AS «Pasažieru vilciens» ar mērķi celt kapitālsabiedrības iepirkumu procesu efektivitāti, padarot iepirkumus ātrākus, caurspīdīgākus un pieejamākus piegādātājiem, ir uzsākusi sadarbību ar vienu no vadošajiem elektronisko iepirkumu sistēmu piegādātājiem Ziemeļeiropā – Mercell, informē uzņēmums.
Turpmāk AS «Pasažieru vilciens» Mercell iepirkumu sistēmā elektroniski organizēs tās iepirkumu procedūras, kuru paredzamā līgumcena nepārsniedz sabiedrisko pakalpojumu likumā noteiktos sliekšņus. Piedāvājumu iesniegšana un informācijas apmaiņa šajās procedūrās paredzēta elektroniski, tādējādi pretendentiem būs iespēja ātrāk un ērtāk iesniegt gan ar iepirkumiem saistītus jautājumus, gan piedāvājumus, nemērojot ceļu līdz pasūtītāja birojam vai sūtot piedāvājumu pa pastu, savukārt pasūtītājam jaunā procedūra ļaus samazināt administratīvo slogu vairākos iepirkuma procedūras posmos.
Izmantojot elektronisko iepirkumu sistēmu, tiek izslēgtas arī iespējamās iesaistīto personu darbības, tai skaitā tiek ievērojami mazināti iespējamās ieinteresētības vai korupcijas riski, skaidro uzņēmums.
AS «Pasažieru vilciens» sagaida, ka līdz ar jauno iepirkumu organizēšanas kārtību palielināsies uzņēmēju aktivitāte un pieaugs konkurence kapitālsabiedrības izsludinātajos iepirkumos.
«Vēlamies būt progresīvs uzņēmums un izmantot priekšrocības, ko sniedz digitalizācija un pieejamās tehnoloģijas. Elektroniskās iepirkumu sistēmas ieviešana ļaus mazināt birokrātiju mūsu iepirkumos, padarot tos pieejamākus potenciālajiem pretendentiem, kā arī elektroniski organizēts iepirkumu process nodrošinās caurspīdību visos tā posmos. Ceram, ka tas gan ļaus mums strādāt efektīvāk, gan palielinās pretendentu interesi par mūsu iepirkumiem, jo piedalīties tajos būs daudz vienkāršāk,» komentē AS «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
«Ir patīkami apzināties, ka arī Latvijā dodamies pareizajā virzienā - prom no iepirkumu organizēšanas papīra formātā. »Pasažieru vilciens« kā viena no pirmajām valsts kapitālsabiedrībām, kas ievieš šādu pieeju, rāda ļoti labu piemēru, un mūs priecē viņu vēlme savas iepirkumu procedūras padarīt efektīvākas un caurspīdīgākas,» teic SIA «Mercell Latvia» filiāles vadītājs Ainārs Liepa.
Mercell iepirkumu sistēma ir ES direktīvām atbilstošs elektronisks risinājums, kas pasūtītājiem gan publiskajā, gan komercsektorā ļauj elektroniski organizēt gan slēgtas, gan atklātas iepirkumu procedūras - veikt iepirkumu publikācijas, komunicēt ar pretendentiem, saņemt piedāvājumus, paziņot rezultātus un saņemt detalizētu analīzi par veiktajiem iepirkumiem, to gaitu un rezultātiem.
Norvēģijā dibinātais uzņēmums darbojas 7 valstīs, un tā piedāvātajā e-iepirkumu sistēmā ik gadu tiek veikti iepirkumi vairāk nekā 15 miljardu eiro vērtībā.