kad viena no lidmašīnām ar vairāk nekā 400 pasažieriem uz klāja bija spiesta veikt avārijas nosēšanos, jo sabojājās viens no lidmašīnas dzinējiem, ziņo Telegraph.

Lidmašīna devās no Londonas uz Sidneju, un pēc pacelšanās Singapūrā, kur tā bija pieturējusi, pasažieri dzirdēja skaļu sprādzienu un redzēja dūmus un dzirksteles, kas nāca no viena no lidmašīnas dzinējiem.

Pilots nekavējoties informēja lidmašīnas apkalpi, ka viens no dzinējiem ir atslēgts, un gaisa kuģis devās atpakaļ uz Singapūras lidostu. Kad lidmašīna nosēdās, tika konstatēts, ka trūkst viens no dzinēja korpusiem, turklāt daļa no lidmašīnas apakšas bija nomelnējusi.

Šis negadījums licis aviokompānijai Quantas nosēdināt visus sešus tās īpašumā esošos gigantus A380, kurus arī izmanto aviokompānijas Air France, Emirates, Singapore Airlines un Lufthansa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus īpašniece Eiropas Aeronautikas, aizsardzības un kosmosa izpētes kompānija (EADS) pēc pārdošanas apjomiem 2008. gadā apsteigusi savu ASV sāncensi Boeing. To Airbus īpašniekam palīdzēja paveikt Boeing darbinieku streiks, kas «kropļoja» ražošanu ASV kompānijā gandrīz divu mēnešu garumā.

Pētījums Flight International liecina, ka EADS pērn arī piegādājis rekordlielu komerciālo lidmašīnu skaitu, kā arī nostiprinājis savas aeronautikas aizsardzības biznesa pozīcijas.

Trešais lielākais komerciālo lidmašīnu ražotājs bijis Bombardier ar 9.965 miljardu dolāru lieliem pārdošanas apjomiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tiešsaistes izsoļu portāla Ebay.com palīdzību par 100 380 USD pārdotas pirmās divas biļetes pirmajam pasaules lielākās pasažieru lidmašīnas Airbus A380 reisam, ziņo BBC.

Abas biznesa klases vietas lidmašīnā portālā Ebay izsolīja aviokompānija Singapore Airlines, kura veic pirmo komerciālo reisu ar Airbus A380.

Normāli šo abu biznesa klases biļešu cena būtu 3 391 USD.

Singapore Airlines izsolīs lielāko daļu biļešu uz pirmo A380 komerciālo lidojumu, un visus ienākumus izdalīs labdarības iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan iepriekš izskanēja ziņas, ka pirmo pasaules lielāko lidmašīnu Airbus A380 privātām vajadzībām pasūtījis Romāns Abramovičs, noskaidrojies, ka pirmo Airbus A380 kā privātlidmašīnu saņems Saūda Arābijas princis, ziņo New York Times.

Līgums par Airbus A380 piegādi noslēgts pirmdien Dubajas avio šovā. Princis Valids lidmašīnu, kuras cena ir nedaudz virs 300 miljoniem USD, saņems 2010. gadā.

Prinča bagātības aprēķini liecina, ka viņš ir 13. bagātākais pasaules cilvēks, Forbes viņa bagātību novērtējis 20,3 miljardu USD apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmās klases pasažieriem, kas izmantos aviokompānijas Emirates piedāvātos maršrutus, kuros lidos Airbus divstāvīgais milzis A380, būs iespēja ieiet dušā 13 kilometru augstumā, kā arī iemalkot dzērienu lidmašīnas otrajā stāvā esošajā bārā, raksta aģentūra Reuters.

Aviokompānija Emirates sāk piedāvāt saviem pirmās klases pasažieriem lidojuma laikā īpašus pakalpojumus. Viens no iespaidīgākajiem piedāvājumiem ir iespēja ieiet dušā.

Lai arī pasažieriem duša ir kā ekstra, bez kuras galu galā varētu arī iztikt, aviokompānija tomēr to adaptējusi iekārtojot Eiropas kompānijas Airbus ražotajā A380.

