Jaunākais izdevums

Britu grupa Pink Floyd ceturtdien (11. martā) uzvarēja tiesas prāvā pret mūzikas ierakstu kompāniju EMI, ziņo Moneycontrol.

Grupa iebilda, ka ierakstu kompānija pārdod atsevišķas dziesmas no viņu albumiem, norādot, ka šādā veidā tiek pārkāpta pušu noslēgtā vienošanās.

Tiesa nolēma, ka abu pušu līgums nepieļauj pārdot dziesmas atsevišķi no albumiem bez rakstiskas vienošanās. Tiesnesis Endrjū Morits (Andrew Morritt) uzsvēra, ka līguma punkta mērķis bija pasargāt albumu māksliniecisko viengabalainību.

Nav zināms, cik par pārkāpumu mūzikas ierakstu kompānijai EMI būs jāizmaksā grupai. Tas netiek atklāts komercnoslēpuma dēļ. Taču Rollingstone.com ziņo, ka runa varētu būt par vairākiem miljoniem. Zināms vien, ka EMI būs jāapmaksā tiesu izdevumi - 60 000 sterliņu mārciņas (46 440 LVL).

Jāatzīmē, ka EMI lēmumu nedrīkst pārsūdzēt.

Pink Floyd ar EMI parakstīja līgumu 1967. gadā. Grupas albumi Dark Side of the Moon un The Wall ierindojas starp visu laiku pārdotākajiem albumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Citigroup savā īpašumā pārņēmusi mūzikas kompāniju EMI

Lelde Petrāne,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV banku gigants Citigroup pārņēmis EMI - mūzikas kompāniju, kur tas bija galvenais kreditors - savā īpašumā, ziņo BBC.

Banka bija aizdevusi naudu Gaja Handa (Guy Hands) privātā kapitāla uzņēmumam Terra Firma, palīdzot tam iegādāties kompāniju 2007.gadā.

Taču 4,2 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais darījums izrādījās neveiksmīgs, un Terra Firma atzīst, ka tā ievērojami pārmaksājusi par kompānijas iegādi.

Tagad tā bija spiesta atdot EMI Citigroup, jo nespēja veikt procentu maksājumus.

EMI, kas ir «mājvieta» tādiem māksliniekiem kā Lilija Alena, The Beatles un Coldplay, informējusi, ka vadības maiņa nav plānota, un tā tagad ir pilnībā nodalīta no iepriekšējā īpašnieka.

Savukārt Citigroup pavēstījusi, ka tās plānos ietilpst ar laiku pārdot EMI.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

EMI zaudējumi pārsniedz pusotru miljardu mārciņu

,05.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ierakstu kompānijas EMI zaudējumi 2008./2009. finanšu gadā bijuši 1.75 miljardi sterliņu mārciņu. EMI norāda, ka lai tā spētu noturēties «virs ūdens» tai nepieciešams papildus finansējums, ziņo BBC.

EMI, kurai ir līgumi ar tādiem izpildītājiem kā Coldplay, zaudējumus rada iespējas cilvēkiem nelegāli lejupielādēt mūziku bez maksas, kā arī mūzikas industrijas digitalizācija.

EMI, kas patlaban ir mazākā no četrām pasaules lielākajām ierakstu kompānijām, plāno kompānijas restrukturizāciju, koncentrējoties uz mūzikas tirdzniecību internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Gājiens pār ielu, kuru atdarina jau 50 gadus

Lelde Petrāne,08.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1969. gada 8. augustā norisinājās viens no popmūzikas vēsturē visvairāk atdarinātajiem notikumiem.

Toreiz, pirms 50 gadiem grupas The Beatles dalībnieki - Džordžs Harisons, Pols Makartnijs, Ringo Stārs un Džons Lenons - pulcējās uz īsu fotosesiju ārpus EMI studijas Londonā, kur grupa darbojās.

Iains Makmillans uzņēma kadru, kurā redzams, kā viņi šķērso ielu pa gājēju pāreju, un šī fotogrāfija rotā grupas Abbey Road albuma vāku.

Kopš tā laika piecdesmit gadus cilvēki ieradušies Londonā no dažādām pasaules vietām, lai mēģinātu atdarināt 8. augusta gājienu pār ielu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusotra gada laikā ir ievērojami pieaudzis tiešsaistē veikto pirkumu apjoms, un banku loma šajā virzienā kļūst arvien nozīmīgāka.

Uzņēmumiem interesē bankas, kas spēj sniegt pilnu pakalpojumu klāstu – no drošas klientu līdzekļu glabāšanas līdz pat aizsargātiem naudas tiešsaistes pārvedumiem. Pareiza bankas izvēle ir ļoti nozīmīga. Ir svarīgi pēc iespējas agrāk atrast finanšu partneri, kas nodrošinās visu būtisko finanšu pakalpojumu pieslēgšanu komercdarbības uzturēšanai un attīstībai.

Nenovērtējamu palīdzību šajā jautājumā var sniegt pareizi izvēlēta banka, kas palīdzēs uzsākt darbību tiešsaistē, sekmēt sadarbību ar pirmajiem klientiem un gūt peļņu. Komentē Staņislavs Siņakovičs, LPB Bank Pārdošanas un reģionālās attīstības departamenta vadītājs: "Kā Eiropas finanšu iestāde LPB Bank sadarbojas ar klientiem visdažādākajās jomās. Vairāk kā 13 gadu veiksmīgās darbības laikā LPB Bank ir uzkrājusies plaša pieredze un zināšanas e-komercijas pakalpojumu sniegšanā. Straujas FinTech pakalpojumu attīstības laikmetā bankai ir būtiski izprast šī sektora pārstāvju vajadzības, uzdevumus un izaicinājumus. Klienti meklē tā saucamo "atbalsta banku", - kurā viņi var gan droši turēt šķirti (segregēti) klientiem piederošos naudas līdzekļus, gan paša uzņēmuma līdzekļus. LPB Bank piedāvā segregēto kontu atvēršanu. Šādi uzņēmumi vēlas saņemt un veikt pārskaitījumus, pieņemt maksājumu karšu maksājumus, emitēt plastikāta un virtuālās maksājumu kartes, veikt valūtu apmaiņu, hedžēt valūtu riskus utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Tērvete food” komanda 2022. gadā ir rūpīgi strādājusi pie zīmola “Druvas saldējums” attīstības un vairāku jaunu produktu līniju izveides.

Gada nogalē uzņēmums saņēmis sertifikāciju bioloģisku saldējumu ražošanai un ievieš tirgū pirmos bioloģiskos saldējumus bērniem sadarbībā ar Latvijā plaši zināmo un iemīļoto bērnu seriālu “Tutas lietas”.

Ņemot vērā tendenci iegādāties ne tikai gardus, bet arī pēc iespējas dabīgus un tīrus produktus, kā arī, domājot par ietekmi uz vidi, “Druvas saldējums” produktu klāsts papildināts ar diviem bioloģiskiem produktiem, piedāvājot klasisko vaniļas un šokolādes saldējumu.

“Bioloģiskā saldējuma tirgus pēdējo desmit gadu laikā pasaulē ir strauji pieaudzis, tāpēc, domājot par saldējumu pašiem mazākajiem, pieņēmām lēmumu radīt tieši bioloģiskās izcelsmes produktus, lai nodrošinātu dabiskāko pieeju,” stāsta SIA “Tērvete food” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

E-komercijas izaicinājumi: cīņā par konversiju

Edgars Valmers, LPB Bank E-komercijas departamenta vadītājs,25.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba dienas beigās katrs uzņēmējs vēlas redzēt, vai un cik viņš ir nopelnījis. Ja runājam par e-komerciju, tad te nav nekā svarīgāka par konversiju jeb reklāmguvumu, jo, ja apmeklētājs nekļūst par pircēju, vai vispār ir vērts turpināt?

Laikā, kad nemitīgi pieaug viena pircēja piesaistes cena, visi uzņēmēji sīvā konkurencē cīnās par konversijas paaugstināšanu. Par to, kā uzņēmējam spert pirmos soļus digitālajā vidē un izvēlēties sadarbības partnerus, kas gādās par efektīvu konversiju ar tādu pašu degsmi kā pats uzņēmējs.

Kas notiek Latvijā: pirmais pirkums internetā un plaša e-komercijas platformu izvēle

Šobrīd e-komercija attīstās lēnāk nekā pandēmijas laikā, taču tā joprojām ieņem arvien lielāku daļu no kopējā mazumtirdzniecības apjoma visā pasaulē. Eksperti lēš, ka līdz 2023. gada beigām viens no katriem 5 mazumtirdzniecības darījumiem tiks veikts tiešsaistē.Covid-19 laikā palielinājās to cilvēku skaits, kas pirmo reizi iepirkās internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No jauna izdotie leģendārās grupas The Beatles albumi pirmajās tirdzniecības dienās Ziemeļamerikā, Lielbritānijā un Japānā pārdoti vairāk nekā 2.25 miljonos eksemplāru, ziņo Guardian.

