Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.
Uz jautājumiem šonedēļ atbild tirdzniecības centra Rīga Plaza vadītāja Iveta Priedīte.
- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?
Tirdzniecības centri ir ļoti dinamiska, mainīga vide, man ļoti patīk pieņemt izaicinājumus, ko tā sagādā.
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?
Iepriecina tas, ka pēdējos gados Latvijai tic aizvien vairāk starptautisko investoru, tai skaitā plaši pazīstami mazumtirgotāji. Līdz ar to arī Rīga Plaza apmeklētāji spēj baudīt sev tīkamus zīmolus tādus kā Rituals, Swarovski, Intimissimi (atvērsies martā), H&M Home.
Ļoti apbēdina iedzīvotāju skaita samazinājums, tā jau esam maza valsts, bet negatīva demogrāfiska situācija un emigrācija situāciju noved līdz pilnīgam pesimismam.
- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?
Esmu ļoti gandarīta, ka no tirdzniecības centra, kas krīzes laikā tika atvērts ar visai lielu tukšu telpu skaitu, esam kļuvuši par vienu no pieprasītākajām tirdzniecības platībām. Mūsu stāvvieta ir pilna.
Apbēdina tas, ka ir daļa tirdzniecības centra apmeklētāju, kas nāk ar mērķi postīt un demolēt. Negribu pat iedomāties, kādus projektus varētu realizēt, ja vien nebūtu jātērē nauda remontiem.
- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?
Protams, Rīga Plaza ir vairākos sociālajos tīklos – draugiem.lv, Facebook, Twitter. Sociālie tīkli ir ātrākais un efektīgākais komunikācijas veids, kas turklāt spēj nodrošināt zibenīgu atgriezenisko saiti. Rīga Plaza ir tur, kur ir klienti.
- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?
Tiešā veidā - nē. Rīga Plaza vada 5 cilvēku komanda. Bet mūsu sadarbības partneri izjūt pamatīgu darbinieku trūkumu, turklāt jo mazāka kvalifikācija nepieciešama, jo grūtāk ir ar darbiniekiem.
- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?
Šeit būtu jāliek smaidiņš. Jāmāk strādāt daudz, ātri, nezaudēt kontroli arī stresa situācijās, daudz mācīties un risināt visdažādākās problēmsituācijas.
- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?
Tuvākais mērķis – nostabilizēties TOP 3 tirdzniecības centru sarakstā; tālāks mērķis kļūt par numur 1.
- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?
Savu apzinīgu darba karjeru sāku mazumtirdzniecībā, Narvesen. Tolaik kā nomnieks darbojos visos tirdzniecības centros, dažos centros biju mārketinga padomēs. Jo vairāk uzzināju par tirdzniecības centriem, jo interesantāka šī nozare šķita. Tā 2006.gadā saņēmu uzaicinājumu vadīt tirdzniecības centru Olimpija. Bet, kad tika atvērta Rīga Plaza, sapratu, ka šis ir mans sapņu tirdzniecības centrs, kur vēlos strādāt.
Par pirmo īsto darba pieredzi varu minēt darbu vasarā vēl skolas laikā – strādāju VEFā uz konveijera, liku kopā kaut kādas mikroshēmas. Strādāju cehā kopā ar draudzeni, man bija kādi 13 – 14 gadi, bet tikām vērtētas kā kolektīva sastāvdaļa. Un kā īsta sieviete no pirmās algas nopirku savas pirmās papēžu kurpes.
- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?
Viens no Rīga Plaza īpašniekiem ir Plaza Centers, kas attīsta tirdzniecības centrus ar nosaukumu Plaza daudzās Eiropas valstīs
- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.
Rīga Plaza bija 27. Plaza, ko uzbūvēja Plaza Centers. Tuvākā Rīga Plaza māsiņa atrodas Polijā netālu no Lietuvas robežas, tā ir Suwalki Plaza
- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?
Sakārtotāku attīstības un būvniecības likumdošanu. Daudzās pasaules valstīs valdības vai municipalitātes nosaka, cik daudz mazumtirdzniecības platības drīkst būt uz 1`000 vai 10`000 iedzīvotāju vai kādā attālumā viens tirdzniecības objekts drīkst atrasties no otra. Nekur attīstītajā Eiropā neredzēsiet 3 lielveikalus viena, divu kvartālu attālumā, kā tas ir pie mums.
- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?
Biju ļoti nepatīkami pārsteigta par Mexx zīmola maksātnespējas pasludināšanu
- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?
Ūdens noteikti ir mans iecienītākais dzēriens. Mīļākais ēdiens – tāda nav, man garšo viss, ka ir labi pagatavots.
- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?
Savā dzīvē esmu satikusi daudzus ļoti spēcīgus un interesantus cilvēkus, un no katra šāda cilvēka esmu paņēmusi sev kādas zināšanas vai iemaņas
- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?
Man ir 2 šādas vietas – DCH studija un tenisa korts
- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?
Nauda, kas viegli atnāk arī viegli aiziet, tāpēc nedomāju, ka tas būtu labs kapitāls biznesa uzsākšanai. Es laimestu iztērētu ceļošanai, labdarībai
- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.
Gandrīz katrā situācijā varu pastāstīt kādu anekdoti vai smieklīgu atgadījumu. Un vienīgā situācija, kad man nav ko teikt, kad anekdote jāpastāsta pēc pasūtījuma
- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.
Novēlu, lai katram ir skaidri biznesa mērķi un gudrība, kā tos sasniegt mainīgajos makro apstākļos