Latvijas pasažieru pārvadātāja Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā par jaunu vilcienu piegādi piedāvājumus iesniedza trīs uzņēmumi - PESA, Hyundai Rotem Company un Stadler Bussnang AG.
Pirmais no pretendenetiem - Polijas uzņēmums PESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz) - konkursā nebija iesniedzis vajadzīgo finanšu nodrošinājumu, kā rezultātā kompānijas dalība konkursā ir apšaubāma, taču tas vēl tikšot vērtēts.
Iesniegtajos piedāvājumos vienas vienības mēneša vidējā nomas maksa ir no 35 078,74 eiro (Hyundai piedāvājums) līdz 50 817,00 eiro (Stadler piedāvājums); vienas vienības remontu izmaksas uz 1000 km ir no 287.84 eirolīdz 559.00 eiro, savukārt piegādes termiņi no 18 līdz 28 mēnešiem, informēja PA pārstāvji.
Turpmākie soļi paredz vērtēt katru pieteikumu slēgtā sēdē atbilstoši nolikumam.
Iepriekš laikrakstam Dienas Bizness nozares eksperti izteicās, ka Stadler ir labas iespējas uzvarēt Latvijas Pasažieru vilciena izsludinātajā konkursā, jo Stadler jau ir šāda produkcija. Ja ražotājam jau nav konkrēta modeļa, kas atbilstu pasūtītāja vajadzībām, tad ir nepieciešami vismaz divi gadi, lai pēc uzvaras iepirkumā tiktu līdz gatavam vilcienam, iepriekš DB atzina kāds anonīms nozares eksperts. Pamatojoties uz to pašu argumentu, reālas iespējas uzvarēt ir arī Hyundai. Tiesa gan, Hyundai Rotem, kas piegādāja elektriskos vilcienus Ukrainai 2012. gadā, gan esot bijušas problēmas ar ekspluatāciju Ukrainā, līdz ar to uzņēmumam būtu nepieciešama nopietna piestrādāšana pie pašreizējiem modeļiem. Skarbo laika apstākļu dēļ 2012. gada beigās lielāko daļu Hyundai ātrvilcienu piemeklēja nopietnas tehniskas ķibeles, rakstīja Railwaybulletin.com.
Pērnā gada novembrī VAS Pasažieru vilciens izsludināja ilgtermiņa nomas (15 gadi) konkursu, kura rezultātā plāno iegādāties 25–45 elektrovilcienus. Saskaņā ar Pasažieru vilciena aprēķiniem viena vilciena iegādes cena tiek lēsta 4,8 milj. eiro apmērā.
Pirmo elektrovilcienu vienības piegāde paredzēta ne vēlāk kā 28 mēnešu laikā no līguma spēkā stāšanās dienas, pārējo elektrovilcienu vienību piegāde – ne mazāk kā viena elektrovilciena vienība katru nākamo mēnesi, liecina konkursa nolikuma prasības.
Iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem a/s Pasažieru vilciens pastāvēšanas vēsturē.
Jau ziņots, ka spāņu vilcienu ražotājs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) ir vērsies Eiropas Komisijā (EK) ar sūdzību saistībā ar Pasažieru vilciena (PV) rīkoto jauno vilcienu ilgtermiņa nomas iepirkumu. Sūdzība esot saistīta ar konkursa nolikumā veiktajiem grozījumiem, kurus uzņēmums uzskata par būtiskiem. CAF lūdzis EK izvērtēt šos grozījumus Eiropas savienības tiesību kontekstā.