Jaunākais izdevums

Pakāpeniski līdz rudenim piecas degvielas uzpildes stacijas (DUS) Kurši sāks darbu ar Statoil zīmolu. To paredz noslēgtais franšīzes sadarbības līgums, kuru parakstījusi SIA Augstceltne, kam pieder DUS Kurši un SIA Latvija Statoil.

Degvielas uzpildes stacijas, kas turpmāk iekļausies Statoil Fuel & Retail tīklā, atrodas Jūrmalā, Ventspils šosejas 70. kilometrā, Daugmales pagastā, Dreiliņos, Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Tallinu un virzienā uz Rīgu.

Franšīze ļauj mazākajam spēlētājam, ekonomējot līdzekļus, sekmīgi attīstīties tirgū un saglabāt tirgus pozīcijas. Savukārt Latvija Statoil gadījumā tas ļaus optimizēt investīcijas, teikts paziņojumā. SIA Augstceltne arī turpmāk būs minēto DUS īpašnieks un saimnieks. Taču darbs tajās tiks veikts tādā veidā, kādā to attīstījusi Statoil Fuel & Retail, kas ir SIA Latvija Statoil mātes uzņēmums.

«Mūsu uzņēmuma vadības grupa starp vairākiem variantiem tieši franšīzi atzina kā optimālāko ilgtermiņa attīstības stratēģiju degvielas mazumtirdzniecībā,» saka DUS Kurši īpašnieks un prezidents Juris Kursītis. «Iekļaujoties Latvijā lielākajā degvielas mazumtirdzniecības tīklā, mēs plānojam klientu skaita un pārdoto apjomu pieaugumu. Tikmēr pats uzņēmums turpmāk varēs koncentrēt savus resursus pārējo darbības virzienu – būvmateriālu tirdzniecības, celtniecības un projektu vadības, ēku apsaimniekošanas, sabiedriskās ēdināšanas un citu virzienu attīstībai,» piebilst J. Kursītis.

Saskaņā ar līgumu SIA Latvija Statoil un SIA Augstceltne veiks DUS pārbūvi, pilnveidojot tehnisko aprīkojumu atbilstoši Statoil Fuel & Retail standartiem.

Šobrīd uzņēmumam pieder kopumā astoņas modernas pilna servisa degvielas uzpildes stacijas Rīgā un Rīgas rajonā, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

SIA Augstceltne biznesa attīstības direktors Ralfs Dakters DB norādīja, ka divas no atlikušajām DUS plānots nodot nomā, bet no vienas nākotnē, iespējams, nāksies atteikties, jo pēc pilsētas ceļu nākotnes attīstības plāniem, tanī vietā nebūs iespējams attīstīt DUS. Runājot par degvielas cenu, R.Dakteris atzīmēja, ka uzņēmums ir franšīzes ņēmējs, tāpēc cenu politiku var noteikt paši, bet faktiski par šo jautājumu vēl neesot izlemts.

Pirms lēmuma pieņemšanas veikta nopietna izpēte. R.Dakteris uzsver, ka šajā biznesā nākotnes kontekstā jāskatās 10 līdz 15 gadi uz priekšu, un, izvērtējot veidus, franšīze būtu optimālākā versija.

Jāpiebilst, ka veiktas arī izmaiņas SIA Tirdzniecības nams Kurši padomes sastāvā, liecina informācija Lursoft. Par padomes locekli iecelts R.Dakteris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāja SIA Statoil Fuel & Retail Latvia apgrozījums pērn bijis 279,775 miljoni latu, bet peļņa - 3,01 miljons latu, liecina Firmas.lv informācija.

Kompānijas apgrozījums samazinājies par 2,6% - 2010.gadā "Statoil" apgrozījums bija 287,12 miljoni latu.

Savukārt "Statoil" peļņa samazinājusies par 43,8% - 2010.gadā kompānija nopelnīja 5,36 miljonus latu.

Uzņēmuma vadības ziņojumā pagājušais gads novērtēts kā sekmīgs. Tirgū bija vērojams degvielas cenu pieaugums un konkurences saasināšanās degvielas mazumtirdzniecības nozarē, tomēr Statoil izdevās stiprināt savu konkurētspēju, veicināt efektivitāti un saglabāt līderpozīcijas tirgū.

2012.gada sākumā Latvijā darbojās Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijas (DUS), automātiskās DUS, Rīgas naftas terminālis, aviācijas terminālis lidostā Rīga, kā arī Statoil DUS, kas darbojās uz franšīzes līguma pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Circle K klienti interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu

Dienas Bizness,01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju (DUS) Circle K darbiniekiem saistībā ar pāreju no Statoil zīmola uz Circle K visbiežāk klienti vaicā, kāpēc tiek veikta zīmola maiņa, un interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu, portālam db.lv atklāja Circle K Latvia Mazumtirdzniecības vadītājs Viesturs Astičs.

