Iesniegtas divas sūdzības saistībā ar iepirkuma konkursa par iegremdētā tuneļa būvniecības ieceres skiču projekta izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam pabeigšanu bez rezultātiem, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības mājaslapā. Sūdzību iesniegusi SIA Celtniecības Kvalitātes Aģentūra un Basler & Hofmann Deutschland GmbH.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Marija Ābeltiņa DB norādīja, ka 24.septembrī notikušajā iepirkumu komisijas sanāksmē atklājies, ka pretendentu iesniegtie piedāvājumi neatbilst konkursa nolikuma izvirzītajām kvalifikācijas prasībām. Kopumā bija pieteikušies četri pretendenti. Ņemot to vērā, iepirkuma komisija pieņēmusi lēmumu izbeigt iepirkuma konkursa tālāko norisi, un paredzēts, ka tiks izsludināts jauns iepirkuma konkurss.
«Taču visiem pretendentiem Iepirkumu likuma noteiktajā kārtībā ir tiesības pārsūdzēt šo lēmumu. Jāatzīmē, ka šo iespēju parasti izmanto praktiski visi pretendenti, kuri neatbilda kvalifikācijas vai citām prasībām. Tuvākajā laikā departaments izskatīs apstrīdējumu un sagatavos atbildi, iesniegšanai IUB, kurš izvērtēs abu pušu sniegto informāciju un pieņems lēmumu,» skaidro M. Ābeltiņa. Informācija IUB liecina, ka sūdzību izskatīšanas datums ir 5.novembris.
DB jau rakstīja, ka iepirkuma paredzamā līgumcena bija vairāk nekā 460 tūkst. Ls. Iegremdētais tunelis kā Daugavas Ziemeļu šķērsojuma labākais variants akceptēts jau pirms desmit gadiem.DB jau ziņoja, ka jau 1998. gadā Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja akceptēja Francijas konsultantu grupas BCOEM un Latvijas speciālistu veiktajā izpētē izvēlēto jauno Daugavas šķērsošanas vietu Rīgā pretī Bukultu ielai, par izdevīgāko variantu atzīstot tuneli, savukārt lēmumu par iegremdētā tuneļa būvi Andra Ārgaļa vadītā Rīgas dome pieņēma jau 2001. gadā. Gadu vēlāk Nīderlandes kompānija Tunnel Engineering Consultants solīja tuneli uzbūvēt trīs gadu laikā, un Ziemeļu tuneļa vadības komiteja tolaik akceptēja skiču projektu.
Maksimālais pakalpojumu sniegšanas laiks izsludinātā tuneļa skiču projekta konkursa uzvarētājam bija plānoti 18 mēneši no līguma noslēgšanas brīža. No šā laika 65 nedēļas paredzēts atvēlēt pašu projektēšanas darbu veikšanai, bet vēl 13 nedēļas būs nepieciešamas ekspertu slēdziena saņemšanai, audita veikšanai un sabiedrības informēšanas aktivitātēm, tā DB iepriekš informēja Pilsētas attīstības departamentā.
Iepirkuma konkursu Iegremdēta tuneļa būvniecības ieceres skiču projekta izstrāde Daugavas ziemeļu šķērsojumam departaments izsludināja šā gada 25. maijā. Galvenais konkursa mērķis bija noteikt un izvērtēt, kura no divām Daugavas šķērsojuma alternatīvām - augstā tilta vai iegremdētā tuneļa izbūve - ir saimnieciski izdevīgākais risinājums, skaidro departaments. Pēc pretendentu izstrādātājiem detalizētiem tuneļa būvniecības skiču projektiem tiks veikta izmaksu un ieguvumu analīze, kas dos iespēju pieņemt lēmumu par labu tiltam vai tunelim.