Reklāmu individualizācija, pielāgojot tās konkrētai auditorijai, nes augļus un ļauj audzēt uzņēmuma ienākumus, stāsta konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta partneris Gatis Bolinskis.
21. janvārī eksperts sadarbībā ar Dienas Bizness konferences vadīs meistarklasi «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija», kuras laikā stāstīs, kā dalīt klientus grupās, lai ar epasta piedāvājumiem panāktu efektīvāko rezultātu, kā arī vadīs praktiskās nodarbības.
«Agrāk gan preču, gan pakalpojumu piedāvājums bija ierobežots – cilvēkiem bija pieejami vien daži televīzijas kanāli un laikraksti, bet preces varēja iegādāties pāris veikalos. Gadu gaitā dažādība un izvēles iespējas ir ievērojami pieaugušas, taču domāšanā ne vienmēr ir izdevies tikt līdzi šīm izmaiņām,» stāsta G. Bolinskis. Viņš novērojis, ka daudzi uzņēmumi mūsdienās aizvien uzskata, ka dažādos laikrakstos vai televīzijas kanālos, kaut arī to auditorija ir atšķirīga, var izvietot vienādas reklāmas vai arī visiem 100 tūkstošiem klientu var sūtīt epastus ar vienādu piedāvājumu. Šajā gadījumā uz epastiem reaģēs maz klientu – labākajā gadījumā 5-10%.
Tomēr šāda reklāma nav efektīva. Tāpat kā viens apģērba izmērs neder visiem, arī epasts ar vienu saturu nepiesaistīs visu klientu uzmanību, tāpēc ir nepieciešama metodika, kādā veidā uzņēmumam esošos vai potenciālos klientus sagrupēt un kā atbilstoši konkrētajai grupai izsūtīt noteiktu epastu ar tajā ietvertu ziņojumu, kas viņiem būtu interesanta un saprotama. Jāatceras, ka cilvēkiem nav nemaz tik daudz dzīvē nozīmīgu lietu vai tematu, un mārketingam uz kādu no tiem ir jātrāpa. Līdz ar to būtisks jautājums mārketinga speciālistiem un uzņēmējiem – kā saslēgt to, ko viņi piedāvā ar to, kas klientam patiešām ir nozīmīgs.
Visu rakstu lasiet ceturtdienas, 7.janvāra, laikrakstā Dienas Bizness!