Ar īpašiem tarifiem Apvienotā transporta–loģistikas kompānija (ATLK) paplašina klientu bāzi.
Krievijas, Kazahstānas un Baltkrievijas dzelzceļu kopīgi veidotais dzelzceļa operators ATLK sācis piedāvāt īpašus tarifus konteinerpārvadājumiem no Rīgas uz Krieviju un Centrālāziju, liecina tās mājaslapā publicētā informācija. Jau vēstīts, ka Krievija ATLK pamatkapitālā ieguldījusi AS RŽD Logistika (100% mīnus viena akcija) un lielākā Krievijas multimodālā konteineru operatora AS TransContainer (50% plus divas akcijas) akcijas. Savukārt ar RŽD Logistika saistītā Nīderlandes kompānija RZDL Multimodal B.V. iepriekš iegādājās 50% Latvijas dzelzceļa operatora SIA Liepājas naftas tranzīts (šobrīd Euro Rail Cargo) daļas.
«Pateicoties speciālajam piedāvājumam, mēs plānojam piesaistīt savam pakalpojumam papildu (kravu) apjomus,» Dienas Biznesam norāda AS TransContainer preses sekretāre Natālija Rostova. Pēc viņas teiktā, tarifu samazināšana ļaus kompānijai organizēt regulārus vilcienus Krievijas un Centrālāzijas virzienā. Tā kā sākotnēji kravu pārvadāšanai izmantos TransContainer konteinerus, visā maršruta garumā tiks garantēta kravu drošība. Pēc jauno tarifu publicēšanas (augusta vidū) jau ir izdevies paplašināt klientu bāzi un piesaistīt papildu pārvadājumu apjomus, atzīmē N. Rostova.
Par uz paplātes pienestu Krievijas un Kazahstānas dzelzceļu dāvanu, ko ir grūti par augstu novērtēt, ATLK piedāvājumu sauc Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Normunds Krūmiņš. Līdz ar to jautājums šobrīd ir par to, vai Latvijas puse mācēs šo situāciju izmantot augstas pievienotās vērtības kravu plūsmu piesaistīšanai. Proti, viņaprāt, ATLK piedāvā labvēlīgus nosacījumus, un tas nozīmē iespēju palielināt kravu plūsmas Eiropas–NVS valstu virzienā, kā arī nākotnē izmantot šos tarifus daudz apspriestā Ķīnas–Eiropas (Ziemeļvalstu) maršruta attīstīšanai.
Likmes ir labas, varētu pat teikt, ka īpašas, norāda SIA Schenker Dzelzceļa loģistikas un pārvadājumu direktore Jūlija Vasiļkova. Viņa gan atzīmē, ka piedāvājums ir spēkā līdz septembra beigām, līdz ar to nav zināms, kādi būs noteikumi pēc tam un cik ilgi šādi tarifi būs spēkā. Pēc viņas teiktā, ATLK (TransContainer) piedāvājums saistīts ar nepietiekamo kravu plūsmu rietumu – austrumu virzienā, līdz ar ko veidojas konteineru pārpalikums.
Visu rakstu lasiet otrdienas, 1.septembra, laikrakstā Dienas Bizness (8.lpp.)!