The Beatles no jauna māsterētās dziesmas, tādējādi piešķirot tām savādāku skanējumu, kopš 9. septembra iegādājamas atsevišķos albumos, kā arī kā albumu komplektos.

Ierakstu kompānijas EMI dati liecina, ka Lielbritānijā The Beatles no jauna izdotie albumi pirmajās 11 tirdzniecības dienās iegādāti vairāk nekā 354 tūkst. eksemplāru. Pēdējās desmitgades laikā Lielbritānijā kopā pārdoti 6.755 miljoni The Beatles albumu.

ASV pirmo piecu tirdzniecības dienu laikā The Beatles atkārtoti izdotie albumi pārdoti vairāk nekā miljons eksemplāros. Japānā pārdoti vairāk nekā 840 tūkst. no grupas 14 jaunizdotajiem albumiem un albumu komplektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aishas dziesmu pasaulē bīdīs Universal Music

Miks Lūsis,13.05.2010

Eirovīzijas dziesmu konkursa nacionālās atlases fināla noslēguma koncerts Ventspilī. Aisha izpilda dziesmu What For?

Mārtiņš Zilgalvis/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijai Mikrofona ieraksti izdevies noslēgt līgumu ar pasaules šī brīža lielāko un ietekmīgāko ierakstu kompāniju Universal Music par dziesmas What For? un tai iespējams sekojošā starptautiskā albuma izplatīšanu pasaulē.

Ar dziesmu What For? Eirovīzijas nacionālās atlases uzvarētāja dziedātāja Aisha startēs Eirovīzijas pusfinālā Norvēģijas galvaspilsētā Oslo. Noslēgt līgumu jau pirms Eirovīzijas pusfināla Mikrofona ierakstiem izdevies, pateicoties lielajai starptautiskajai interesi par dziesmu, skaidro kompānijas pārstāvis un dziesmas autors Guntars Račs.

Jau šobrīd dziesma ir pieejama visos populārākajos Mp3 mūzikas portālos Eiropā. Savukārt What For? autori Jānis Lūsēns un G. Račs tiesības pārstāvēt šo dziesmu ir nodevuši pasaules šī brīža veiksmīgākajai mūzikas autoru darbu izdevniecībai EMI Music Publishing, kas sadarbībā ar Universal Music ir uzsākuši dziesmas veicināšanas pasākumus arī citās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā būs vērienīgs kongress par autortiesibām

Jānis Šķupelis,11.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 16. septembrī Latvija viesosies aptuveni 100 delegātu no Lielbritānijas, Krievijas un Skandināvijas, lai kopīgi risinātu jautājumus, kas veltīti autortiesībām un ar to saistītajām tēmām. Visi problēmjautājumi tiks skatīti no mūzikas izdevēju skatu punkta, informē izdevnieciba MicRec.

Konferences laikā tiks apspriests Skandināvu autortiesību atlīdzības iekasēšanas paraugmodelis, pretpirātisma preventīvie pasākumi, autortiesību pastāvēšana digitālajā ērā un vēl vairāki jautājumi par un ap mūzikas autoru darbu legālu izmantošanu, norāda MicRec.

Minētā konforence ar nosaukumu CEEMPC (Central and Eastern Europe Music Publishers Congress) notiek jau vairākus gadus un katru gadu par norises vietu tiek izvēlēta cita valsts. Dalībnieki būs Starptautiskās Mūzikas Izdevēju Konfederācijas vadītāji, pārstāvji no tādām izdevniecībām kā: EMI Music Publishing, Universal Music Publishing, Warner/Cahppell, Sony BMG, kā arī dažādu valstu autortiesību organizāciju vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mūzikas izdevniecību Chrysalis nopērk konkurents BMG

Lelde Petrāne,26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas mūzikas izdevniecība Chrysalis Group pārdota par 107,4 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu (89 miljoni latu), ziņo BBC.

Chrysalis iegādājies Vācijas konkurents Bertelsmann Media Group (BMG) un privātā kapitāla uzņēmums Kohlberg Kravis Roberts (KKR).

Londonā bāzētā Chrysalis kontrolē publicēšanas tiesības uz dziesmām, kuras radījuši tādi mākslinieki kā Deivids Bovijs un Maikls Džeksons.

Chrysalis, kas dibināta 1969.gadā, piederēja ierakstu kompānija ar tādu pašu nosaukumu , bet tā tika pārdota EMI 1991.gadā.

Chrysalis dibinātājs Kriss Raits (Chris Wright) sacījis, ka jaunākais pārdošanas darījums iezīmē vienas ēras beigas un citas sākumu kompānijai.

BMG un KKR pērk Chrysalis, izmantojot kopuzņēmumu. Tās maksā 160 pensus par vienu Chrysalis akciju, informē BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sony uzsāk savu mūzikas straumēšanas servisu

Jānis Rancāns,17.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony ir uzsākusi mūzikas straumēšanas servisu sākot piedāvāt savu jauno pakalpojumu - Qriocity Unlimited Music. Lai gan atsevišķās Eiropas daļās serviss jau ir bijis pieejams, ar šodienu to pilnībā var izmantot arī ASV, Austrālijas un Jaunzēlandes melomāni.

Lai kļūtu par servisa lietotāju, nāksies šķirties no nepilniem četriem dolāriem mēnesī. Savukārt, maksājot desmit dolārus mēnesī, lietotājam būs neierobežota iespēja tikt pie kataloga un mūzikas ieteikumiem. Sistēma tos ģenerēs, sekojot līdzi tam, ko klausās pakalpojuma izmantotājs. Servisā būs pieejamas vairāk kā seši miljoni dziesmu - gan Sony, gan Universal Music Group, EMI Music un Warner Music Group Corp pārstāvētie mākslinieki. Jaunais serviss ļaus minētajām kompānijām mūziku pārdot tieši klausītājam.

Pašlaik Sony mūzikas straumēšanas sistēma ir savienojama tikai ar Sony ierīcēm, tādām kā Play Station 3, Blu-ray atskaņotājiem, Sony Bravia televizoriem un VAIO klēpjdatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais mūziķis Ainars Mielavs nodibinājis jaunu uzņēmumu SIA Mūzikas prāmis.

Kompānija ir mazkapitāla uzņēmums ar parakstīto un apmaksāto kapitālu 1 Ls un, spriežot pēc Lursoft datiem, uzņēmuma vienīgais valdes loceklis ir pats Mielavs. Mūziķis detalizētākus komentārus par jaundibināto uzņēmumu attiecās sniegt.

Kā zināms, Mielavs ir Mūzikas ierakstu izdevniecības Upe izveidotājs un populārās grupas Jauns Mēness dibinātājs. Informācija Upe mājaslapā liecina, ka viņš pārdesmit gadus aktīvi un ar panākumiem darbojies izklaides biznesā (80-to gadu populārākā diskotēka valstī Poly, TV programmas Videoritmi, Ar dziesmu pa dzīvi un Ekstra mūzikas izlase, valsts radio populārās mūzikas programmas, lielākais privātais radio SWH, EMI Baltijas Valstu pārstāvniecība (promotion manager), viena no visievērojamākajām Latviešu mūzikas grupām Jauns Mēness).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ES Tiesa: lietotas programmatūras pārdošana ir pieļaujama

Jānis Rancāns,04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Tiesa lēmusi, ka ir pieļaujams tālāk pārdot programmatūras licences, pat, ja programma lejupielādēta no interneta, izriet no tiesas sprieduma strīdā starp Vācijas uzņēmumu un ASV tehnoloģiju gigantu Oracle, vēsta AFP.

Lēmumā ES Tiesa norādījusi, ka lietotas programmatūras pārdošana ir atļaujama arī gadījumos, ja tā iepriekš piegādāta ne tikai ar fizisku datu nesēju, bet arī lejupielādēta. Šajā jautājumā nesaskaņas bija izcēlušās starp ASV kompāniju Oracle un Vācijas uzņēmumu UsedSoft, kura biznesa modelis ir saistīts ar lietotas programmatūras licenču pārdošanu.

Tiesa tomēr spriedumā uzsver, ka ikvienam, kurš tālāk pārdod lietotu programmatūru, pēc darījuma ir jāiznīcina visas saglabājušās kopijas.

Kompānija Oracle Vācijas uzņēmumu iesūdzēja tiesā, tādējādi cenšoties ierobežot to, ka klienti, kuri iegādājas lietotu programmu licences, var lejupielādēt programmatūras jaunākās versijas un dažādus atjauninājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virgin Group dibinātājs Ričards Brensons (Richard Branson) atminējies, ka Virgin Records pārdošana pirms vairāk nekā divdesmit gadiem bijis «kā pārdot savus bērnus». Pat neraugoties uz to, ka viņš šī darījuma rezultātā ieguvis prāvu naudas summu, vēsta Reuters.

63 gadus vecais Brensons Virgin Records dibināja 1972. gadā kopā ar trim citiem cilvēkiem, izaudzējot uzņēmumu no maza, veiksmīga ierakstu veikala līdz vērā ņemamam spēlētājam mūzikas nozarē. Thorn EMI to 1992. gadā iegādājās par 1 miljardu ASV dolāru. Pateicoties šim darījumam, Brensons ieguva finansējumu lidojumu attīstīšanai.