«Visbiežāk cilvēki vēlas uzzināt, kāpēc veicam zīmola maiņu. Mūsu darbinieki stāsta, ka mūsu īpašnieks – Kanādas uzņēmums Alimentation Couche Tard Inc. - pirms pieciem gadiem, iegādājoties Statoil Fuel & Retail uzņēmumu, Statoil zīmola lietošanas licenci ieguva tikai uz noteiktu laiku, jo ar Statoil zīmolu turpina darboties Norvēģijas naftas ieguves uzņēmums,» stāsta V. Astičs.

Viņš atzīmē, ka līdz šim kanādiešu grupas uzņēmums visā pasaulē strādāja ar pieciem lieliem zīmoliem un pienācis laiks izšķirties – turpināt darbu ar vairākiem vai ieviest vienu. Lai klienti visā pasaulē atpazītu uzņēmuma apkalpošanas standartus un piedāvājumus, nolemts saglabāt zīmolu, kuram ir vislielākais tirdzniecības vietu skaits, tāpēc turpmāk tiks lietots viens globāls zīmols – Circle K, kuram būs vairāk nekā 15 tūkstoši tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Circle K Igaunijā saņem atļauju pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS

LETA,26.08.2016

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Konkurences padome atļāvusi kompānijai Circle K Eesti, kas ir degvielas uzpildes staciju (DUS) Statoil operators, pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS, tostarp pašapkalpošanās DUS.

Darījumu plānots pabeigt šoruden.

«Mēs ilgi esam meklējuši iespējas paplašināt savu staciju tīklu Igaunijas tirgū, un tagad esam saņēmuši atļauju atvērt vēl 11 personāla un 12 automatizētās DUS visā Igaunijā. Tas ir lielākās uzņēmējdarbības investīcijas mūsu kompānijas vēsturē,» paziņoja Circle K Eesti ģenerāldirektore Kaja Realo.

No kompānijas Sevenoil Est uzņēmums pārņems 11 pilna servisa DUS un veikalus, kā arī 12 automatizētās DUS. Pēc darījuma pabeigšanas Statoil Igaunijā būs 77 DUS.

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektori Ilzi Siliņu

Lelde Petrāne,10.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild degvielas tirgotāja Statoil Fuel & Retail Latvia izpilddirektore Ilze Siliņa. Statoil Fuel & Retail Latvia ir lielākais nodokļu maksātājs un viens no lielākajiem uzņēmumiem Latvijā, vērtējot pēc apgrozījuma.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirms 16 gadiem, kad sāku strādāt Statoil, degvielas mazumtirdzniecības nozari neizvēlējos apzināti vai ļoti mērķtiecīgi. Pievilcīgs šķita Statoil biznesa modelis, reputācija un fakts, ka uzņēmums Latvijā strauji attīstījās. Joprojām strādāju Statoil, jo uzņēmums turpina nepārtraukti attīstīties un ir dinamisks. Ir mainījušies īpašnieki un notikušas iekšējas pārmaiņas, taču attīstība kā mērķis ir palicis nemainīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēdz teikt, ka valoda spēj atvērt visas durvis. Tas ir tiesa arī tad, ja tiek runāts par uzņēmumiem un iespējām. Apgūt jaunas valodas vai uzlabot esošas zināšanas var vienmēr un jebkurā vecumā. Drošākais veids, kā iegūt noturīgas un kvalitatīvas zināšanas – valodu kursi. Lasiet tālāk un uzziniet, kas ir Skrivanek Baltic Valodu skola un kādus kursus tā piedāvā!

##Kas ir Skrivanek Baltic Valodu skola?

Skrivanek Baltic ir viens no lielākajiem tulkošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Mīlestībā pret valodu un cieņā pret valodas kopējiem tika izveidota Valodu skola, kurā tiek piedāvāts plašs valodas kursu klāsts dažādiem zināšanu līmeņiem.

Valodu skolā pieejamie valodu kursi:

- Angļu valodas kursi

- Dāņu valodas kursi

- Franču valodas kursi

- Itāliešu valodas kursi

- Krievu valodas kursi

- Norvēģu valodas kursi

- Spāņu valodas kursi

- Vācu valodas kursi

- Zviedru valodas kursi

Visi kursi ir pieejami dažādiem sagatavotības līmeņiem, piemēroti gan iesācējiem, gan tiem, kuriem jau ir noteiktas priekšzināšanas. Arī kursu norises laiks ir īpaši ieplānots tā, lai tos būtu ērti apmeklēt arī tiem, kuri strādā vai mācās. Kursi notiek gan regulārās, gan intensīvās grupu nodarbībās, tāpat ir iespējams izvēlēties mācīties no rīta, vakarā vai nedēļas nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijā degviela būs par 5 centiem dārgāka nekā Lietuvā

Rūta Cinīte,29.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu politika ir jāmaina sinhroni ar kaimiņvalstīm

«Akcīzes nodokli palielināt drīkst tikai sinhroni ar kaimiņvalstīm, ar ko es šajā gadījumā domāju Lietuvu un Poliju. Latvija savas pozīcijas starpvalstu konkurencē aizstāv vāji. Mēs savā rīcībā esam pārāk pielaidīgi, ko savukārt izmanto kaimiņvalstis,» tā intervijā Dienas Biznesam, komentējot valdības un Saeimas lemto – no nākamā gada palielināt akcīzes nodokli degvielai, saka Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) prezidents Ojārs Karčevskis.

Ko degvielas tirgotājiem nozīmē lēmums no nākamā gada palielināt akcīzes nodokli degvielai?

Akcīzes nodokļa paaugstināšanas rezultātā mēs zaudēsim tranzīta klientus un pierobežas klientus, kuri dosies uzpildīties uz tuvāko degvielas uzpildes staciju (DUS) Lietuvā, kur cenas būs daudz pievilcīgākas. Valūta mums ir viena, līdz ar to nav nekādu norēķinu problēmu, tāpat arī nav robežkontroles. Mūsu pozīcijas starpvalstu interešu aizstāvībā ir vājas. Katram no mums – valsts, pašvaldību un pilsoņu līmenī, ir jāmaina attieksme pret pasaulē notiekošajiem procesiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ventspilī pēc «pušu vienošanās» no darba aiziet teju viss DUS kolektīvs, nesaņemot kompensācijas

Gunta Kursiša,08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils degvielas uzpildes stacijā (DUS) darbu pēc Statoil ierosinājuma pametuši teju visi darbinieki, turklāt darbinieki pametuši darbu DUS «pēc pušu vienošanās», kas nozīmē, ka darbiniekiem nepienākas atlaišanas kompensācija, portālam Db.lv apstiprināja bijusī DUS vadītāja Linda Prūse, atzīstot, ka Statoil darbiniekiem arī teikts, ka, neparakstot vienošanos, tiks izdarīts tā, lai darbinieki nevarētu pretendēt uz bezdarbnieka pabalstu.

No darba «par dažādiem iekšējiem pārkāpumiem» atlaisti deviņi Statoil darbinieki. Darbu saglabājis laukuma strādnieks, viens darbinieks, kas bija atvaļinājumā un darbinieks, kas tikko bija beidzis nakts maiņu, stāstīja Linda Prūse.

Kopumā kompānijai ir izdevies atlaist darbiniekus pēc «pušu vienošanās», respektīvi, darbiniekiem nesaņemot likumā paredzēto atlaišanas pabalstu. Kā norāda bijusī DUS vadītāja L. Prūse, Statoil pārstāvji esot norādījuši darbiniekiem, ka, neparakstot vienošanos, tiks norādīti pārkāpumi, ko darbinieki esot veikuši un tādā gadījumā viņiem nebūšot iespējas saņemt bezdarbnieka pabalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvija Statoil no Viada iegādājusies degvielas uzpildes staciju

Elīna Pankovska,22.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs SIA Latvija Statoil noslēdzis darījumu par vienas SIA Viada degvielas uzpildes stacijas (DUS) Mīlgrāvī iegādi. Darījuma summa netiek atklāta.

Paredzams, ka darbu Latvija Statoil DUS tīkla ietvaros jaunā stacija sāks šā gada septembra beigās vai oktobra sākumā, DB informēja uzņēmuma komunikācijas konsultante Margrieta Akmens.

Lēmumu pārdot vienu no sev piederošās 21 DUS SIA Viada vadība pieņēmusi ar mērķi palielināt uzņēmuma apgrozāmos līdzekļus sakarā ar degvielas iepirkumu cenu kāpumu, nodokļu palielināšanos un kredīta limitu nodrošināšanu klientiem.

Savukārt Latvija Statoil iegādājās DUS Mīlgrāvī, lai uzlabotu savu preču un servisa pieejamību konkrētajā Rīgas pilsētas daļā. Līdz šim Mīlgrāvja un Vecāķu iedzīvotājiem tuvākā Latvija Statoil DUS atradās Sarkandaugavā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Virši-A, investējot 100 000 latu un turpinot paplašināt degvielas uzpildes staciju (DUS) tīklu, Madonā atklājis trīsdesmit devīto uzpildes staciju.

Jaunā DUS atrodas Madonā, Rūpniecības iela 49a, un to Virši-A nomās no SIA Laja.

Investējot 100 000 latu, rekonstruēta gan DUS, gan atbilstoši Virši-A konceptam ierīkotais veikals. Lai degvielu varētu uzpildīt arī nakts laikā, jaunajā DUS uzstādīts arī pašapkalpošanās terminālis.

Jaunajā stacijā uzstādīti trīs sūkņi, kas aprīkoti ar 11 degvielas pistolēm - desmit no tām paredzētas vieglajam transportam un viena - smagajam kravas transportam. Ir pieejama arī agro dīzeļdegviela, kas paredzēta lauksaimniekiem un ir bez akcīzes nodokļa.

Virši-A valdes loceklis Andris Priedītis skaidro, ka krustojumā, kur atklāta jaunā DUS, atrodas visu Latvijā lielāko degvielas tirgotāju uzpildes stacijas. Tas labi raksturojot situāciju Latvijas degvielas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Viļņā atvērts Statoil uzkodu veikals bez degvielas uzpildes iespējas; apsver iespējas Latvijā

LETA,04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra vidū Viļņā ir atvērts Statoil veikals bez degvielas uzpildes iespējas un šis ir pirmais šāda tipa veikals ne tikai Lietuvā, bet visā Statoil Fuel&Retail Eiropas tīklā, informēja uzņēmumā.

Kā skaidro Statoil Fuel&Retail Latvia mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs, tajā pieejami Statoil klientu atzītākie produkti - sviestmaizes, hotdogi, kafija, svaigi ceptās maizītes, kā arī pavisam jauni piedāvājumi, kas līdz šim degvielas uzpildes staciju (DUS) sortimentā nav bijuši, piemēram, svaigi spiestas sulas.

Lietuvas uzņēmuma vadība norāda, ka Statoil veikals Viļņā atvērts, jo vairāk nekā puse klientu DUS apmeklē, lai iegādātos arī uzkodas un dzērienus. Tas apliecinot, ka klienti novērtē Statoil veikala piedāvājumu, kvalitatīvas uzkodas un kafiju. Pozitīvās atsauksmes un izpētes rezultāti ļāvuši pieņemt lēmumu par pirmā šāda koncepta Statoil veikala atvēršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Statoil DUS varēs saņemt katalogpreču sūtījumus

Jānis Rancāns,02.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts sadarbībā ar degvielas tirgotāju Statol Fuel & Retail Latvija ieviesīs sūtījumu izsniegšanas pakalpojuma pilotprojektu, kas paredz atsevišķu katalogpreču kompāniju sūtījumu saņemšanu ne tikai pasta nodaļās, bet arī Statoil degvielas uzpildes stacijās (DUS).

Projekts ir Latvijas Pasta iniciatīva, un sākotnējā periodā tas darbosies septiņās Rīgas Statoil DUS. Projekta darbība tiks uzsākta augustā, un, divu mēnešu laikā izvērtējot tā rezultātus, tiks pieņemts lēmums par tā turpināšanas un paplašināšanas perspektīvām.

Statoil DUS pagaidām varēs saņemt katalogpreču kompānijās Otto, Bon Prix un Select pasūtītās preces. Pieteikt sūtījuma saņemšanu DUS būs iespējams veicot pasūtījumu gan no minēto kompāniju preču interneta kataloga, gan arī zvanot uz šo uzņēmumu pasūtījumu tālruņa numuriem.

Aicinājumu saņemt sūtījumu DUS klienti pēc pašu izvēles varēs saņemt gan elektroniskā veidā, gan arī drukātajā formātā. Latvijas Pasts sagaida, ka, projektam attīstoties, pieaugs arī tajā iesaistīto sadarbības partneru skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs SIA Neste Latvija uzsācis visa esošā zīmola Neste degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla pārbūvi atbilstoši jaunam Neste Oil DUS konceptam.

Ar esošo Neste DUS pārbūvi tiks noslēgts pērn uzsāktais Neste Oil zīmola ieviešanas process, kurā kopumā tiks ieguldīti vairāk nekā 1,4 miljoni latu (2 miljoni eiro). Uzņēmums DUS tīkla pārbūvi plāno pabeigt līdz šī gada rudenim.

DUS tīkla pārbūve uzsākta 10. aprīlī ar staciju pārbūvi Rīgā. Jūnija laikā plānots pabeigt visu DUS pārbūvi Rīgā, turpinot ar reģionu DUS. Vienas stacijas pārbūves darbus plānots veikt divu līdz četru dienu laikā.

Neste informē, ka pārbūves laikā staciju darbība netiks apturēta, bet darbi varētu izraisīt «zināmas neērtības».

Jau tika ziņots, ka pērn septembrī SIA Neste Latvija uzsāka Neste Oil zīmola ieviešanas procesu, atklājot pirmo Neste Oil koncepta DUS Ķekavā, un šī gada sākumā tika atklāta otra jaunā koncepta DUS Liepājā. Uzņēmuma juridiskais nosaukums un rekvizīti paliks nemainīgi. Neste Oil zīmola ieviešana jau ir pabeigta Somijā un Lietuvā, tā ir uzsākta Sanktpēterburgā, Igaunijā un Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Situācija degvielas tirgū joprojām saspringta

Līva Melbārzde, Jānis Šķupelis,14.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo degvielas tirgotāju vara Latvijā arvien vairāk nostiprinās, jaunu spēlētāju ienākšana maz ticama.

Konkurences padomes uzliktā informācijas noslepenojuma dēļ Latvijas degvielas tirgotāji par savām tirgus daļām skaļi nerunā, tomēr nozares eksperti secina, ka mazo degvielas tirgotāju izzušana no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības kartes turpinās. Jau pērn noslēgto franšīzes un nomas līgumu dēļ ar Statoil un Lukoil Baltija R no Latvijas degvielas mazumtirdzniecības praktiski izzuda Kuršu DUS, savus DUS pakāpeniski notirgo arī Viada, bet, pēc neoficiālām ziņām, pārņemšanā ir vēl vairākas mazo degvielas tirgotāju DUS. Līdz ar to trīs lielo Latvijas degvielas tirgotāju tirgus daļa lēšama vismaz uz 70%, no kuriem lielākajam - Statoil - varētu piederēt pat 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Stirāns: Aizliedzot tirgot alkoholu DUS, tiks apdraudēts bizness 400 stacijās; degvielnieki gatavi tiesāties

Nozare.lv,09.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas deputātu vēlme aizliegt atsevišķu preču, tostarp alkohola, tirdzniecību veikalos, kas atrodas pie degvielas uzpildes stacijām (DUS), var iznīcināt mazāko vietējo degvielas tirgotāju biznesu un var skart vairāk nekā 400 DUS ar nacionālo kapitālu, norāda Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Kā ziņots, Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijā un darba grupās tiek izskatīti priekšlikumi likumprojektiem «Grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā» un «Grozījumi likumā «Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu»». Kā vieni no priekšlikumiem ir dažādi alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu pieejamības ierobežojumi, tostarp tirdzniecības aizliegums veikalos, kas atrodas blakus DUS.

Jau līdz šim uz veikaliem pie DUS attiecās vispārējais ierobežojums par aizliegumu tirgot alkoholiskos dzērienus, ja veikala telpu platība ir mazāka par 20 kvadrātmetriem. Taču šobrīd ir priekšlikumi vispār aizliegt alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu tirgošanu veikalos pie DUS.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla paplašināšanu, no šodienas atvēris jaunu staciju Rīgā, Uzvaras bulvārī 16. Līdz šim stacija ir strādājusi zem degvielas uzpildes staciju Dinaz zīmola.

Līdz ar jaunā DUS atvēršanu, AS VIRŠI-A īsteno vienu no uzņēmuma stratēģiskajiem attīstības soļiem – VIRŠI-A zīmola pozīciju stiprināšanu galvaspilsētā un tās tuvumā. DUS Arkādijs ir pirmā no vairākām stacijām, ko līdz gada beigām plānots atvērt Rīgā un Pierīgā. Līdz ar jaunās stacijas atvēršanu, radītas vairāk nekā 10 jaunas darbavietas rīdziniekiem.

Tāpat kā citas tīkla stacijas, arī DUS Arkādijs tiks modernizēta atbilstoši jaunajai VIRŠI-A zīmola koncepcijai. Šobrīd DUS ir atvērta un pieejama klientiem, taču tās pārbūve un pilnīga modernizācija atbilstoši VIRŠI-A staciju konceptam ilgs aptuveni 3 nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Virši-A modernizē vēl trīs degvielas uzpildes stacijas

Dienas Bizness,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot degvielas uzpildes staciju tīkla modernizāciju atbilstoši jaunajai koncepcijai, ir uzsācis trīs degvielas uzpildes staciju (DUS) modernizēšanu. Atbilstoši jaunajai koncepcijai tiks modernizētas DUS Valka Lugaži, DUS Jugla un DUS Alūksne. Plānots, ka modernizācijas darbi tiks pabeigti līdz šī gada beigām, teikts paziņojumā presei.

DUS Valka Lugaži modernizācijas darbi tiek plānoti gan iekštelpās, gan āra teritorijā. Būvniecības periodā plānots pārbūvēt degvielas uzpildes stacijas ēku, kurā atbilstoši jaunajai koncepcijai tiks iekārtota arī atpūtas zona ar galdiņiem. Plānots, ka nākamgad tiks atjaunots arī aptuveni 5000 m2 liels teritorijas laukuma segums, kā arī tiks veikti DUS iebrauktuves labiekārtošanas darbi un vairāku jaunākās paaudzes degvielas uzpildes sūkņu uzstādīšana.

