Divos mēnešos aizvest klientu pie potenciālajiem partneriem tajā tirgū, kas viņus interesē. Šādi savu pakalpojumu īsumā ir definējis eksporta veicināšanas uzņēmums GatewayBaltic. Precīzāk pakalpojumu, protams, apraksta garāka formula.
Partneru piesaistē pirmais solis ir paša klienta — Latvijas uzņēmuma — vēlmju noskaidrošana. Tikai tad var meklēt atbilstošus partnerus — sazināties ar viņiem, saņemt atbildes — vai piedāvājums var interesēt, ja «nē», tad kāpēc utt. Pēc tam tiek organizētas vizītes pie partneriem, kas devuši pozitīvu atbildi. «Vidēji vienam klientam projekta laikā izpētām 15 - 20 uzņēmumus, no tiem noorganizējam 4 - 6 klātienes vizītes. Ja tālāk aiziet sarunas ar diviem, tad ir ļoti labi,» rēķinus izklāsta GatewayBaltic direktore Inese Andersone. Vai sarunās abas puses tiek līdz darījumam, to izskaitļot nevarot. «Darījums neseko uzreiz — tam ir vajadzīgs laiks. Piemēram, uzņēmums Emīla Gustava Šokolāde maijā bija Zviedrijā, un viņi cer, ka augustā varētu tikt līdz eksporta darījumam.»
Pēc šī modeļa uzņēmums strādā no 2008. gada sākumā, un pēdējā pusgada laikā ir tikpat daudz projektu kā pērnā gadā kopumā. «Krīze spiež un uzņēmumi apzinās — eksports ir vajadzīgs,» I. Andersone skaidro pieprasījuma pieaugumu.
Pati darbietilpīgākā pakalpojuma daļa ir panākt, lai atbildes būtu no uzņēmumu atbildīgajiem darbiniekiem. «Standartpakalpojumā tās ir atbildes no 16 - 17 uzņēmumiem. Mēs varam pateikt, ka apzināsim 10 - 12 uzņēmumus, tad cena būs zemāka, bet brīdinām, ka pozitīvo atbilžu procentuāli tad arī būs mazāk,» norāda I. Andersone.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!