Bijusī Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Bļodniece kopā ar mammu Parīzē noskatītu ideju īstenojušas Mārupē.
Viņas izveidojušas kopīgu ziedu veikalu.
B.Bļodniece stāsta, ka vairākus gadus gan pati, gan viņas mamma saviem dārziem pasūtījušas puķu stādus un katru pavasari pārvērtušas mājas par dendrārijiem - visas palodzes un stūri bija pilni ar stādiem.
"Pēdējais gads mums abām bija pārdomu laiks. No dzīves aizgāja mans tētis, mamma palika viena, bet vēl ne vecumā, kad būtu jādodas pensijā, vienlaikus man piedzima vēl viena meitiņa, kas nozīmēja, ka esmu mājās ar viņu. Viss tas kopā deva mums iespēju un vienlaikus radīja nepieciešamību pārdomāt nerealizētas ieceres. Atminējāmies, kādu sajūsmu mums radīja ceļojumā uz Parīzi ieraudzītais pavisam necilais ziedu veikaliņš netālu no Sēnas krasta. Tas bija lielā, baltā teltī paslēpies starp kokiem, no malas vispār nepateiktu, ka iekšā ziedu paradīze - ziedi tikai podos, visdažādākie - sākot no orhidejām un beidzot ar neredzētiem dabas brīnumiem," stāsta B.Bļodniece.
Šajā pavasarī viņa kopā ar mammu nolēma, ka vērts pamēģināt ne tikai pašu dārziem ziedus izaudzēt, bet arī tos piedāvāt iegādāties citiem. Tā arī tapa pagaidu celtne, gandrīz tāda pati kā Parīzē, tikai Mārupē, pie B.Bļodnieces mammas dārza. Vienlaikus abas nevēlējās, ka šī ideja būtu aktuāla tikai vasarai, tāpēc tika radītas pastāvīgas, nelielas koka konstrukcijas, lai veikals varētu darboties visu gadu.
B.Bļodniece uzrakstīja pieteikumu un LEADER programmā ieguva vietējās pašvaldības un arī Lauku atbalsta dienesta apstiprinājumu projekta realizācijai. "Bija plānots, ka pastāvīgo veikaliņu varētu uzstādīt jau šajā rudenī, diemžēl pandēmija un ārkārtējā situācija mūsu ieceri liek pārcelt uz nākamo pavasari," stāsta B.Bļodniece.
Veikaliņā šobrīd tiek piedāvātas gatavas kompozīcijas māla podos. "Tā bija pamatvēlme - iet prom no plastmasas un vienreizlietojamām lietām un veicināt ilgtspējīgākas un zaļākas lietas. Sākām ar Lieldienu kompozīcijām, tagad piedāvājam arī vasaras puķes, kas jau iestādītas māla podos, tāpēc atliek vien aizvest mājās un nolikt dārzā, uz terases vai balkona. Vienlaikus arī sagaidām, ka ar tiem pašiem podiem klienti var braukt vēlāk atkal vai arī ar saviem podiem un tikai iestādīt tajos jaunas puķes. Redzam, ka ir pieprasījums pēc tā, vienlaikus šobrīd cilvēki ir ļoti piesardzīgi uz tēriņiem," novērojusi B.Bļodniece.
Savukārt otrs produkts, kuru piedāvā veikals ir puķu stādi - pelargonijas, petūnijas, bazamīnes, lavandas, skaistnātres un citas. Ir arī klienti, kas uz veikalu labprāt aizbrauc ar savām puķu kastēm un uz vietas arī izvēlas, ko sastādīt.
B.Bļodniece atklāj, ka uz īpašiem pasākumiem plāno veidot arī nelielas darbnīcas. Viena šāda jau tikusi organizēta maijā - Māmiņdienā, kad bērni varēja paši izvēlēties podus, ziedus, tos sastādīt, izdekorēt un tad pasniegt savām mammām kā dāvanu. "Šis bija super mīlīgs pasākums, ko noteikti turpināsim arī uz citiem svētkiem, vienlaikus arī taisot radošās darbnīcas, izglītojošus pasākumus un arī meistarklases," stāsta B.Bļodniece.
Visbiežāk veikala klienti ir puķu mīļi, kuriem jau ir savi dārzi, vai arī tādi, kas vēlas iegādāties kompozīcijas svētkiem vai dārziem. "Kā jau stāstīju - arī bērni ir mūsu klienti, turklāt sevišķi mīļi. Turklāt, kad mammas ar bērniem atbrauc pēc puķu stādiem, tad tas ir tik jauki skatīties, kā viņi sajūsminās par krāsām un beigās mājās tiek aizvesti pavisam citi ziedi vai krāsas kā mammas iecerējušas. Jūtams, ka neskaidrība par nākotni, liek būt mazliet taupīgākiem, vienlaikus visa šī ārkārtas situācija un mājās sēdēšana, rada vēlmi pēc kaut kā skaista un liek vairāk rosīties pa dārziem un balkoniem," novērojusi B.Bļodniece.
Nākamajā gadā uzņēmums plāno pāriet uz pastāvīgi strādājošu veikaliņu, kurā visu gadu varētu iegādāties "dzīvos" ziedus. Veidot radošās darbnīcas un dzīvi ap veikaliņu.
"Esam nolēmušas, ka darbam projektveidīgi piesaistīsim vecāka gadagājuma cilvēkus un jauniešus. Vecāka gadagājuma cilvēkiem parasti ir visas nepieciešamās prasmes - mīlestība pret augiem, pacietība un rūpība. Mēs varēsim piedāvāt fleksiblu darba laiku pēc katra spējām. Vienlaikus jauniešiem mēs ļoti labprāt sniegsim pirmās darba un prakses iespējas un vienlaikus lietderīgas būs prasmes darbam ar sociālajiem tīkliem, mājas lapu un tamlīdzīgi. Mēs redzam šo kā vietu, kur satikties paaudzēm, lai katrs spētu rast savai pieredzei labāko," pauž B.Bļodniece.
Paralēli veikals vēlas attīstīt īpašu ziedu "gardēžu" līniju, lai veikalā varētu iegādāties tādus ziedus, kādus ikdienā nevar redzēt citur. "Mēs nevēlamies konkurēt ar lielajiem vairumtirgotājiem vai ziedu audzētājiem, bet tieši virzīties nišas produktā, lai pie mums vienmēr varētu rast, ko īpašu. Un visos gadalaikos," atklāj B.Bļodniece.