«Protams, tas bija ļoti grūti - tas ir tāpat kā pārdot savus bērnus,» Brensons sacījis.

«Es to domāju tā, ka kaut kas tiek uzbūvēts no nulles, mēs tikko bijām sākuši sadarbību ar Dženetu Džeksoni, mēs bijām tikko sākuši sadarbību ar Rolling Stones, kad to pārdevām,» atcerējies populārais uzņēmējs. Viņš arī stāstījis, ka, turot rokās, miljarda dolāru čeku, pār vaigiem tecējušas asaras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LaiPa iekasētās atlīdzības apjoms audzis par 34%

Gunta Kursiša,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā kopējā Latvijas Izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) iekasētā atlīdzības summa par komerciālos nolūkos publicētu fonogrammu izmantošanu sasniedza 1 902 042 eiro, kas ir par 34% vairāk nekā 2012. gadā.

LaIPA apkopotie dati liecina, ka 2013. gada jūlijā izmaksātas atlīdzības 275 Latvijas fonogrammu producentiem un 823 Latvijas izpildītājiem, 2013. gada septembrī izmaksāta atlīdzība lielajām ārvalstu ierakstu kompānijām – Universal, Sony, Warner, EMI; Savukārt 2013. gada decembrī izmaksāta atlīdzība ārvalstu kolektīvā pārvaldījuma organizācijām un neatkarīgajiem aģentiem – ārvalstu izpildītāju pārstāvjiem.

Tāpat LaIPA izdevies samazināt administratīvos izdevumus.

2013. gadā no visām atlīdzībām 39% tika izmaksātas Latvijas tiesību īpašniekiem un 61 % - ārvalstu tiesību īpašniekiem.

Salīdzinājumā ar 2012. gadu pērn LaIPA izpildītāju un producentu loks palielinājies par 25% - LaIPA pievienojušies 182 jauni mākslinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Mazajiem interneta radio LaIPA piemēros minimālo tarifu

Dienas Bizness,09.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) valde ir pieņēmusi jaunu minimālo tarifu par fonogrammu izmatošanu tās raidot tīmekļapraidē (webcasting) – 15,30 eiro apmērā, informē LaIPA izpilddirektore Liena Grīna atzīmējot, ka tas sniegs nepieciešamo atbalstu mazajiem interneta radio veidotājiem to darbības pirmajā gadā.

«Nepieciešamība pēc šāda tarifa izveides ir skaidrojama ar pieaugošo mazo un vienlaikus nekomerciālo interneta radio skaitu, kur klausītājiem tiek piedāvāta tikai mūzika, bez reklāmām, ziņām, autorraidījumiem un cita veida komercinformācijas,» skaidro LaIPA valdes loceklis un Latvijas folkmūzikas interneta radio Oira pārstāvis Juris Zalāns.

Līdz šim tikai salīdzinoši neliela daļa šādu interneta radio veidotāju esot izņēmuši atļaujas legālai fonogrammu izmantošanai. «Minimālā tarifa ieviešana ievērojami palielinās interneta radio veidotāju iespējas saņemt atļaujas, kas savukārt nodrošinās izpildītājiem un producentiem iespēju saņemt atlīdzību,» norāda J. Zalāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ārzemēs spēlētākie latviešu mūziķi ir Aisha, Bet bet, Brainstorm, Intars Busulis, Dj Ella un Normunds Rutulis, šodien preses konferencē pastāstīja Lielbritānijas mūzikas licencēšanas kompānijas Phonographic Performance Limited (PPL) pārstāvji.

PPL sadarbojās ar biedrību Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA), lai veiktu atlīdzību sadali mūziķiem, līdz ar to iegūstot datus arī par Latvijas mūziķu darbu atskaņojumiem ārzemēs.

Pēc PPL datiem, Latvijas izpildītāju mūzika atskaņota ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Spānijā, Lielbritānijā, Zviedrijā, Beļģijā, Ukrainā, Horvātijā un Serbijā. Aishas dziesma What for, ar kuru viņa piedalījās Eirovīzijas dziesmu konkursā 2010.gadā esot pat atskaņota trīs valstīs. Bet bet dziesma Sāksim visu no jauna esot populāra Horvātijā.

LaIPA valdes loceklei Elitai Mīlgrāvei īpaši interesanti šķita, ka ārzemēs popularitāti iemanto dziesmas latviešu valodā, piemēram, Rutuļa daiļrade. Pārsteigums viņai nav bijis par Brainstorm panākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru