Viedtālruņu lietojuprogrammu izstrādātājs – britu uzņēmums Shazam ticis pie miljardiera Karlosa Slima (Carlos Slim) investīcijām 40 miljonu ASV dolāru apmērā, vēsta Business Insider.
K. Slims ir Meksikas telekomunikāciju kompānijas America Movil izveidotājs un kontrolē aptuveni 70% mobilo sakaru Meksikā, kurā kopumā ir aptuveni 100 milj. mobilo sakaru abonentu, tāpat viņa kontrolē atrodas ap 80% fiksēto sakaru biznesu. Vērtējot pēc abonentu skaita, viņa kompānija ir ceturtā lielākā pasaulē, kā arī ierindojas Forbes Global 2000 sarakstā. Savukārt K. Slima bagātība, saskaņā ar Forbes pausto, veido 73 miljardus ASV dolāru.
Tikmēr britu uzņēmums Shazam plānu izmantot gūtās investīcijas, lai paplašinātos TV nozarē. Pašlaik kompānijas produktus izmanto aptuveni 350 miljoni cilvēku. Shazam programmatūra atpazīst televīzijā raidītas reklāmas skaņu celiņu un savieno to ar reklamētā produkta mājas lapu.
Līdz šim Shazam produktus savās reklāmas kampaņās televīzijā izmantojušas tādas kompānijas kā Unilever, Procter&Gamble un American Express. Tiek lēsts, ka 2012. gadā kopumā TV reklāmas nozarē iztērēti 350 miljardi ASV dolāru, liecina tirgus pētījumu kompānijas Nielsen dati.
Db.lv jau rakstīja, ka Meksikas valdība plāno ieviest stingrāku regulēšanu valsts telekomunikāciju nozarē. Proti, Meksikas valdība izstrādājusi plānu, ka tām telekomunikāciju un televīzijas pārraižu kompānijām, kuras kontrolēs virs 50% kādu konkrētu nozari, varēs tikt uzspiesta savu aktīvu pārdošana. Tāpat tiks radīts jauns neatkarīgs regulators, kas varēs uzlikt sodus par negodīgas konkurences praksi, un izveidotas tiesas, kas pēc iespējas ātrāk izskatīs strīdus šajās nozarēs (tiek ziņots, ka, piemēram, pret K. Slima kompānijām tiesā ir izvirzītas simtiem prasību, kur tās «mēdz aizķerties» uz ļoti ilgu laiku).