Lolojumdzīvnieku preču tirdzniecība un saistīto pakalpojumu bizness ar katru gadu attīstās
Tā novērojis veterināro veikalu, klīniku un aptieku tīkla SIA Pet City valdes loceklis Aivars Tihane.
«Suņus vairāk skolo un zināmā mērā uztver kā ģimenes locekļus. Vairs nedominē viedoklis, ka suns ir sargs ar konkrētu funkciju, kurš dzīvo būrī un kam divreiz dienā dod ēst. Tie vairāk ir mīļdzīvnieki, ģimenes locekļi,» viņš saka.
Arī kinoloģe un IK Dod man ķepu! vadītāja Kristīne Leja pauž, ka pirms 14 gadiem, kad viņa sāka nodarboties ar suņu pieskatīšanu, Latvijā lielākoties suņi bijuši nesocializēti, neaudzināti un agresīvi. Savukārt pēdējos gados ir tendence, ka suņi kļuvuši vairāk socializēti, draudzīgāki gan pret cilvēkiem, gan citiem suņiem. K. Leja to saista ar to, ka mainījusies daudzu cilvēku attieksme un mūsdienās suns nav vis dusmīgs sargs pie ķēdes, kā tas bija agrāk, bet ir kļuvis par ģimenes locekli, mīluli, bērnu. Par tiem vairāk rūpējas, tos socializē, ved uz apmācībām.
«Mīļdzīvnieki ir īpaši – no vienas puses, tas ir ģimenes loceklis, bet, no otras puses, dažādās situācijās dzīvnieks pats par sevi nevar parūpēties, tāpēc mums ir liela atbildība. Mūsu koncepcija paredz nevis ārstēt, bet vispirms diagnosticēt un tad ārstēt. Mums ir laboratorija, ultrasonogrāfija, rentgens un dakteri, kuri māk strādāt ar sniegto informāciju. Dzīvnieki nemāk stāstīt, kur viņam sāp, var redzēt tikai pazīmes un problēmas izpausmes. Informācija ir būtiska, tā paceļ ārstēšanas kvalitāti,» uzsver A. Tihane.
SIA Pet City ir Igaunijas kompānijas Magnum AS veterinārijas biznesa virziena kompānija. Uzņēmumā ietilpst arī Baltijas aptieku ķēde Apotheka un farmācijas vairumtirdzniecības virziens Magnum Medical. Pet City formātā uzņēmums ir tikai nepilnus divus gadus. Pirms tam tās bija veterinārās aptiekas ar nedaudz citādu koncepciju, un tās atradās SIA Magnum veterinārija paspārnē. Pašlaik Pet City Latvijā ir 12 veikali un četras klīnikas, trīs veikali atrodas ārpus Rīgas – Ķekavā, Valmierā un Tukumā. Kopumā Pet City Baltijā ir vairāk nekā 30 veikali, no kuriem četri ir Lietuvā un 12 Latvijā.
«Mums kā augošam uzņēmumam vēl daudz kas darāms. Noteikti turpināsim attīstīt veikalu tīklu. Visā Baltijā esam augšanas fāzē un noteikti neesam paspējuši sasniegt visu, ko gribētu. Latvijā mūsu koncepcija ir kaut kas jauns. Pārsvarā Latvijā cilvēki meklē, kur kaut ko dabūt lētāk. Mēs galīgi nepozicionējam sevi kā vislētāko, bet neesam arī dārgi. Citiem lielākiem nozares spēlētājiem ir augstāks uzcenojums, izmantojot savu tirgus spēku un lēti iepirktās preces. Tie pārdod par vidēju cenu, bet uzcenojums ir ļoti liels. Mēs labāk precēm uzliekam zemu uzcenojumu un ar laiku pieradinām cilvēkus pie kvalitātes,» klāsta A. Tihane.
Visu rakstu lasiet 16. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!