Brīdī, kad kļuvis skaidrs, ka 19 dīzeļvilcienu vagoni, kas valsts AS Pasažieru vilciens (PV) nepieciešami kā ēst, laikus netiks modernizēti, iesaistītās puses rēķinās ar smagām sarunām par to, kā no situācijas iziet ar pēc iespējas mazākiem zaudējumiem, liecina procesā iesaistīto teiktais, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Iepriekš Latvijas Televīzijas raidījums De facto vēstīja, ka PV līdz šī gada beigām nesaņems sešus par 21,98 milj. eiro modernizētos dīzeļvilcienus un projekta izgāšanās var nozīmēt arī 13 milj. eiro ES Kohēzijas fonda līdzekļu zaudēšanu.
PV rēķinās, ka vilcienu modernizācija līgumā paredzētajos termiņos nav iespējama, norāda uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Egons Ālers. Pēc viņa teiktā, PV izskata vairākus scenārijus, kā modernizācijas projektu turpināt, jo uzņēmumam vilcieni ir nepieciešami. Iespējams, ka skaidrība par tālāko procesu tiks gūta jau šīs nedēļas laikā.
Līdz šī gada beigām varētu tikt pabeigts darbs pie pieciem no sešiem vilcieniem, DB norāda RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.
Vilcieniem gan vēl ir nepieciešama sertifikācija. Viņš cer, ka izdosies atrast kompromisu un vienoties ar pasūtītāju – PV – par līguma izpildes termiņa pagarinājumu. Viens no iemesliem, kāpēc šobrīd notiek kavēšanās, ir brāķēts Voith piegādātā motora dzesēšanas ventilators, norāda DLRR valdes priekšsēdētājs Aivars Keskula, piebilstot, ka šobrīd tiek gaidīta atbilde no ražotāja par to, kad defektu varēs novērst. Baltijas Testēšanas centrā DB norādīja, ka nepieciešamo testēšanu visiem vilcieniem varētu pabeigt jau janvārī. Pēc tam, kad būs veiktas visas ražošanas procesā paredzētās sertifikācijas, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija pieņems vilcienus ekspluatācijā, norāda inspekcijas direktors Andris Dunskis. Pēc viņa teiktā, maksimālais procedūras laiks ir viens mēnesis. Pagaidām gan vēl neviens vilciens līdz inspekcijai nav nonācis.
Visu rakstu Par vilcienu naudu cīņa vēl priekšā lasiet 16. decembra laikrakstā Dienas Bizness.