Neraugoties uz nereti izskanējušajiem pieņēmumiem par tiešā mārketinga zemo efektivitāti, pētījumu centra SKDS veiktais sociālais pētījums Iedzīvotāju attieksme pret tiešo mārketingu rāda, ka vairāk nekā trešdaļa aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem dod priekšroku informatīvu materiālu saņemšanai ar pasta starpniecību.
Pētījuma rezultāti liecina, ka 45% iedzīvotāju vēlētos saņemt viņiem interesējošus piedāvājumus savā pastkastē. Lielāku interesi par šāda veida sūtījumiem izrāda sievietes un gados jaunāki iedzīvotāji.
Gandrīz 30% iedzīvotāju, kuri ir saņēmuši piedāvājumus pastkastē, norāda, ka tos izpēta un vēlāk atsaucas uz piedāvājumu, ja tas ir saistošs.
Apmēram ceturtdaļa no tiem aptaujātajiem, kuri saņem drukātos rēķinus, pievērš uzmanību ar rēķinu nesaistītajai informācijai, kas atrodas tam otrā pusē vai uz aploksnes, vai arī pievienota atsevišķi.
«Šie rezultāti atspoguļo vienkāršu patiesību - cilvēka rokās nonācis materiāls visbiežāk tiek aplūkots. To, cik ilgi vai rūpīgi, jau nosaka saturs,» secina pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš.
Iedzīvotāji biežāk atver un izlasa tos sūtījumus, kuri ir personīgi adresēti vai arī sūtīti no uzņēmumiem, kuru preces vai pakalpojumus viņi jau izmanto. Kopumā 61% aptaujāto atver personīgi adresētus piedāvājumus.
36% iedzīvotāju norāda, ka biežāk izpētīt saņemtos piedāvājumus viņus mudinātu tieši viņiem piedāvātā atlaide. Savukārt 29% iedzīvotājus motivē viņiem aktuālas vai interesējošas preces, kā arī pakalpojumi, bet pievienota dāvana ieinteresētu 26% iedzīvotāju.
«Tas ir līdzīgi kā ar apsveikumiem, kurus vienmēr patīkamāk saņemt pa pastu nevis e-pastā vai sociālajos tīklos. Plus, piedāvājumu apjoms ir mazāk piesātināts kā, piemēram, interneta portālos pieejamais, līdz ar to – pamanāmāks,» norāda Alvis Dimitris, Latvijas Tiešā mārketinga asociācijas valdes loceklis.
Pētījumu iniciējusi Latvijas Tiešā mārketinga asociācija (LTMA), un tas veikts 2014. gada nogalē, piedaloties 1004 respondentiem. LTMA apvieno Latvijas uzņēmumus, kuri ir saistīti ar tiešā mārketinga nozari.