DUS Jugla tiek veikti āra teritorijas labiekārtošanas darbi - tajā veikta jaunākās paaudzes degvielas uzpildes sūkņu uzstādīšana, jumta seguma nomaiņa stacijas ēkai, uzsākta jaunas nojumes būvniecība, kā arī bruģa seguma nomaiņa pie degvielas uzpildes sūkņiem. DUS iekštelpās pēc jaunās koncepcijas jau ir modernizēts sanitārais mezgls un atpūtas zona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā uzņēmuma attīstības stratēģiju, kā arī izvērtējot līdzšinējo atsevišķu degvielas uzpildes staciju (DUS) finanšu rezultātus un tehnisko stāvokli, AS VIRŠI-A pieņēmusi lēmumu slēgt vairākas DUS, kas atrodas mazapdzīvotās vietās. Slēgs arī uzņēmuma degvielas uzpildes staciju Lielvārdes novada Lēdmanē, vēsta reģionālais medijs Daugavas balss.

Uzņēmuma stratēģija ietver ilgtermiņa attīstības modeli, kas paredz nepieciešamību uzlabot un modernizēt VIRŠI-A DUS tīklu, rūpīgi izvērtējot katras stacijas darbību, kā arī ieviest vienotu un mūsdienīgu konceptu visā tīklā, kas būtu atbilstošs klientu vēlmēm un vajadzībām.

Jānis Riekstiņš, AS VIRŠI-A valdes priekšsēdētājs, komentē: «Izvērtējot pērnā gada darbības rādītājus un konkrētu DUS tehnisko stāvokli, secinājām, ka ir jāslēdz vairākas nerentablas stacijas. Konkrētie DUS bez papildus investīcijām nevar turpināt savu darbību, jo tām nepieciešami būtiski tehniskie uzlabojumi. Savukārt investēt šajās stacijās mēs nevaram, ņemot vērā staciju zemos ieņēmumus. Šīs stacijas atrodas reģionos, mazapdzīvotās vietās, kur iedzīvotāju aktivitāte ir ietekmējusi konkrēto degvielas uzpildes staciju darbību. Jāteic, ka DUS slēgšana ir nepieciešams solis veiksmīgai uzņēmuma izaugsmei, kas nākotnē uzlabos kopējo tīkla attīstību. Es vēlos pateikt lielu paldies mūsu darbiniekiem, kuri ilgstoši ir bijusi daļa no uzņēmuma komandas, palīdzot tam pilnveidoties un attīstīties, kā arī mūsu klientiem. Lielākajai daļai slēgto staciju darbinieku esam piedāvājuši alternatīvu darbu uzņēmumā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotāji izvērsuši cīņu par klientu piesaisti; pie lielo korporatīvo klientu durvīm gaida rindā

Pēdējo gadu laikā degvielas tirgotāji nekautrējoties būvē jaunas degvielas uzpildes stacijas (DUS) tiešā konkurentu tuvumā, jo notiek sīva cīņa par katru klientu. Īpaši izteikta tā ir korporatīvo klientu vidū. Lielo klientu menedžeri neatlaidīgi uzņēmumiem piedāvā vilinošas atlaides, mēģinot pārspēt esošā piegādātāja piedāvājumu – neskatoties uz to, Latvijas tirgū atgriezies degvielas mazumtirdzniecības zīmols Shell, savukārt nule kā sevi pieteicis jauniņais Kool Latvija. «Latvija ir pārsātināta ar DUS. Konkurence ir ļoti sīva, katrā krustojumā klientam ir 2–3 izvēles, kur uzpildīties. Šajā segmentā nevarētu sūdzēties par konkurences trūkumu,» atzīst degvielas tirgotāja Virši-A Pārdošanas vadītājs Arnis Andrianovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Intervija: Ieviešot Luminor zīmolu, diezgan bieži dzirdējām, ka neizskatāmies pēc bankas

Dienas Bizness,04.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola maiņa nav ne vienkāršs, ne īss process, tas reizē ir arī emocionāls process, jo izjauc lietu ierasto kārtību, intervijā db.lv stāsta Luminor grupas mārketinga un komunikācijas vadītāja Signe Lonerte.

Kad sākās Luminor zīmola maiņa?