Duša lidmašīna nozīmē, ka katrā reisā lidmašīnā vajadzēs iepildīt noteiktu daudzumu ūdens. Noteiktais ūdens svars lidmašīnā ir 500 kg. Fakts, ka lidmašīnā atradīsies ūdens, ietekmē aviokompānijas plānu pēc iespējas vairāk samazināt lidmašīnas svaru, kas nepieciešams, lai samazinātu degvielas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Qantas piedzīvojusi kārtējās problēmas: lidmašīna sadūrusies ar putniem

Lelde Petrāne,17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānijas Qantas lidmašīna otrdien vakarā bijusi spiesta atgriezties Johannesburgā, jo pēc sadursmes ar putniem sabojājies viens no tās dzinējiem. Šis ir jaunākais negadījums no vairākiem, kas piemeklējuši aviokompāniju kopš Airbus A380 dzinēja sabojāšanās gandrīz pirms divām nedēļām, ziņo Reuters.

Boeing 747, kas lidoja uz Sidneju un kurā atradās 171 pasažieris, radies neliels dzinēja bojājums. Tā rezultātā lidmašīnu nevarēšot lietot vairāk nekā vienu dienu, jo Qantas jānosūta rezerves daļas no Austrālijas uz Dienvidāfriku, stāstījis aviokompānijas pārstāvis.

«Pilots veica standarta procedūru un atslēdza otro dzinēju, taču nebija nekādu draudu,» viņš piebildis.

Jāatgādina, ka 4.novembrī Qantas Airbus A380 ar 466 cilvēkiem uz klāja bija spiesta veikt avārijas nosēšanos Singapūrā, jo sabojājās viens no Rolls-Royce ražotajiem dzinējiem.

Tikai divas dienas vēlāk Qantas Boeing 747 - atkal dzinēja problēmu dēļ - bija spiesta veikt avārijas nosēšanos Singapūrā, un šonedēļ uz Buenosairesu lidojošā 747 bija spiesta atgriezties Sidnejā, jo sabojājās instruments pilota kabīnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevar noliegt, ka Latvija kā valsts ar ģeogrāfiski izdevīgu atrašanās vietu – Baltijas centrā – interesē zināmu daļu investoru, taču vienlaikus biedē ar neprognozējamību, kad dažu cilvēku aktivitātes «norauj» daudzmiljonu projektus. Kādus līkločus un labirintus ir spiesti mērot investori?

Šogad Stenders atzīmēs savas pastāvēšanas 10. gadadienu un ir gatavs jauniem izaicinājumiem – vasarā tiks pabeigta zīmola maiņa, bet gada beigās plānots startēt jaunās produktu nišās. Uzņēmuma vadītājs Jānis Bērziņš atzīst, ka šo gadu laikā bijušas arī ļoti skarbas mācības. Viena no tām – kā jau daudziem – ir iesaistīšanās nekustamo īpašumu biznesā.

Rubini: Kāpēc Ķīna tomēr piezemēsies

Ķīnas ekonomika šobrīd pārkarst, taču laika gaitā investīciju pārpilnība gan iekšzemē, gan globāli izrādīsies patēriņa cenas samazinošs faktors. Kad investīciju pamatlīdzekļos palielinājums kļūs neiespējams – visticamāk, pēc 2013. gada – Ķīna ir nolemta straujai lejupslīdei, uzskata slavenais ekonomists Nuriels Rubini un komentārā LD skaidro, ka tā vietā, lai koncentrētos uz mīkstu piezemēšanos šodien, Ķīnas politiķiem vajadzētu raizēties par mūra sienu, pret kuru ekonomiskā izaugsme varētu atsisties piecgades otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa saņem pirmo Airbus A320neo

Dienas Bizness,21.01.2016

Pirmā A320 neo piegādi Lufthansa atzīmē (no kreisās) Airbus prezidents un izpildddirektors Fabriss Brežē (Fabrice Brégier), Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr) un Pratt & Whitney prezidents Roberts Leducs (Robert Leduc).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Lufthansa kā pirmā saņēmusi lidaparātu ražotāja Airbus jaunāko vienas ejas lidaparātu A320neo, kam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, kā arī par 15% zemāks degvielas patēriņš nekā citām pašlaik izmantotajām lidmašīnām, informē lidsabiedrībā.

