Nacionālā aviokompānija varētu iztikt pat bez valsts naudas, otrdien ziņo laikraksts Dienas Bizness.
Dažu Latvijas amatpersonu paustā informācija, ka Latvijas nacionālai aviokompānijai AirBaltic bez vācu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa, kurš ir saistīts ar krievu Sukhoi Superjet100 lidmašīnu tirdzniecību, nav citas attīstības alternatīvas, neatbilst faktiem. Kā liecina DB rīcībā esoša informācija, šobrīd AirBaltic tiek piedāvāts alternatīvs finansējuma avots desmitiem miljonu eiro apmērā, tādējādi palīdzot risināt aviokompānijas ar naudas trūkumu saistītās problēmas. Satiksmes ministrijā šis piedāvājums ir iesniegts, un tā saknes meklējamas otrpus okeānam. Tādējādi teorētiski pastāv iespēja, ka nacionālajai aviokompānijai nemaz nebūtu nepieciešams pieņemt nedz R.D. Montāga-Girmesa 52 milj. eiro lielo investīciju, nedz arī piesaistīt 80 milj. eiro aizdevumu no Valsts kases.
Par AirBaltic esošo finansiālo stāvokli un labāko nākotnes attīstības modeli ekspertiem un uzņēmuma nākotnes lēmējiem domas gan aizvien dalās. No vienas puses tiek teikts, ka naudas injekcijas vajadzīgas kā ēst, jo pretējā gadījumā visai drīz varētu pienākt brīdis, ka uzņēmumā «jāizslēdz gaisma», tāpēc, ka nav naudas, ko maksāt citiem uzņēmumiem par sniegtajiem pakalpojumiem vai par jaunu lidaparātu iegādi. No otras puses tiek norādīts, ka, atmetot grandiozos sapņus par stratēģisko investoru, varētu kompānijas darbību sašaurināt. Proti, samazināt lidaparātu skaitu un slēgt nerentablos maršrutus.
Visu rakstu Piedāvā alternatīvas AirBaltic finansēšanai lasiet 1. decembra laikrakstā Dienas Bizness.