Domāju, ka pirmais vērienīgais atskaites punkts zīmola maiņai bija jau pagājušā gada martā, kad paziņojām par plānoto apvienotās bankas nosaukumu un vizuālo identitāti - krietni pirms tika saņemts apstiprinājums atļaujai apvienot bankas. Apzināti izvēlējāmies komunicēt Luminor stāstu, skaidrot jaunās bankas nosaukumu, vērtības un identitāti vairāku iemeslu dēļ. Uz rebrendingu jeb zīmola maiņu nevar skatīties kā uz vienu atsevišķu aktivitāti, kas īstenota ārpus pārējā procesa. Tas notiek cieši roku rokā ar pilnīgi jaunas iekšējās kultūras veidošanu, ar visu kopējo procesu pārmaiņām. Zīmola maiņa nebeidzas ar ēku izkārtnēm un jaunām vizītkartēm. Mums bija svarīgi, ka vēl pirms banku apvienošanas gan mūsu klienti, gan darbinieki saprot, kas būs Luminor un ar ko mēs atšķirsimies no citiem. Pavisam praktisku iemeslu dēļ arī vēlējāmies būt pirmie, kas paziņo šīs izmaiņas, jo tika uzsākts preču zīmju reģistrācijas process. Būtiski arī tas, ka visi lēmumi attiecībā uz zīmolu balstījās biznesa lēmumos – nekas netika darīts atsevišķi no kopējā plāna. Tādējādi arī fizisko zīmola elementu nomaiņa – jaunas izkārtnes, bankomātu un maksājumu karšu un digitālo platformu dizains – bija pakāpenisks process, kas sekoja biznesa lēmumiem. Pasaules prakse un pozitīvie zīmola maiņas piemēri runā par «zīmola maiņu nakts laikā». Luminor gadījumā velējāmies būt pragmatiski un darīt to soli pa solim. Brīdī, kad tiek veikta sešu banku apvienošana ar mērķi izveidot vienu, spēcīgu Baltijas finanšu uzņēmumu, arī zīmola maiņas procesa plānošanai ir «savi griesti». No 1. aprīļa mūsu klienti mūs redz kā vienu Luminor visās Baltijas valstīs un viens svarīgs posms savā ziņā ir noslēdzies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvija Statoil tīklā darbu sākušas piecas jaunas DUS

Līva Melbārzde,06.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Statoil zīmolu uz franšīzes līguma pamata sāk darboties piecas iepriekš SIA Augstceltne piederējušās degvielas uzpildes stacijas (DUS)

Tādejādi ar Statoil zīmolu Latvijā pašreiz strādā jau 74 DUS. Latvija Statoil investīcijas šī projekta ietvaros sasniedz 390 tūkstošus latu, Db.lv informēja Latvija Statoil komunikācijas konsultante Margrieta akmens. Līdzekļi ieguldīti staciju tehniskā un drošības aprīkojuma uzlabošanā atbilstoši Statoil Fuel&Retail standartiem, kā arī veikala un DUS teritorijas pārveidē atbilstoši Statoil zīmola koncepcijai.

Jaunatvērtās DUS atrodas: Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Tallinu; Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Rīgu; Dreiliņos, Stopiņu novadā; Daugmales pagastā, Ķekavas novadā; Ventspils šoseja 70, Jūrmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

98. markas benzīna cena Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijās (DUS) Rīgā 11. janvārī bija 0,994 Ls litrā, novēroja Db.lv.

Tikmēr citu uzņēmumu pārvaldītajās DUS 98. markas benzīna cena bija nedaudz zemāka, piemēram, Neste DUS Rīgā 98. benzīns maksāja 0,984 Ls litrā, bet Lukoil DUS – 0,989 Ls litrā.

95. markas benzīna cena Statoil pilna servisa DUS Rīgā 11. janvārī maksāja 0,964 LS litrā, Neste DUS Rīgā šis benzīns maksāja 0,954 Ls litrā, bet Lukoil cenu par litru 95. markas benzīna noteicis 0,959 latu apmērā.

Dīzeļdegvielas cena Statoil pilna servisa DUS Rīgā bija 0,971 Ls litrā, DUS Neste šī degviela maksāja 0,961 Ls litrā, bet Lukoil DUS – 0,966 Ls litrā.

Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns iepriekš norādīja, ka tirgotāji cer, ka degvielas cena nesasniegs latu litrā, taču solīt to nevarot. Kaut arī nodokļi Latvijā ir augsti, tie ir stabili un cenu ietekmē mazāk. Vairāk esot jāuztraucas par notikumiem pasaulē. «To [kādas izmaiņas gaidāmas degvielas cenā] šobrīd nevar pateikt neviens. Ja sāksies kaut kādas kataklizmas pasaulē - vai politiskās vai militārās, par ko šobrīd ir vislielākā baža... Vai arī, kādas ekoloģiskās katastrofas – tas noteikti var iespaidot biržas, teiksim tā, spekulācijas, kas var padzīt cenu uz augšu,» tā M. Stirāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Benzīna cena turpina augt; līdz latam vien santīma desmitdaļa

Ritvars Bīders,13.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

98. markas benzīna cena Statoil pilna servisa degvielas uzpildes stacijās (DUS) Rīgā 13. janvāra rītā bija 0,999 Ls litrā, novēroja Db.lv.

Tikmēr citu uzņēmumu pārvaldītajās DUS Rīgā 98. markas benzīna cena bija nedaudz zemāka, piemēram, Neste DUS Rīgā 98. markas benzīns maksāja 0,984 Ls litrā, bet Lukoil DUS – 0,989 Ls litrā.

95. markas benzīna cena Statoil pilna servisa DUS Rīgā 13. janvārī bija 0,976 Ls litrā, Neste DUS Rīgā šis benzīns maksāja 0,954 Ls litrā, bet Lukoil cenu par litru 95. markas benzīna noteicis 0,966 latu apmērā.

Dīzeļdegvielas cena Statoil pilna servisa DUS Rīgā bija 0,983 Ls litrā, DUS Neste šī degviela maksāja 0,961 Ls litrā, bet Lukoil DUS – 0,973 Ls litrā.

Jau ziņots, ka pasaules plašsaziņā tiek apspriests, vai Saūda Arābija ar palielinātu ieguves apjomu spēs kompensēt Irānas naftas embargo dēļ radušos zaudējumus. Latvijas degvielas tirdzniecības eksperti vērtē, ka tas gan nav būtiskākais jautājums. Svarīgāk ir apsvērt, kā naftas tirgus reaģētu uz militāru konfliktu starp Irānu un ASV ar sabiedrotajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statoil Fuel & Retail visām pilna servisa degvielas uzpildes stacijām Eiropā plāno mainīt nosaukumu no Statoil uz globālo ērtas iepirkšanās zīmolu Circle K, teikts paziņojumā presei.

Sākot ar 2016. gada maiju, visās Statoil zīmola degvielas uzpildes stacijas Skandināvijā, Baltijas valstīs, Polijā un Krievijā tiks uzsākta zīmola maiņa uz jauno, globālo Circle K zīmolu. Jaunais ērtas iepirkšanās zīmols Circle K turpmāk aizstās esošos kompānijas Couche-Tard mazumtirdzniecības zīmolus Mac’s, Circle K un Kangaroo Express ASV un Āzijā, kā arī mazumtirdzniecības zīmolu Statoil Eiropā.

Līdz pat 2010. gadam Statoil Fuel & Retail bija mazumtirdzniecības uzņēmums un daļa no naftas un gāzes ieguves kompānijas Statoil ASA.

2012. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel & Retail pārņēma viens no pasaules lielākajiem ērtas iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard), un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības arī izmantot Statoil nosaukumu mazumtirdzniecībā līdz pat 2021. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecienīta zīmola vārda maiņa ne vienmēr tiek uztverta ar sajūsmu, tādēļ uzņēmuma vadības un darbinieku uzdevums ir likt patērētājiem iemīlēt jaunpienācēju

Šī gada «skaļākais» zīmola maiņas piemērs Latvijā ir Statoil pārtapšana par Circle K. Tuvākajos mēnešos sagaidāma divu banku DNB un Nordea apvienošanās, kļūstot par Luminor.

Nordea komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Signe Lonerte norāda: darbs pie banku apvienošanas turpinās, tostarp sagatavošanās zīmola maiņai, bet šobrīd līdz regulatoru atļauju saņemšanai plašāki komentāri netiek sniegti.

«Zīmola maiņu uzņēmumi apsver gadījumos, ja esošais zīmols vai tā elementi ir novecojuši, vairs neatbilst auditorijas prasībām vai arī uzņēmuma vērtības ir mainījušās, kā rezultātā ir loģiski mainīt arī pašu vizuālo identitāti,» skaidro stratēģijas aģentūras White Label partnere Tatjana Baranovska. Izmaiņas zīmolā var būt divējādas – gan tādas, kad tiek aizstāts vecais vārds ar jaunu, gan tādas, kad jau ierastais produkta vai uzņēmuma nosaukums iegūst jaunus vaibstus jeb uzlabojumus vizuālajā identitātē. Nereti līdz ar jauna zīmola nosaukuma izveidi tiek mainīts arī uzņēmuma juridiskais nosaukums. «Zīmola maiņa paredz lielas pārmaiņas organizācijā, un bieži tas ir saistīts ar kardinālu iekšējo procesu maiņu, jaunu vērtību vai pozicionējuma ieviešanu, orientāciju uz citām vai papildu biznesa nišām. Kopumā zīmola maiņas funkcija ir spēcīgi signalizēt ārējai un iekšējai publikai par pārmaiņām organizācijā. Logotipa maiņa vai pilnveidošana var būt viena no pēdējām, bet patērētājiem redzamākajām pārmaiņām,» skaidro Dr.sc.comm., komunikācijas aģentūras A.W.Olsen & Partners partnere, Latvijas Universitātes lektore Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru