Tikai sešas no 16 radiostacijām, kurām ir apraides tiesības Rīgas reģionā, raida latviešu valodā. Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu par Rīgā raidošā Novoe radio – Golos Rossiji programmas nosaukuma maiņu uz AutoRadio.
Nozares pārstāvji pauž bažas, ka šādā veidā padome kārtējo reizi ir pieņēmusi lēmumu, bruģējot ceļu uz Krievijas veidoto radioprogrammu satura pārraidīšanu Latvijā, raksta Neatkarīgā.
Par komercradio darbību atbildīgā NEPLP locekle Dace Buceniece apzinās, ka no nacionālā viedokļa fakts, ka galvaspilsētā teju divas reizes ir vairāk krievu valodā, nevis valsts valodā raidošie komercradio, nav glaimojošs, taču «tāds ir tirgus pieprasījums, kas arī nosaka komercradio programmu saturu».
Savukārt Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja Ingrīda Circene (Vienotība) apgalvo, .ka pērn pieņemtais Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums, kas paredz radio retranslēšanas iespējas, dod milzu iespējas. «Mēs varam retranslēt kaut vai simt programmas no Kanādas, Ķīnas vai Indonēzijas,» komentē I. Circene. Viņa ar šo NEPLP lēmumu nav iepazinusies, tāpēc plašāk to nevar komentēt, taču iestājas par to, ka vairāk radio būtu jāraida latviešu valodā.
Tikmēr Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) izpilddirektore Gunta Līdaka norāda uz to, ka vietējie kanāli pamazām pārvēršas par Krievijas politikai izdevīga satura veidotājiem. Tā vairāku kanālu nosaukumos ir lasāmi krievu vārdi, piemēram, Krievijas Hiti Russkoe Radio, Radio Baltkom – Eho Moskvi, Radio 88,6 – Jumor FM un jau pieminētais Novoe radio – Golos Rossiji.
Arī pēdējā brīvo radiofrekvenču konkursā uzvarēja divi radio, kuru saturs, visticamāk, tuvākā gada laikā līdz to palaišanai ēterā, nonāks citu īpašnieku rokās.
«Ja tirgū ir lielas problēmas ar reklāmu piesaisti, tad kāpēc NEPLP sludina konkursus uz brīvajām frekvencēm. Un kāpēc tajos uzvar kādi mazpazīstami uzņēmumi? Skaidrs, ka šie kanāli triju mēnešu laikā pēc to darbības sākšanas nedarbosies un nonāks Krievijas īpašnieku rokās,» pārliecināta G. Līdaka.
Neoficiāla informācija liecina, ka pēdējā konkursā uzvarējušās frekvences jau ir nonākušas tirgū un to cena tiek lēsta vairākos simtos tūkstošu latu.