«Priecājamies pirmie saņemt jauno A320neo. Airbus un Pratt & Whitney tehnoloģijas padara to par efektīvāko un klusāko lidaparātu tuvajos un vidēja attāluma lidojumos. Ar mazāku degvielas patēriņu un zemāku CO2 emisiju līmeni A320neo acīmredzami ir īstenojis videi draudzīgāku darbību. Turklāt jaunā dzinēju tehnoloģija lidmašīnu padara ievērojami klusāku. Kopumā Lufthansa Group aviosabiedrību vajadzībām pasūtīti 116 šī modeļa lidaparāti,» stāsta Deutsche Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karstens Špors (Carsten Spohr).

«Ar šo pasūtījumu Lufthansa jau atkal pierāda savu pioniera statusu tehnoloģisku inovāciju ieviešanā. Šogad Lufthansa Group plāno 52 jaunu lidaparātu piegādes – tas ir pēdējo gadu rekords,» papildina K.Špors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Biržu indeksi krītas pēc ziņām par ASV mazumtirdzniecības lejupslīdi

LETA--AFP,15.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržu indeksi ceturtdien lielākoties kritās, kamēr tirgu dalībnieki gaidīja ziņas no ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunām un Volstrītu skāra negatīva ziņa par ASV mazumtirdzniecības apjoma negaidītu samazināšanos decembrī.

Londonas biržas indekss nedaudz pieauga, pateicoties britu mārciņas vērtības kritumam, kas veicina citās valūtās pelnošo multinacionālo uzņēmumu pelņas palielināšanos. Frankfurtes un Parīzes biržu indeksi samazinājās.

ASV biržu indeksi pārsvarā saruka pēc ASV Tirdzniecības ministrijas ziņojuma, ka mazumtirdzniecības apjoms ASV pērn decembrī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, negaidīti samazinājies par 1,2%. Šis kritums pārsteidza analītiķus, kuri bija prognozējuši, ka mazumtirdzniecība pieaugs par 0,2%. Šis bija straujākais kritums mēneša izteiksmē kopš 2009.gada septembra.

Tirdzniecības ministrijas ziņojums vedināja uzskatīt, ka amerikāņu patērētāji bija atturīgi brīvdienu iepirkšanās sezonā, kas laika ziņā sakrita ar kritumu akciju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidmašīnu konkurence pieaug

Dienas Bizness,29.10.2015

Ķīnas prezidents Sji Dziņpins vizītes laikā ASV viesojās aviobūves giganta Boeing ražotnē

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviobūves korporācijas regulāri publicē prognozes par pasažieru lidmašīnu un pārvadājumu tirgiem nākamajiem 20 gadiem, un līdz ar to aviobūve ir viena no nedaudzajām industrijām, kura izsaka prognozes tik ilgam laika posmam. Prognozes gan neaptver konkrētus lidmašīnu modeļus, bet tikai to kategorijas, turklāt pētījumu autori nespēj paredzēt tādus notikumus kā, piemēram, 2007. gadā sākusies globālā finanšu krīze, tomēr kopējās tendences un tirgu apjomus tās iezīmē samērā precīzi, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Atbilstoši pēdējai Boeing prognozei līdz 2033. gadam pasaulē tiks saražots 36 770 maģistrālo aviolaineru, bet to globālais parks palielināsies no 20 910 šīs klases lidmašīnām 2013. gadā līdz 42 180 laineriem 2033. gadā. Kopējā saražoto lidmašīnu vērtība būs 5,2 triljoni ASV dolāru (4,7 triljoni eiro), kas ir gandrīz trešā daļa ASV šābrīža iekšzemes kopprodukta.

Prognozē arī teikts, ka 25 680 lidmašīnām (gandrīz 70%) būs šaurfizelāžas laineri (t. i., Boeing 737, A320, MS-21 un C919), kuru vērtība līdzināsies 48% visu jauno lidmašīnu vērtības. Reģionālo lidmašīnu šajā laika posmā tiks saražots 2490 vienību apjomā, un to daļa kopējā tirgū naudas izteiksmē būs zem 2% jeb aptuveni 100 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru