Ceļu būves galvenā prioritāte ir jauna, moderna tehnika un kvalificēts darbaspēks, kas var palīdzēt uzņēmējam veiksmīgi īstenot klientu vēlmes un vajadzības.
To sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness norāda SIA Rubate ceļu būves projektu vadītājs Sandis Jankovs. SIA Rubate dibināta 1996. gadā. Fiziski gan uzņēmums atrodas Gulbenē, taču tā juridiskā adrese ir Rīgā.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Neraugoties uz konkurenci, pēdējos piecos gados Rubates ceļu būves apgrozījums teju divkāršojies, pauž S. Jankovs, norādot, ka šogad uzņēmums šajā jomā plānojis sasniegt septiņu miljonu eiro lielu apgrozījumu. «Jāatzīst, ka šis kāpums gan nav atkarīgs tikai no mums, bet arī no kopējās ekonomiskās situācijas valstī. Tajā pašā laikā apgrozījums nebūt nav galvenais rādītājs, uzņēmējam svarīgāka ir peļņa,» atzīmē S. Jankovs. Lursoft dati liecina, ka kopējā SIA Rubate peļņa 2017. gadā bija 775,3 tūkstoši eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā vēl gadu iepriekš. Uzņēmumā šo kāpumu skaidro ar gudru saimniekošanu. «Strādājam tikai ar jaunu un modernu tehniku un instrumentiem. Protams, tas nozīmē lielus un regulārus ieguldījumus, taču tas ir tā vērts, jo tā ir mūsu priekšrocība,» atzīst Rubates ceļu būves projektu vadītājs.
Daļa no Rubates īpašumā esošās ceļu būves tehnikas aprīkota ar trīsdimensionālajām kontroles sistēmām, kas ar sensoru palīdzību būvdarbu zonā spēj noteikt augstumu, dziļumu, novietojumu plānā, kustības virzienu un citas koordinātas. Ar šādām kontroles sistēmām iespējams aprīkot gan buldozerus, greiderus un ekskavatorus, gan cita veida tehniku. S. Jankovs norāda, ka kopumā tehnika kļūst gudrāka, tāpēc tuvākajos gados uzņēmums savā darbībā šādas tehnoloģijas plāno izmantot vēl vairāk. «Ir jāiet līdzi laikam, ko arī darām. Tāpat mēģināsim plašāk attīstīties arī citās jomās, piemēram, ceļu uzturēšanā,» viņš skaidro.
«Ņemot vērā mūsu plašo darbības lauku, ceļu nozarē no nulles varam uzbūvēt gandrīz jebko. Pārsvarā darbojamies Vidzemē un Latgalē, taču esam īstenojuši arī projektus, kas atrodas tuvāk galvaspilsētai. Krīzes laikos braucām pat uz Auci. Mūsu gadījumā lielākā priekšrocība ir tā, ka uzņēmums piedāvā arī citus pakalpojumus, līdz ar to projektu spējam īstenot kompleksi. Varam salikt caurules, bruģi, paši saražot šķembas – viss paliek pie mums. Nedarbojamies vienīga asfalta nozarē, taču šajā jomā mums ir spēcīgi sadarbības partneri,» klāsta S. Jankovs.
Visu rakstu Iegulda tehnikā lasiet 30. oktobra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!