Jaunākais izdevums

#Priekšējos sēdekļus varēs ne tikai elektroniski noregulēt, bet arī izbaudīt 8-punktu masāžu.

Jaunais Peugeot 508 ir piedzīvojis radikālus jauninājumus – no tradicionāla četrdurvju sedana transformējoties par piecdurvju kupeju-sedanu.

Salīdzinājumā ar tā priekšgājēju jaunais 508. modelis būs kompaktāks, vienlaikus platāks un zemāks. Ārējais dizains ar asākām līnijām ir kļuvis atlētiskāks, bet automobiļa interjers ietvers jaunākās paaudzes Peugeot i-Cockpit®. Vadības paneļa galvenās sastāvdaļas ir no Peugeot 3008 vai 5008 pazīstamā kompaktā stūre, kā arī digitālie ekrāni gan pilota acu priekšā, gan viduskonsoles centrālajā daļā.

Tāpat jaunais modelis piedāvās plašu motorizācijas programmu un neskaitāmas palīgsistēmas. 1.6 PureTech benzīna motoru klāstā būs 180 un 225 ZS jaudīgi agregāti, turpretim 1.5 un 2.0 BlueHDi dīzeļu klāstā būs motori ar jaudu no 130 līdz 180 ZS. Atskaitot mazāko dīzeļmotoru visas pārējās spēkstacijas draudzēsies ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Pie patīkamiem jaunumiem ir jāmin priekšējie sēdekļi, kas būšot draudzīgi pasažieru mugurām, ko apliecinās AGR (Aktion für Gesunder Rücken) kvalitātes zīme. Priekšējos sēdekļus varēs ne tikai elektroniski noregulēt, bet arī izbaudīt 8-punktu masāžu.

Jauno Peugeot 508 ražos Mulhausas rūpnīca Francijā. Pirmo reizi plašākai publikai tas debitēs martā Ženēvas auto izstādē. Latvijā jaunais automobiļa modelis tirdzniecībā nonāks 2018. gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas izcels uzņēmuma vadītāja mūsdienīgo dzīves uztveri

Aldis Zelmenis,05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 kupeja-sedans ir glīts, bet Peugeot 508 SW jeb kupeja-universālis ir vēl skaistāks auto

Abi modeļi ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju un bezrāmja durvju konstrukciju ir skaistuļi gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Ārējais dizains ar tīrām un asām līnijām un modernu gaismas tehniku ļauj šīm personībām koķetēt ar premium klases automobiļu pircējiem. Turklāt no parasta vidējās klases auto segmenta ielēkšanu premium dārziņā vēl uzstājīgāk akcentēs Peugeot i-Cockpit® futūriskais salons ar digitālajiem ekrāniem un virkni dārgām komforta ekstrām, protams, arī motorizācijas programma paredzēs tikai augstas veiktspējas žiperīgus motorus.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paraugoties uz Peugeot 508 SW šarmanto eksterjera un interjera dizainu, to nekādi nevar iedomāties kā parastu dienesta auto. Vismaz tā klasiskajā izpratnē, ar kompānijas identitātes uzlīmēm uz automašīnas sāniem. To gan ne! Pat šo rindu autoram vietējā Peugeot importētāja izsniegtais Peugeot 508 SW testa automobilis ar nelielām uzlīmēm uz sāniem sabojā tik cildeno Peugeot 508 SW izskatu. Auto ir to vērts, lai tā virsbūvi neapgānītu ar lieku informāciju. Vidējā un augstākā vadības līmeņa personālam, tam gan Peugeot 508 SW ir lieliski piemērots. Pamanāma un īpaša personība, kas izcels direktora un tā vadītās kompānijas mūsdienīgo dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 vairs nav sedans, bet gan efektīga izskata kupeja-sedans ar bezrāmja durvju koncepciju

Pēc būtības nav svarīgi, kā sauc virsbūvi, ja modelis ir kļuvis glītāks un iekārojamāks nekā iepriekš. Pēc apkārtmēriem Peugeot 508 ir kļuvis kompaktāks, vienlaikus platāks un zemāks. Ārējais dizains ar asākām līnijām un modernu gaismas tehniku piešķir vairāk dinamikas, bet automobiļa interjers atdots Peugeot i-Cockpit® pakļautībā. Proti, vadības paneļa galvenās sastāvdaļas ir no Peugeot 3008 vai 5008 pazīstamā kompaktā stūre, kā arī digitālie ekrāni gan pilota acu priekšā, gan viduskonsoles centrālajā daļā. Jāteic, ka mazās stūrītes vietā tik cēlam vāģim, kāds ir Peugeot 508, prasītos kaut kas pamatīgāks.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Peugeot 508 ir noteikti domāts tiem, kuri meklē no vācu vai japāņu ražojumiem atšķirīgāku un avangardiskāku modeli. No otras puses, daudziem noteikti patiks, ka franču modelis ir gana racionāls, ar labu materiālu izvēli un rūpīgu montāžas kvalitāti. Visticamāk, ka rudenī un jo īpaši ziemā uzzināsim, cik veiksmīgi Peugeot ir ticis galā, ieviešot bezrāmja durvju konstrukciju. Kā zināms, sals, sniegs vai lietus ir lielākais pārbaudījums automašīnas durvju blīvējumiem, kas rūpējas par vajadzīgo hermētiskumu un skaņas izolāciju. Pagaidām, kas attiecas uz akustisko komfortu siltā vasarā, viss ir līmenī. Sēžot pie stūres vai aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses. Jāatzīst, ka salonā vietas nebūs izšķērdīgi daudz, jo kupejas zemā jumta līnija neļaus pārāk izvērsties, īpaši augumā gariem pasažieriem un tiem, kas sēdēs aizmugurē. Vietas būs, bet tikai tik daudz, lai sēdētu rāmi un bez liekām kustībām. Pie patīkamiem jaunumiem ir jāmin priekšējie sēdekļi, kas būs draudzīgi pasažieru mugurām, ko apliecinās AGR (Aktion für Gesunder Rücken) kvalitātes zīme. Pārbaudījām: patiešām lieliski krēsli!!! Priekšējos sēdekļus varēs ne tikai elektroniski noregulēt, bet arī izbaudīt astoņpunktu masāžu. Šie un daudzi citi prieki, ieskaitot Focal akustisko audiosistēmu vai multimediju centru ar 10 collu ekrānu, attieksies uz lepnākajiem GT aprīkojuma līmeņa modeļiem, bet par tādām greznībām kā Peugeot 508 ar sarkanu ādas salonu Nappa Amloz pat GT modifikācijas pasūtītājiem nāksies piemaksāt vēl 1779 eiro. Šis ādas salons ar īpašo rakstu patiks daudziem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot 208 sāk elektroēru

Aldis Zelmenis,18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Peugeot sērijmodeļu aptverē parādās 100% elektrisks auto. Kopā ar parasto Peugeot 208 startēs arī e-Peugeot 208

Jaunā Peugeot 208 benzīna, kā arī dīzeļversija nonāks tirdzniecībā jau šā gada nogalē, turpretim elektriskais vāģis sola tiem pievienoties tikai 2020. gadā. Pēc optimistiskajām prognozēm, tas būtu gatavs piezemēties pašmāju Peugeot tirgotāju autosalonos jau 2020. gada janvārī, bet iespējams, ka tikai martā. Viss atkarīgs no tā, cik gludi aizritēs noslēdzošie darbi pie auto izstrādes.

Peugeot amatpersonas neslēpa, ka Portugālē notiekošajos testa braucienos e- Peugeot 208 vēl bija t.s. preproduction jeb pirmsražošanas stadijā. Attiecīgi ar auto varējām pavizināties tikai pārdesmit kilometru. Pēc sajūtām – viss lieliski. 50 kWh ietilpības bateriju bloks, kas integrēts automašīnas grīdā, dod labu artavu, lai mazais lauvēns pat ar klāt nākušiem liekiem 340 kilogramiem spētu ņipri paātrināties. Izņemot liekos kilogramus, citu graujošu atšķirību ar parasto versiju nav. Ir tikpat liels bagāžnieks, arī tikpat maz vietas aizmugurē, galu galā pat uzlādes vieta ir turpat, kur degvielas uzpildes kakls, proti, labās puses sānos. Pavaicājot Peugeot runasvīriem, kāpēc uzlādes vieta ir šeit, nevis automašīnas degungalā vai priekšējo spārnu galos, sekoja īsa un izsmeļoša atbilde: «Tā vienkārši ir lētāk, jo virsbūves paneļi ir identiski gan parastajiem, gan elektriskajam Peugeot 208, turklāt tā būs ierastāk un saprotamāk arī automašīnas lietotājiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā "Amserv Grupa" Baltijā kopumā pārdevusi 4928 jaunas un 1900 lietotas automašīnas. Savukārt Latvijā jauno auto segmentā "Amserv" pārdeva 1365 "Toyota" zīmola automašīnas, 489 "Peugeot", 266 "Opel" markas automašīnas un 82 jaunus "Lexus" modeļus.

Mazlietoto auto tirgū "Amserv" Latvijā pārdeva 693 automašīnas.

Kā liecina CSDD statistikas dati, 2019. gadā jaunu auto tirgus Latvijā pieauga par 9%, kas ir lielākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā. Kopumā mūsu valstī 2019. gadā piereģistrēti 20 939 jauni un 52 411 lietoti auto.

"Amserv Grupai" Latvijā saskaņā ar tās sniegto informāciju ir vairāk nekā 10% liela jauno auto tirgus daļa.

"Amserv Krasta" informē, ka Latvijā pieaug pircēju interese par elektromobiļiem. "Peugeot" abi jaunākie modeļi ir pieejami ar trīs dzinēju izvēles iespēju – visiem jaunākajiem vides standartiem atbilstošu BlueHDi dīzeļdzinēju, PureTech turbo benzīna dzinēju un elektromotoru. Jaunais "Peugeot 208" pēc pasūtījuma pieejams kā elektromobilis "e-208". Tam ir 100 kilovatu (136 Zs) kompakts elektromotors. Tā izvēlnē ir trīs braukšanas režīmi: Eco nobrauktā attāluma optimizēšanai, Normal ikdienas izmantošanai un Sport, ar kuru sasniegt maksimālo jaudu un ātrumu līdz 100 kilometriem stundā 8,1 sekundē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 2020. gada auto Eiropā pasludināts jaunais "Peugeot 208". To vienprātīgi atzinusi konkursa European Car of the Year Trophy (COTY) žūrija, kuru veido 60 autožurnālisti no 23 Eiropas valstīm.

Kopš "Peugeot 208" nonākšanas Eiropas tirgū pērnā gada oktobrī, to jau pasūtījuši teju 110 000 klientu. 15% no visiem pasūtītājiem izvēlējušies modeli e-208 ar pilnībā elektrisko dzinēju. Savukārt Francijā "Peugeot 208" šī gada februāra beigās ir līderis pārdoto jauno automobiļu vidū.

"Peugeot 208" pieejams gan ar iekšdedzes, gan elektrisko dzinēju. Auto salons lepojas ar jaunākās paaudzes Peugeot i-Cockpit(r) 3D - trīsdimensiju digitālo vadītāja displeju. To raksturo īpaši kompakts stūres rats, kas novietots zem mērinstrumentu bloka, konfigurējams 3D digitālo mērinstrumentu panelis, liels 10 collu augstas izšķirtspējas skārienekrāns un 7 klavieru tipa taustiņi - Toggles switches. Jaunais 208 veidots uz PSA Grupas modulārās CMP/eCMP platformas bāzes un pieejams ar trīs dzinēju izvēli - benzīna, dīzeļa vai elektrisko. Pagaidām elektromobilis e-208 iegādājams pēc pasūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinna Kaubamaja meitasuzņēmums Viking Motors, sākot no 2018.gada 1.janvāra būs oficiālais Peugeot izplatītājs Igaunijā, liecina paziņojums Nasdaq Tallinn.

Līdz šim Tallinna Kaubamaja bija tiesības tirgot Peugeot automašīnas Latvijā.

Peugeot importētājs KW Bruun Baltic un Viking Motors noslēguši līgumu par jaunu Peugeot markas automašīnu izplatīšanu ar mērķi stiprināt Peugeot pozīcijas Igaunijas tirgū.

2019.gadā Tallinā plānots atvērt jaunu un lietotu Peugeot automašīnu tirdzniecības un remonta centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Peugeot 308 hečbeks savas pārliecības stiprināšanai jau tā plašajā tehnikas piedāvājumā ir pievienojis modernu astoņpakāpju automātu un jaunu mazlitrāžas dīzeli

Jāatzīst gan, ka japāņu kompānijas Aisin astoņpakāpju automāts pagaidām tiks piejaucēts tikai dārgākajam 308 GT ar dusmīgāko dīzeļmotoru, taču fakts paliek fakts, tādas tehnikas šobrīd nav nevienam. Klasiskais jeb hidrotransformatoru tipa automāts, nevis divsajūgu vai variatora tipa tehnika kompaktklasē ir unikāla parādība. Jauno automātu testējām Vācijā. Sulīgs, gards un arī dārgs auto. Kāds gan citādi varētu būt kompaktklases auto par 26 900 eiro? Tam ir jābūt gardam. Astoņpakāpju automāts perfekti izmantos 180 ZS jaudīgā dīzeļa resursus. Atbilstoši savam raksturam piebalsos gan balstiekārta, gan stūres iekārta. Pastiprinot sportiskās izjūtas, aktivizējot Sport režīmu, mazais lauvēns rūks kā īsts sacīkšu auto. Tā gan būs neliela mānīšanās, jo dobjā skaņa tiks panākta, izmantojot akustiskās sistēmas iespējas. Respektīvi, šo skaņu dzirdēs salonā sēdošie, bet ne automobiļa ārpusē. Savā ziņā tas nemaz nav tik slikti. Skaidrs, ka šāds auto pieder pie realizējamo sapņu auto kategorijas. Tajā pašā laikā arī ar mazāku budžetu un mazāku jaudu Peugeot 308 labi brauks un priecēs savus pircējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nonākšanas franču autogiganta PSA apskāvienos vācu Opel strauji ir palielinājis SUV modeļu gammu. Jaunākais no tiem – Opel Grandland X – cēlies no labi pazīstamā Peugeot 3008

4,47 metrus garais Opel Grandland X vācu ražotājam ir akūti nepieciešams papildinājums tik plaukstošajā SUV segmentā. Šajā klasē jau aktīvi rosās ne tikai radniecīgais Peugeot 3008, bet, piemēram, arī Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson, KIA Sportage, citiem vārdiem sakot, automobiļi, kas šobrīd ļoti tiek mīlēti visā Eiropā, un Opel modelim ir plāni vismaz daļu klientu no tiešajiem konkurentiem pievākt sev. Viegli tas nebūs, taču potenciāls ir.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Lieliskas garuma, platuma un augstuma proporcijas, kā arī augsta sēdvieta ar labu pārredzamību ir tas, kas šodien vajadzīgs. Konservatīvāku uzskatu pircēji jauno Opel Grandland X pieminētā Peugeot 3008 vietā varētu izvēlēties kaut vai tikai tāpēc, ka tam būs klasiska izmēra stūres rats, ko var pieregulēt tā, lai redzētu gan ceļu, gan mērinstrumentu paneli, turklāt stūres ratam nav jāatrodas klēpī. Pati salona arhitektūra Grandland X nebūs tik stilīga kā Peugeot 3008, taču noteikti būs pircēji, kas par to neskums. Ar ergonomiku tam viss ir kārtībā. Vēl viena Grandland X priekšrocība ir tā, ka ir pircēji, kas joprojām šķībi skatās uz franču ražojumiem, toties fano par vācu zīmoliem. Tādējādi, neraugoties uz to, ka Grandland X ir franču izcelsmes un arī tiek ražots Francijā, būs cilvēki, kas to labprātāk izvēlēsies Peugeot 3008 vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ceļvedis elektroauto iegādei 2023. gadā – kurš modelis ir man piemērotākais?

Sadarbības materiāls,28.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez šaubām, ka elektroauto ir nākotne – Eiropas Savienībā jau no 2035. gada tirgū varēs laist tikai bezemisiju automašīnas. Tomēr daudzus no elektro auto iegādes attur nepatiesi mīti, ka elektroauto ir dārgāki un ar zemāku veiktspēju nekā benzīna un dīzeļauto. Ir gluži pretēji – elektroauto ilgtermiņā var izrādīties lētāka izvēle, un tādi elektroauto kā Tesla Model S Plaid ierindojas pasaulē ātrāko mašīnu vidū. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kādi ir populārākie elektroauto modeļi 2023. gadā!

Elektroautomobilis – labāka izvēle nekā benzīna un dīzeļauto?

Pirms apskatām populārākos elektroauto modeļus, aplūkosim dažas elektroauto priekšrocības pār klasiskajiem benzīna un dīzeļauto:

• Ņemot vērā ilgtermiņā izmaksas, elektroauto ir pat lētāka izvēle. Elektroauto mēdz būt dārgāki nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi, tomēr ilgtermiņā elektroauto varētu būt pat izdevīgāka izvēle. Šobrīd ir iespējams saņemt valsts atbalstu elektroauto iegādei, kā arī par elektroauto nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis un reģistrācijas nodeva. Svarīgi pieminēt, ka ar elektroauto ietaupīsiet uz degvielas rēķina, kā arī elektroauto ir mazākas servisa izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas uzņēmums "CityBee" pieņēmis stratēģisku lēmumu līdz šī gada beigām dubultot koplietošanas automašīnu skaitu Latvijā - tas ir vairāk nekā sākotnēji tika plānots, informē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Automašīnu parku iecerēts palielināt vismaz līdz 600 vienībām. Martā "CityBee" saimē pievienosies vēl 50 pilsētvidei piemērotie "Peugeot 308".

"Esam apmierināti ar pirmo mēnešu rezultātiem, kā rezultātā redzam augstu potenciālu šim pakalpojumam. Tāpēc arī esam mainījuši savus mērķus no mēreniem uz daudz ambiciozākiem. Rīdziniekiem pakāpeniski mainās attieksme pret koplietošanas automašīnām, un redzam, ka būtiski pieaug to skaits, kas lieto mūsu automašīnas regulāri. Daļai tā ir iespēja atteikties no savas privātās automašīnas, ko izmanto retu reizi mēnesī. Daļa izvērtē nepieciešamību pēc otra ģimenes transportlīdzekļa, jo šādā veidā var samazināt ar transportlīdzekļa uzturēšanu saistītās izmaksas. Bet daļai, kurai nav automašīnu, šī ir iespēja kļūt mobilākiem un izmantot auto pēc nepieciešamības," teic E.Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas automašīnu uzņēmums “CityBee”paplašinājis autoparku ar 40 jauniem transportlīdzekļiem, informē uzņēmumā.

Salīdzinot ar pirmo Covid-19 vīrusa vilni, šobrīd tirgus kritums ir neliels, tāpēc uzņēmums neplāno atlikt iesāktos projektus.

"Sabiedrība kopumā un mēs kā uzņēmums esam iemācījušies sadzīvot ar pandēmiju. Ja pirmajā pandēmijas vilnī pavasarī mēs izjutām tirgus kritumu aptuveni par 30%, tad šobrīd tas ir 10-15% robežās. Jāņem vērā arī sezonalitāte, jo ziemā pieprasījums pēc koplietošanas transportlīdzekļiem ir zemāks, līdz ar to var teikt, ka pieprasījums ir stabils. Tas arī ir spēcīgs impulss mums turpināt īstenot un neatlikt iesāktos plānus par tirgus attīstību. Šobrīd esam uzsākuši jaunu attīstības posmu un pastāvīgi paplašinām autoparka piedāvājumu ar jaunas nišas transportlīdzekļiem," norāda "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotāja SIA "Forum auto" apgrozījums pagājušajā gadā bija 28, miljoni eiro, kas ir par 12,7% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānija peļņa pieauga par 53,5% - līdz 448 245 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka pērn "Forum auto" pārdeva 1178 jaunas un 425 lietotas automašīnas.

Pēc kompānijas vadības ziņojumā minētā, pērn pievērsta lielāka uzmanība pārdošanas izmaksām un peļņai, kā arī servisa kvalitātes kontrolei un ieņēmumu pozīcijām. Tāpat liela uzmanība pievērsta automašīnu piegādei un klientu apmierinātības rezultātiem, tomēr saistībā ar Covid-19 pandēmiju automašīnu savlaicīga piegāde klientiem tika stipri ietekmēta.

"Forum auto" prognozē, ka šogad vieglo pasažieru automobiļu (M1) un vieglā komerctransporta (N1) automašīnu tirgus Latvijā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugs un sasniegs apmēram 17 500 vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Jeep Compass: Neglītā pīlēna pārvērtības

Aldis Zelmenis,17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Jeep Compass ir pelnījis uzslavas jau par to vien, ka tas ir atguvis acij pievilcīgu dizainu

Tiem, kuri neatceras, kā izskatījās iepriekšējās paaudzes Compass, nevajag par to nemaz atgādināt. Pēc būtības šī stāsta varonis nav izgudrojis neko jaunu. Aizņemoties slavenākā un populārā radinieka Jeep Grand Cherokee pārbaudītos dizaina šablonus, Compass tos ir veiksmīgi realizējis dzīvē, tikai samazinātā formātā. Svarīgi, ka arī saturiski auto ir laikmetīgs produkts, ar lielisku pildījumu, kādu šodien pieprasa autopircējs. Nav šaubu, ka uz Eiropas skatuves, jo īpaši Latvijā, šis auto varētu kļūt par Nr. 1 izvēli no šobrīd pieejamā Jeep modeļu klāsta.

Kaut arī Jeep Compass nav pazemināto pārnesumu, tas tomēr ir īsts Jeep ar iespēju saslēgt godīgu 4x4 pilnpiedziņas sistēmu un to izmantot, braucot līdz 120 km/h lielam ātrumam. Ir elektroniski vadāmā pilnpiedziņas sistēma ar Selec–Terrain uzraugu, kas pielāgos motora un balstiekārtu dažādiem dzīves gadījumiem. Pēc noklusējuma tam būs Auto režīms, kam sekos Snow, Sand un Mud regulējumi. Elitārākajai Trailhaw modifikācijai, spodrinot džipisko raksturu, papildus būs vēl Rock režīms un par 25 mm lielāks virsbūves attālums līdz ceļa virsmai, sasniedzot 216 mm. Var teikt, ka ikviens Compass būs brašs un ērts ģimenes auto. Pat neraugoties uz diezgan pieticīgo bagāžas nodalījumu, salonā četriem pasažieriem vietas ir vairāk nekā nepieciešams. Compass ir pareizais pirkums tiem, kam Jeep Grand Cherokee jau šķiet nedaudz novecojis un par lielu, bet Jeep Cherokee spocīgais dizains šķiet nepieņemams. Pēc papīriem Compass ir pieejams arī ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču Jeep pircēju auditorija varētu nosliekties tikai uz 4x4 versijām, galvenokārt jau tāpēc, ka komplektā ar 170 ZS benzīna turbomotoru šī tehnika draudzēsies ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātu. Savukārt bāzes modelim tiek piesolīts tas pats motors, tikai ar samazinātu – 140 ZS – lielu jaudu, priekšējiem velkošiem riteņiem un manuālo transmisiju. Bāzes modeļa cena, sākot no 24 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, līdzīgi kā pasaulē, sievietes mazāk pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un ir apzinīgākas transportlīdzekļu lietotājas, tā secinājis transportlīdzekļu koplietošanas uzņēmums "CityBee", norādot, ka no visiem koplietošanas platformas lietotājiem Latvijā sievietes ir aptuveni trešdaļa.

Lai uzrunātu vīriešus sekot līdzi savai braukšanas kultūrai, "CityBee" rīko kampaņu "Brauc kā sievietes", kurā aicina stiprā dzimuma pārstāvjus braukt ar tādu pašu apziņu, kā to dara sievietes.

Uzņēmuma pieredze rādot, ka sievietēm retāk ir braukšanas ātruma un citi pārkāpumi – tikai aptuveni 10% no uzņēmumā saņemtajiem administratīvajiem pārkāpumiem. Tāpat viņas rūpīgāk izturas pret uzņēmuma iekšējiem transportlīdzekļu lietošanas noteikumiem, nesēžas pie stūres alkohola vai apreibinošo vielu ietekmē un nenovieto transportlīdzekli vietās, kur tas nav atļauts.

Egija Gailuma, "CityBee Latvija" vadītāja, komentē: "Mūsu pieredze rāda, ka sievietes daudzreiz retāk pārsniedz ātrumu un saņem sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē. Tāpēc esam uzsākuši neordināru kampaņu, kurā aicināsim vīriešus braukt kā sievietēm. Akcijas mērķis būs pievērst autovadītāju uzmanību braukšanas manierēm Latvijā un izvēlēties drošu braukšanas kultūru."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gada pēdējais mēnesis auto tirdzniecībā izrādījies labāks, par šo pašu mēnesi gadu iepriekš, uzrādot 3% pieaugumu (1141 pret 1110), liecina Auto asociācijas apkopotie dati. Tiesa, tas neliecina, ka situācija auto nozarē būtiski uzlabojusies.

Pieaugums drīzāk skaidrojams ar īpaši zemo aktivitāti 2020. gada decembrī, kad liela daļa uzņēmumu nestrādāja un sabiedrība atradās pirmssvētku mājsēdē. Tiesa, kopumā gads ir bijis par 8% veiksmīgāks kā iepriekšējais. Ir pārdoti par 6% vairāk vieglo pasažieru auto un 19% vairāk vieglā komerctransporta. 2021. gadā ir pārdoti 14343 vieglie pasažieru auto (2020 – 13522) un 2530 vieglā komerctransporta vienības (2020 – 2120).

Jaunu auto deficīts būs skarba realitāte 

Divu gadu laikā auto industrija paspējusi izdzīvoties pa diviem grāvjiem: vispirms –...

Decembris nav nesis izmaiņas arī marku topā. Aizvadīto gadu kā līderi noslēdz Toyota, kura ar 2804 automašīnām aizņem 16,6% tirgus. Spraigā cīņā, ar 1908 auto un 11,3%, otro vietu saglabājis Volkswagen, no kura par nieka 26 auto un 0,1% tirgus daļā atpaliek trešās vietas ieguvēja Škoda. Tālāk seko Peugeot ar 1137 auto un 6,7%, un Renault ar 939 auto un 5,6%, KIA ar 785 auto un 4,7%. Pie gada veiksminiekiem var atzīmēt Hyundai, kurš ar 729 auto un 4,3% pakāpies par divām vietām Top 10. Topu noslēdz Nissan, BMW un Dacia ar attiecīgi 683 (4,0%), 582 (3,4%) un 568 (3,4%).

Elektroauto segmentā decembra topā līderis ir Hyudai ar 12 vienībām, tam seko VW ar 7, Peugeot ar 6 un Mazda ar 5 auto. Kopumā decembrī pārdoti 48 elektroauto, kas ir cienījami 4,2% no visiem decembrī pārdotajiem jaunajiem auto.

2021. gads Latvijas auto parku ir piepildījis ar 438 jauniem elektroauto, kas ir 3% no visiem vieglajiem pasažieru auto. Tikmēr būtiski sabremzējies lietoto elektroauto imports. Iespējams, tas ir klusums pirms valsts atbalsta izraisītās importa vērtas. Decembrī importēti vien 35 lietoti elektroauto kas ir 0,8% no visa lietoto auto importa. Līderi ir Tesla un BMW ar 7 auto, kam seko 6 Hyundai un 5 Nissan. Kopumā 2021. gadā importēti 544 lietoti elektroauto.

Arī lietoto auto imports sekmīgi turpina aizpildīt jauno auto deficīta vakuumu. Decembrī importēts par 19% vairāk lietoto auto, kā šajā mēnesī gadu iepriekš (4269 pret 3602). Arī kopējais gada pieaugums pret 2020. gadu ir 20% Vieglo auto problēmas nonākušas arī līdz smagā komerctransporta segmentam. Lai arī 2021. gads tam bijis ļoti veiksmīgs (93% pieaugums) decembris uzrāda 15% kritumu, kas ir satraucošs signāls pēc 13 mēnešu nepārtraukta kāpuma.

“2021. gads bijis izaicinājums pilns gan ražotājiem, gan tirgotājiem, gan pircējiem. Visiem nācās pielāgoties “jaunajam normālajam” gan tajā kas saistās ar auto piegādēm, gan klimata izaicinājumiem un domāju, ka tas izdevās salīdzinoši veiksmīgi. Šis gads solās būt elektroauto izrāviena gads, kas daudziem ražotājiem piedāvā arī “restarta” iespējas. Jau šobrīd var novērot, ka šajā segmentā būtisku izrāvienu demonstrē atsevišķi ražotāji, kuri nebūt nebija pēdējo gadu favorīti iekšdedzes laikmetā. Tas tikai palielinās konkurenci un padarīs jaunās tehnoloģijas pieejamākas lielākai sabiedrības daļai. Tā pat, ir būtiski turpināt un paplašināt VARAM uzsākto zaļo auto atbalsta programmu, kas nebūt ne vienmēr nozīmē naudas došanu. Ir pietiekami daudz instrumentu, kuri var veicināt mūsu autoparka zaļināšanu, kā piemēram nodokļu regulējums kas Eiropā sevi ir pierādījis, kā viens no efektīvākajiem instrumentiem klimata mērķu sasniegšanā,” komentē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CityBee: Koplietošanas tirgum ir augsts un neapgūts potenciāls

Zane Atlāce - Bistere,13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot tirgus potenciālu, viens no lielākajiem koplietošanas uzņēmumiem Austrumeiropā un Baltijā "CityBee" paplašinājis vieglo automašīnu piedāvājumu Latvijā ar "Peugeot 308" modeļiem, informē uzņēmumā.

Kopumā uzņēmums tā attīstībā Latvijā pērn ieguldījis pusotru miljonu eiro.

Šobrīd autoparku veido ap 300 automašīnām, bet pakāpeniski to skaits tiek palielināts. Nomai pieejamas "Fiat 500", "Toyota Corolla" un tagad arī "Peugeot 308" automašīnas, savukārt kravas busiņu segmentā tiek piedāvātas "Fiat Ducato" automašīnas. Sezonā "CityBee" piedāvā arī elektrisko skrejriteņu nomu.

"Jau pēc pirmā gada rezultātiem varam secināt, ka šim tirgum ir augsts un līdz šim neapgūts potenciāls. Savu attīstību plānojam pakāpenisku, regulāri paplašinot piedāvājumu ar jaunām koplietošanas automašīnām. Tas ir svarīgi, lai spētu nodrošināt piedāvājumu, atbilstoši klientu vajadzībām un prasībām," teic Egija Gailuma, "CityBee Latvija" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru