Vai virtuāla briļļu uzlaikošana ir tikpat uzticama, kā īstu, sataustāmu rāmju uzlikšana uz acīm?
Pāris mēneši izolācijā krietni pamainījuši cilvēku paradumus. Lietas, kas vēl ziemā šķita neiedomājamas, pavasara nogalē jau ir pašsaprotamas. Kāds sācis pasūtīt uz mājām pārtiku, kāds attālināti apmeklējis dakteri un vēl kāds virtuāli trenējas sporta klubā, nepārkāpjot mājas slieksni. Šajā jaunumu plūdumā iespēja internetā piemērīt un pasūtīt brilles vairs pat nešķiet ievērības cienīga, lai gan vēl pērn tika drīzāk uztverta kā eksperiments uz neikdienišķāku rīcību tendētajiem.
Cik "dzīvotspējīga" ir šāda ideja tagad? To nolēmām pārbaudīt, notestējot uzņēmuma "Smart Vision" piedāvāto virtuālās 3D briļļu piemērīšanas platformu. Tā darbojas kopš pagājušā gada, solot palīdzēt pircējiem piemeklēt piemērotus briļļu rāmjus un lēcas, un saņemt tās, neejot uz veikalu.
Piemērīšanas tehnoloģija
(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)
Briļļu iegāde konceptuāli ir līdzīga apģērba izvēlei. Nepietiek piemeklēt atbilstošu krāsu un izmēru. Vēl jāpārliecinās, ka konkrētais produkts piestāv un izmantots tīkams materiāls.
Piemērīšana ir gaužām vienkārša. Rāmju klāstā jāizvēlas tīkamāko un attēla stūrī jānoklikšķina uz ikonas 3D. Datorā vai viedierīcē atvērsies logs, kurā redzēsiet sevi, gluži kā šajā laikā populārajos videozvanos, un vietne uz jūsu sejas atveidojuma uzliks virtuālas brilles. Attēls vairāk atgādina animāciju, toties grozās līdzi lietotāja galvas kustībām un ir telpisks. Tiesa, ja no priekšas brilles vēl potenciāli pareizi "nostājas" uz sejas, tad kājiņas sānos atrodas zemāk nekā tām vajadzētu būt. Tātad, ja vēlaties precīzi zināt, kur tieši tās šķērsos matus, pie simtprocentīgas atbildes neizdosies tikt.
Jāņem vērā arī tas, ka 3D platforma brilles uz sejas "uzlipina", neiedziļinoties niansēs. Tā neņem vērā briļļu un sastāvdaļu faktiskos izmērus un sejas īpatnības. Piemēram, deguna platumu. Tādēļ virtuālajā uzlaikošanā brilles var izskatīties labāk, nekā reālajā dzīvē.
No tā izriet, ka aptuvenu priekšstatu par izvēlētā produkta piestāvēšanu sejai ir iespējams gūt. Piemēram, vai ietvars nav par biezu, kā ar seju "saplūst" bezrāmja daļa un tamlīdzīgas nianses. Tomēr nevajadzētu ļauties ilūzijām, ka saņemtie paraugi uz sejas "uzgulsies" identiski.
Platforma ļauj sevi nofotografēt un pat uzreiz ievietot bildes "Facebook", ja nu kāds vēlas nodot savu izvēli nobalsošanai draugiem. Ņemot vērā sociālo tīklu paaudzes tieksmi eksponēt savu dzīvi, šī iespēja gados jaunākajiem pircējiem patiks.
Piedāvājums
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
"Smart Vision" piedāvājums sadalīts divos blokos. Vienā ir nepilni 250 briļļu ietvari, kuros var ievietot paša izvēlētas lēcas, otrā aptuveni 100 saulesbrilles. 3D piemērāmo produktu apjoms ir stipri pieaudzis un nav pieejams vien dažiem desmitiem briļļu.
Kā interneta veikalos pieņemts, visu piedāvājumu var sasortēt pēc popularitātes, cenas, atlaižu apmēra un arī alfabētiskā secībā. Lielā mērā palīdz filtri, kas atlasa brilles pēc formas – kvadrāta, apaļas, aviatora, taisnstūra un kaķacu/tauriņu – zīmola, materiāla, krāsas, cenas un izmēra.
