Pagājušajā nedēļā Dubaijā notika starptautiskā pārtikas izstāde Gulfood, kurā pēc vairāku gadu pārtraukuma atkal piedalījās Latvijas uzņēmumi vienotā kopstendā, informēja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta pārstāve Andra Ūdre.
(Raksts papildināts ar Pure Chocolate komentāru. Papildināta arī fotogalerija.)
Kaut arī stenda platība bija maza, tas neesot kavējis aktīvi strādāt un izpelnīties interesi apmeklētāju vidū. Par noslēgtiem līgumiem runāt vēl esot pāragri, tomēr izrādītā interese šķietot daudzsološa, arī iegūto kontaktu skaits.
Vaicājot uzņēmumiem, vai tie ir apmierināti ar rezultātiem un izstādi kopumā, saņemtas apstiprinošas atbildes, kā arī lūgums nākamajā gadā pieteikt lielāku platību, lai turpinātu iesākto un Latvijas uzņēmumu vārdu nestu arvien plašāk pasaulē
Izstāde Apvienotajos Arābu Emirātos Dubaijā Gulfood 2014 piecas dienas pulcējusi biznesa interesentus no visas pasaules. Tā sākās 23.februārī un ilga līdz 27.februārim.
Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūts (LVAEI) un LR Zemkopības ministrija, īstenojot programmu par atbalstu tirgus veicināšanai ar mērķi palielināt un diversificēt Latvijas lauksaimniecības un pārtikas preču eksportu ar līdzfinansējumu dalībai Latvijas kopstendos atbalstīja sekojošus uzņēmumus no Latvijas: SIA Pure Chocolate, SIA Baltās naktis jeb MarioSIA, Lat Eko Food jeb Rūdolfa gardie mammas biezeņi, SIA Pērnes-L jeb Long chips, SIA Livonia un Vinnis, SIA Bātas Avots jeb Lielbāta, A/s Balticovo.
Pure Chocolate pārstāve Vineta Kalniņa, komentējot dalību izstādē, norādīja: «Reģiona potenciāls pārtikas rūpniecībai ir, taču ir jāņem vērā reģiona atšķirības – valoda, kultūra. Pure Chocolate bija sagatavojusies Gulfood izstādei, katalogi arābu valodā, produktu iepakojums pielāgots reģionam, Ramadan dizains- uzlikas. Lielākais izaicinājums – izskaidrot, kur atrodas Latvija un kas ir Latvija. Šeit būtu darbs valsts iestādēm, būvējot Latvijas tēlu starptautiski.»
«Kā zināms, šī reģiona iedzīvotāji ceļo bieži uz Šveici, un Šveice ir pasaules «zaļākā» valsts. Kad klientiem izskaidro, ka Latvija ir otra «zaļākā» valsts aiz Šveices, tad iespaids rodas pozitīvāks par mazpazīstamo valsti Latviju. Novērojums, lai gan reģionā angļu valoda ir plaši izplatīta, tomēr arābu valoda ir dominējošā,» sacīja V. Kalniņa
Izstādē piedalījās arī A/S NP Foods jeb Laima, kas nākamajā gadā arī plānojot piedalīties ar daudz lielāku stendu.
Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja Ieva Jonsone, NP Foods Eksporta direktore, dalības mērķis bijis veikt daļu no tirgus izpētes darba, noteikt kā saldumu pasauli uztver arābi, kādi produkti un kādas garšas īpašības ir cieņā. «Jāatzīst, ka jau no pirmās izstādes dienas varējām secināt, ka Laimas klasiskā, tumšā 52% kakao saturošā šokolāde ir ļoti atzīta. Arī konfektes, karameles un marcipāns tika atzīti par augstas kvalitātes produktiem un par tiem saņēmām interesi, sākot no AAE līdz Indijai, arī Pakistānas, Jemenas un Āfrikas valstīm,» stāstīja uzņēmuma pārstāve.
Viņa atzina, ka saldumu tirgus ir liels, ar lielu potenciālu, bet ļoti komplicēts. «Tas nozīmē, ka jābūt labi sagatavotam, lai varētu veiksmīgi startēt šajā tirgū. Jāizveido sadarbība un loģistikas risinājumi,» sacīja saldumu ražotāja pārstāve. «Izstāde pēc apjoma ir grandiozi liela, jo pulcē praktiski visas pasaules valstis, dominējot vietējām valstīm kā AAE, Saūda Arābija, Lībija, Jemena, Kuveita, Omāna, Indija. Piedalās arī eiropieši, ASV un Āfrikas valstu pārstāvji,» viņa piebilda.
Gulfood izstāde darbojas jau vairāk nekā 25 gadus.
#6/14
Pure Chocolate Pārdošanas vadītājs GCC valstīs Agris Andermanis ar kolēģi