Tirgotājs pircējus vilina ar pazīstamiem vārdiem kā "Hugo Boss", "Karl Lagerfeld", "Ray-Ban", "Calvin Klein", "Ferragamo Porsche Design" un citiem. Lielākoties dizaini ir klasiski, ar pilniem rāmjiem vai ar plānu apmalīti augšā. Eltona Džona iecienītas avangardiskas brilles te gan neatrast un arī sportiskā stila cienītājiem šajā lapā īsti nav ko meklēt. Ja gaume nav tik specifiska, kaut ko pievilcīgu un piestāvošu piemeklēt varēs.
Rāmju cenas svārstās robežās 27 līdz 53 eiro, bet gatavu saulesbriļļu - no 51 līdz 126 eiro. Lai iekārdinātu pircēju, tirgotājs daudzām precēm norādījis pat divreiz lielāku pamatcenu un piešķīris prāvu atlaidi. Ritinot briļļu sleju pārņem veikala izpārdošanas sajūta, jo sarkanās atlaižu zīmes, lai arī izmēros nelielas, ņirb gar acīm.
Piegādes procedūra
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
Kad vēlamie rāmji ir atlasīti, jāizvēlas to izmērs. "Smart Vision" interneta vietnē ir izsmeļoša informācija par izmēru izvēlēšanos atkarībā no galvas izmēra un deguna platuma. Taču cilvēka sejas ir ļoti atšķirīgas, tādēļ pat rūpīga vajadzīgo izmēru ieklikšķināšana vēl negarantē, ka rāmji derēs kā uzlieti.
Tādēļ tirgotājs piedāvā vispirms aizsūtīt līdz pat četriem rāmjiem pircējam piemērīšanai un tikai pēc tam tos papildināt ar lēcām. Par visiem gan jāsamaksā drošības nauda, kas daļai potenciālo pircēju varētu kļūt par šķērsli maksimāla paraugu daudzuma pasūtīšanai. Tomēr piemērīšana klātienē ir vajadzīga, jo mūsu gadījumā no trīs izvēlētajiem rāmjiem pa īstam derēja tikai viens. Abiem pārējiem tiltiņš bija par šauru, tādēļ brilles "neuzsēdās" uz deguna tik dziļi, cik vajadzētu. Ironiski, ka vienīgās derējušās brilles bija tās, kuras vizuāli patika vismazāk.
Ietvaru paraugi tiek atsūtīti futlāros, sniedzot ieskatu, kāds būs iegādātā gala produkta komplekts. Beidzot ir iespēja rāmjus aptaustīt, pielaikot uz sejas un aplūkot sevi no visiem leņķiem.
Kad tīkamākais rāmis izvēlēts, visi paraugi jānosūta atpakaļ "Smart Vision", kur brilles tiks papildinātas ar vietnē izvēlētajām lēcām. Tās var būt kā redzi koriģējošās, atbilstoši optometrista izrakstītajai receptei, tā aizsargājošās – paštonējošās un tonētās saules gaismas notušēšanai vai zilo gaismu bloķējošās, lai mazinātu acu kairināšanu pie ekrāna. Briļļu nokomplektēšana vietnē ir pārskatāma un vienkārša. Turklāt katram elementam uzreiz ir klāt cena, tādēļ procedūras noslēgumā pārsteigumu nav. Var variēt pat lēcu biezumu un smagumu, piešķirt tām papildu aizsardzību, kas gan sadārdzinās gala cenu un tā var krietni pārsniegt 200 eiro.
Kad brilles gatavas un pirkums apmaksāts, tas nepilnas nedēļas laikā par velti tiek nosūtīts uz tuvāko pakomātu. Komplektā iekļauts arī Premium klases futrālis un salvete, lēcas pārklātas ar pretskrāpējuma materiālu un tām tiek dota divu gadu garantija. Ja nu gala rezultāts galīgi neapmierina, tirgotājs sola, ka 90 dienu laikā pirkumu varēs atgriezt.
Gala vērtējums
(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)
Briļļu pirkšana internetā ir iespējama, ja vien tiek ņemti vērā pāris nosacījumi. Pirmkārt, ļoti labi jāpārzina savas galvas formas īpatnības. Otrkārt, jāapbruņojas ar pacietību. Nav nekādas garantijas, ka ar pirmo piegājienu izdosies atrast rāmjus, kas ne vien piestāv, bet arī der "kā uzlieti". Īpaši grūti varētu būt tiem, kuri brilles iegādājas pirmoreiz. Protams, arī fiziskā veikalā var nākties piemērīt vairākus desmitus ietvaru, taču tur procedūra būs krietni ātrāka nekā briļļu sūtīšana šurpu turpu.