Foto

Papildināts raksts un galerija - Latvijas uzņēmumi debitē izstādē Gulfood 2014 Dubaijā

Lelde Petrāne,05.03.2014

Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā Dubaijā notika starptautiskā pārtikas izstāde Gulfood, kurā pēc vairāku gadu pārtraukuma atkal piedalījās Latvijas uzņēmumi vienotā kopstendā, informēja Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta pārstāve Andra Ūdre.

(Raksts papildināts ar Pure Chocolate komentāru. Papildināta arī fotogalerija.)

Kaut arī stenda platība bija maza, tas neesot kavējis aktīvi strādāt un izpelnīties interesi apmeklētāju vidū. Par noslēgtiem līgumiem runāt vēl esot pāragri, tomēr izrādītā interese šķietot daudzsološa, arī iegūto kontaktu skaits.

Vaicājot uzņēmumiem, vai tie ir apmierināti ar rezultātiem un izstādi kopumā, saņemtas apstiprinošas atbildes, kā arī lūgums nākamajā gadā pieteikt lielāku platību, lai turpinātu iesākto un Latvijas uzņēmumu vārdu nestu arvien plašāk pasaulē

Izstāde Apvienotajos Arābu Emirātos Dubaijā Gulfood 2014 piecas dienas pulcējusi biznesa interesentus no visas pasaules. Tā sākās 23.februārī un ilga līdz 27.februārim.

Latvijas Valsts Agrārās ekonomikas institūts (LVAEI) un LR Zemkopības ministrija, īstenojot programmu par atbalstu tirgus veicināšanai ar mērķi palielināt un diversificēt Latvijas lauksaimniecības un pārtikas preču eksportu ar līdzfinansējumu dalībai Latvijas kopstendos atbalstīja sekojošus uzņēmumus no Latvijas: SIA Pure Chocolate, SIA Baltās naktis jeb MarioSIA, Lat Eko Food jeb Rūdolfa gardie mammas biezeņi, SIA Pērnes-L jeb Long chips, SIA Livonia un Vinnis, SIA Bātas Avots jeb Lielbāta, A/s Balticovo.

Pure Chocolate pārstāve Vineta Kalniņa, komentējot dalību izstādē, norādīja: «Reģiona potenciāls pārtikas rūpniecībai ir, taču ir jāņem vērā reģiona atšķirības – valoda, kultūra. Pure Chocolate bija sagatavojusies Gulfood izstādei, katalogi arābu valodā, produktu iepakojums pielāgots reģionam, Ramadan dizains- uzlikas. Lielākais izaicinājums – izskaidrot, kur atrodas Latvija un kas ir Latvija. Šeit būtu darbs valsts iestādēm, būvējot Latvijas tēlu starptautiski.»

«Kā zināms, šī reģiona iedzīvotāji ceļo bieži uz Šveici, un Šveice ir pasaules «zaļākā» valsts. Kad klientiem izskaidro, ka Latvija ir otra «zaļākā» valsts aiz Šveices, tad iespaids rodas pozitīvāks par mazpazīstamo valsti Latviju. Novērojums, lai gan reģionā angļu valoda ir plaši izplatīta, tomēr arābu valoda ir dominējošā,» sacīja V. Kalniņa

Izstādē piedalījās arī A/S NP Foods jeb Laima, kas nākamajā gadā arī plānojot piedalīties ar daudz lielāku stendu.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja Ieva Jonsone, NP Foods Eksporta direktore, dalības mērķis bijis veikt daļu no tirgus izpētes darba, noteikt kā saldumu pasauli uztver arābi, kādi produkti un kādas garšas īpašības ir cieņā. «Jāatzīst, ka jau no pirmās izstādes dienas varējām secināt, ka Laimas klasiskā, tumšā 52% kakao saturošā šokolāde ir ļoti atzīta. Arī konfektes, karameles un marcipāns tika atzīti par augstas kvalitātes produktiem un par tiem saņēmām interesi, sākot no AAE līdz Indijai, arī Pakistānas, Jemenas un Āfrikas valstīm,» stāstīja uzņēmuma pārstāve.

Viņa atzina, ka saldumu tirgus ir liels, ar lielu potenciālu, bet ļoti komplicēts. «Tas nozīmē, ka jābūt labi sagatavotam, lai varētu veiksmīgi startēt šajā tirgū. Jāizveido sadarbība un loģistikas risinājumi,» sacīja saldumu ražotāja pārstāve. «Izstāde pēc apjoma ir grandiozi liela, jo pulcē praktiski visas pasaules valstis, dominējot vietējām valstīm kā AAE, Saūda Arābija, Lībija, Jemena, Kuveita, Omāna, Indija. Piedalās arī eiropieši, ASV un Āfrikas valstu pārstāvji,» viņa piebilda.

Gulfood izstāde darbojas jau vairāk nekā 25 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Pure Chocolate" kapitālā līdzdalību 15% apmērā ir ieguvusi SIA "IS Management", liecina "Firmas.lv" informācija.

Atbilstoši kompānijas pamatkapitāla palielināšanas noteikumiem "IS Management" ir veikusi ieguldījumu "Pure Chocolate" pamatkapitālā, to palielinot par 59 758 eiro - līdz 398 404 eiro. Attiecīgi "IS Management" ir ieguvusi 59 758 "Pure Chocolate" kapitāldaļas ar vienas daļas nominālvērtību viens eiro, kas veido kopumā 15% "Pure Chocolate" kapitāla.

Kompānijas "IS Management" vienīgais īpašnieks ir Normunds Sala.

Līdz ar jaunā dalībnieka veikto ieguldījumu ir samazinājies "Pure Chocolate" līdzšinējiem īpašniekiem piederošo daļu īpatsvars.

Tostarp "BaltCap Latvia Venture Capital Fund" līdzdalība "Pure Chocolate" kapitālā ir samazinājusies no 78,27% līdz 66,53%, Mārtiņa Čakstes līdzdalība ir sarukusi no 15,13% līdz 12,86%, Aivara Žimanta līdzdalība ir samazinājusies no 6,37% līdz 5,41%, bet Aināra Bērziņa līdzdalība ir samazinājusies no 0,23% līdz 0,19%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes izstrādājumu ražotājs SIA "Pure Chocolate" trešo gadu strādājis ar pozitīvu EBITDA, tam 2019.gadā sasniedzot 353 tūkstošus eiro, liecina "Lursoft" iesniegtais uzņēmuma gada pārskats.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums pieauga par 21%, sasniedzot 3,80 miljonus eiro. Apgrozījums vietējā tirgū pieauga par 8%, bet eksporta tirgos - par 32%.

2019.gadā SIA "Pure Chocolate" turpināja esošās un uzsāka jaunas sadarbības ar ievērojamiem tirdzniecības partneriem Vācijā, ASV, Japānā, Ķīnā un Korejā.

Pagājušajā gadā uzņēmuma ražotnes tika sertificētas un atzītas par atbilstošām "Global Standard for Food Safety, BRC" prasībām, saņemot A līmeņa novērtējumu.

Sākot ar 2020.gada martu, kad izplatījusies Covid-19 pandēmija, SIA "Pure Chocolate" saskaras ar apgrozījuma kritumu Baltijā un eksporta tirgos, kurus smagi skārusi koronavīrusa izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA "Pure Chocolate" pagājušajā gadā strādāja ar 3,599 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 39,4% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums cieta zaudējumus 156 690 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma kāpums ir saistīts ar uzņēmuma darbības nostabilizēšanos pēc Covid-19 pandēmijas, kā arī veiksmīgu darbību vietējos un eksporta tirgos. Lai gan uzņēmums strādājis ar zaudējumiem, "Pure Chocolate" vadība uzsver, ka operatīvie rādītāji ir būtiski uzlabojušies.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka "Pure Chocolate" pagājušajā gadā turpināja sadarbību ar tirdzniecības partneriem Vācijā, Dānijā, Itālijā, Nīderlandē, Norvēģijā, ASV un Japānā.

"Pure Chocolate" vadība informē, ka uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija ir nodrošinājuši jaunus noieta tirgus. Patlaban darbības fokuss ir uz pakāpenisku izaugsmi gan esošajos, gan jaunajos tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka "Citadele" piešķīrusi aizdevumu 1,6 miljonu eiro apmērā Latvijas saldumu ražotājam SIA "Pure Chocolate", informē bankā.

Lielāko daļu līdzekļu uzņēmums izmantos esošo saistību refinansēšanai, savukārt pārējo aizdevuma daļu novirzīs faktoringam, kredītlīnijai un līzinga limitam.

"Pure Chocolate" valdes loceklis Normunds Sala norāda, ka "Pure Chocolate" eksportē uz vairāk nekā 20 valstīm un sadarbojas ar tādiem zīmoliem kā "ALDI", "Costco" un "Walmart". Piešķirtais aizdevums palīdzēs uzlabot uzņēmuma finanšu plūsmu un vienlaikus elastīgāki kredīta atmaksas nosacījumi dos iespēju atbrīvot resursus attīstības projektiem.

"Pure Chocolate" šokolādes trifeles ražo Tukuma novada Pūrē, kur atkarībā no sezonas strādā apmēram 50 līdz 60 darbinieku. Uzņēmumam pieder arī Šokolādes muzejs, kas nodrošina izglītojošas ekskursijas un šokolādes meistarklases, kā arī produktu tirdzniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate produkti starp pārdotākajiem pasaules lielākajā saldumu veikalā Dubaijā

Dienas Bizness,22.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pure Chocolate produkti ierindojusies starp 10 visvairāk pirktajiem pasaulē lielākajā saldumu veikalā Candylicios Dubaijā.

«Esam saņēmuši lielisku ziņu - mūsu produkti starp TOP-10 pārdotākajiem lielākajā pasaules saldumu veikalā Candylicios Dubaijā,» uzāņēmums informē savā Facebook profilā,

Kopumā Pure Chocolot eksport tirgi ir 17 valstis - Lietuva, Igaunija, Krievija, Somija, Zviedrija, Norvēģija, Polija, Čehija, Slovākija, Vācija, ASV, Apvienot;a Karaliste, Austrālija, Japāna, Moldova, Portugāle un Jaunzēlande.

Uzņēmums aktīvi piedalās tādās pasaules izstādēs kā ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Sweet&Snack Čikāgā, ASV.

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%. Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate sācis eksportu uz ASV

BNS,09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate šogad ir sācis eksportu uz ASV, savukārt nākmgad plāno laist apgrozībā jaunus, līdz šim nerealizētus produkcijas veidus, aģentūrai BNS pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mums ir atvēries Amerikas tirgus,» sacīja Žimants, piebilstot, ka produkciju uz ASV uzņēmums sāka eksportēt šā gada vasarā. Tāpat šogad ir pieauguši pārdošanas apmēri visās valstīs, uz kurām Pure Chocolate eksportē produkciju.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nākamajā gadā Pure Chocolate iecerējis nostiprināties esošajos eksporta tirgos un palielināt pārdošanas apmērus, tostarp paplašināt eksportu uz ASV, Tuvajiem Austrumiem un Japānu. Lai konkrētus jaunus tirgus uzņēmums nākamgad nav iecerējis apgūt, kompānija neizslēdz iespēju piesaistīt jaunus sadarbības partnerus ārvalstīs, ja tāda iespēja pavērsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap ir vienojies ar vienu no nozīmīgākajiem Latvijas šokolādes tirgus spēlētājiem Pure Chocolate par ieguldījuma veikšanu uzņēmuma straujas attīstības veicināšanai.

2014. gadā Pure Chocolate apgrozījums veidoja 3,35 miljonus eiro.

«Investīcijas dos iespēju straujākai uzņēmuma attīstībai, stiprināt Pure Chocolate zīmola pozīcijas esošajos tirgos un apgūt jaunus eksporta tirgus,» skaidro Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants.

«Mūsu sarunas ar Pure Chocolate ir vainagojušās noslēgtā investīciju līgumā. BaltCap skatījumā Pure Chocolate ir ļoti pievilcīgs pārtikas nozares spēlētājs ar lielas izaugsmes potenciālu,» saka Astra Neimane, BaltCap Investīciju direktore.

Ieguldījuma apmērs gan netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pure Chocolate valdes priekšēdētāju Pēteri Žimantu

Lelde Petrāne,16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Pure Chocolate valdes priekšēdētājs Pēteris Žimants. Pure Chocolate - šokolādes trifeļu ražotājs - ir latviešu ģimenei piederošs uzņēmums.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk pārtikas nozare un man patīk radīt jaunus produktus, tā ir mana kaislība. Ja vēl produkti, ko radi, patīk un garšo citiem cilvēkiem, tad tas vispār ir super!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Latvijas pārtikas uzņēmumi ir ļoti liela vērtība Latvijas ekonomikai, jo jau pirmās Latvijas laikā pārtika bija eksportspējīga. Arī pašlaik Latvijā ir ļoti labi pārtikas uzņēmumi, kas veiksmīgi sevi pierāda pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kā viena no pirmajām valstīm saņēmusi oficiālo licenci Expo 2020 Dubaijā organizēšanā, tādējādi saņemot rīkotāju akceptu dalības nodrošināšanai, informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Licence paredz, ka Latvija savā paviljonā var uzsākt būvniecību un ekspozīcijas organizēšanu, organizēt pasākumus un notikumus, kā arī nodarboties ar ēdienu, dzērienu un suvenīru tirdzniecību.

«Esam patiesi lepni, ka tik daudzu valstu vidū, esam jau saņēmuši licenci, lai turpinātu veiksmīgi uzsākto gatavošanos Expo 2020 Dubaijā,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs un Expo 2020 komisārs Jānis Endziņš, «no organizatoriem jau saņemti ļoti atzinīgi vārdi par izvēlēto paviljona arhitektūru un plānotajām aktivitātēm tajā, tādēļ esam pārliecināti, ka parādīsim Latviju no vislabākās puses, un uzņēmēji, kā arī sabiedrība būs ieguvēji ilgtermiņā.»

LTRK deleģējuma līgumu par Expo 2020 Dubaijā organizēšanu ar Ekonomikas ministriju noslēdza tikai 14.novembrī, nekavējoties uzsākot gatavošanos nozīmīgajam notikumam. Pašreiz izvēlēts paviljona mets, kā arī tiek risināti citi jautājumi, tostarp sarunas ar dažādiem uzņēmumiem par viņu iesaisti procesos, papildu finansējuma piesaiste, utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Šokolāde iedvesmo jaunos uzņēmējus Alberta koledžā

,02.11.2015

Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants ar izstādē Čikāgā iegūto balvu Most Innovative New Product Awards.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alberta koledžā ar vieslekciju viesojās Pure Chocolate īpašnieks Pēteris Žimants. Viņa atbildes uz Alberta koledžas studentu jautājumiem.

  • Kā sākāt savu biznesu?

    Pūrē atrodas dažādi ogu un augļu dārzi, izaudzēto vajadzēja realizēt, tādēļ 1995. gadā radījām ģimenes uzņēmumu Pure Food. Vācijā iegādājāmies pirmo 50 litru tilpuma katlu, kur vārīt ievārījumu. Saražojām vienu, tad trīs, piecas tonnas produkcijas mēnesī, līdz 2006. gadā Pūrē uzbūvējām jaunu ražotni. Pure Food ieguldījām smagu darbu un tas vainagojās panākumiem - pēc desmit gadiem uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15 miljonus eiro mēnesī. Eksportējām produkciju uz daudzām pasaules valstīm.

  • Kādēļ izvēlējāties pārdot veiksmīgu un labi pelnošu biznesu?

    Tas bija pareizs lēmums. Bijām izveidojuši labu biznesu, kuru varēja veiksmīgi pārdot. Tikāmies ar vairākiem pircējiem, jo vēlējāmies atrast industriālu kompāniju. Izvēlējāmies Pure Food pārdot beļģu kompānijai Puratos. Jaunie īpašnieki saglabāja visas darba vietas, investēja uzņēmumā vēl divus miljonus. Jums – jaunajiem uzņēmējiem Alberta koledžā – iesaku nebaidīties pārdot uzņēmumu, jo tā ir lieliska iespēja nopelnīt. Protams, var pelnīt no dividendēm, peļņas, bet veiksmīgi pārdodot labu uzņēmumu, var iegūt kapitālu jaunam biznesam.

  • Nopelnīto naudu investējāt jaunā uzņēmumā?

    Paralēli darbam Pure Food 2007. gadā nodibinājām uzņēmumu Pure Chocolate. Bija telpas, kur izvietot pārtikas ražotni. Es uzskatu, ka katram jādara tas, ko viņš prot. Mēs zinājām, kā ražot pārtiku. Piesaistot Eiropas Savienības fondu naudu, attīstījām šokolādes biznesu. Tā ir vienreizēja iespēja, kas mūsu paaudzes uzņēmējiem tiek sniegta vienreiz – iegūt naudu un to neatdot. Šaubos, vai tāda iespēja būs arī mūsu bērniem, tādēļ iesaku izmantot ES fondu līdzekļus, kamēr tas vien iespējams.

  • Ir kāds bizness, kas Jums nav aizgājis?

    Ir uzņēmumi, kuru attīstība nav bijusi viegla. Pūres Šokolādes muzejā šobrīd bijuši vairāk nekā 70 000 apmeklētāji, bet to izveidot bija grūtāk nekā uzcelt šokolādes ražotni. Izlasīju ļoti daudz grāmatu, uzzināju visu par šokolādi. Mans konsultants bija četru šokolādes muzeju izveidotājs no Beļģijas. Šokolādes muzejs šobrīd ir pelnošs uzņēmums, kas izveidots muižas laika ēkā, turpat, kur savulaik tapa pirmais brūkleņu ievārījums. Aicinu ciemos arī Alberta koledžas studentus! Blakus muzejam Sabiles puiši no īsta ozolkoka uzcēla ēku, kur izveidojām restorānu Terase. Tagad nezinu, vai būtu riskējis atvērt savu restorānu, jo tas ir ļoti sarežģīts bizness. Ļoti ilgi meklējām labu pavāru, tagad restorāna piedāvājums ir ļoti labā līmenī! No Pure Food pārdošanas esam ieguvuši vairākus uzņēmumus, kas tagad ir jāpārvalda. Bet viss veidojas ap šokolādi – šokolādi tirgojam, šokolādi pie mums var nogaršot, šokolāde ir muzejā, kur pats to var arī izgatavot.

  • Kādi ir Jūsu pārdot prasmes noslēpumi?

    Mauprāt, pārdot var visu, tikai jāzina, kā to izdarīt, jāiegulda neatlaidīgs darbs. Un jāzina viss par savu produktu. Uzskatu, ka neviens mūsu produkciju nepārdos tik labi, kā mūsu darbinieki, tādēļ izveidojām savu distribūcijas uzņēmumu, kas šobrīd izplata jau 15 Latvijas zīmolus. Šokolādi eksportējam uz 25 valstīm, komunikācijai izmantojot visas jaunākās tehnoloģijas, jo viens e-pasts mūsdienās neko nenozīmē. Jāizmanto tās tehnoloģijas, kas ir populārākās katrā valstī. Piemēram, mans biznesa partneris no Kazahstānas izmanto i-telegrammas, bet ar partneri Korejā sazinos, izmantojot Kakao talk.

  • Kādas tirgus izpētes metodes izmantojat?

    Man visvairāk informāciju par konkrētās valsts šokolādes tirgu sniedz lielveikali. Izvērtēju, cik procentuāli daudz veikalu plauktos atrodas šokolādes konfektes kastēs. Visu pārējo informāciju mūsdienās var atrast internetā. Ja vēlaties uz kādu valsti eksportēt, tur noteikti jāaizbrauc un pašam jāapskatās, kādi ir cilvēku ēšanas paradumi, kas viņiem patīk. Saviem klientiem vienmēr uzjautāju, kas ir tas, ko viņi vēlas. Katrā valstī jāatrod viens liels klients, kas mūsu produktu aiznes līdz patērētājiem.

  • Ko vēl svarīgi atcerēties jaunajiem uzņēmējiem, kuri patlaban vēl studē Alberta koledžā, bet drīz uzsāks savu biznesu?

    Ieteiktu lepoties ar saviem panākumiem. Pieteicāmies konkursam uz balvu izstādē Čikāgā un ieguvām Most Innovative New Product Awards. Mans Libānas partneris vienmēr uzsver, ka jālielās ar iegūtajām balvām. Reizēm mēs esam pārāk kautrīgi, bet ir jālepojas ar saviem panākumiem. Savs bizness ir garš ceļš, bet es uzskatu, ka tas ir to vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums 2017.gadā, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies par 15,4% jeb 531 tūkstoti eiro un bija 2,920 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi pieauguši par 3,4% un bija 903 tūkstoši eiro.

Uzņēmuma apgrozījums samazinājies tāpēc, ka tas pērn izbeidzis nerentablus projektus un sadarbības līgumus, sacīts SIA Pure Chocolate gada pārskatā. Vienlaicīgi, tas pagājušajā gadā uzlaboja ražošanas procesu, produkta kvalitāti, kā arī izstrādāja jaunu iepakojuma konceptu.

Uzņēmuma vadība uzskata, ka operatīvās darbības uzlabojumi sniegs rezultātu nākamajos gados. To apliecinot arī rezultāti 2018.gada pirmajā pusē, kad uzņēmuma apgrozījums pieaudzis par 35%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017.gadā, sacīts gada pārskatā.

SIA Pure Chocolate šogad vienojusies ar aizdevējiem par izmaiņām aizdevumu atmaksas grafikos, pagarinot aizdevumu atmaksu. Uzņēmuma jaunā zīmola stratēģija nodrošinājusi četrus jaunus noieta tirgus. Saldumu ražotājs nākotnē plāno investēt zīmola attīstībā un jaunu receptūru izstrādē, lai nostiprinātos kā premium klases inovatīvs zīmols ar starptautisku atpazīstamību, sacīts tā 2017.gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pure Chocolate audzē apgrozījumu par 54%

Dienas Bizness,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gadā SIA Pure Chocolate apgrozījums bijis 2,302 milj. eiro (1,617 milj.Ls), kas salīdzinājumā ar 2012. gadu ir pieaugums par 54,20%.

Kā skaidro uzņēmuma vadība, pērn būtiski, t.i., par 172,00%, palielinājies produkcijas apjoms eksportā. Dati rāda, ka no kopējā SIA Pure Chocolate apgrozījuma pagājušajā gadā 39,75% veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas ārpus Latvijas robežām.

Aizvadīto pārskata gadu salduma ražotājs noslēdzis ar 36,086 tūkst. eiro (25,362 tūkst.Ls) peļņu, piebilstot, ka uzņēmums vēl joprojām strādā pie ražošanas procesu optimizācijas, lai jau tuvākajā nākotnē sasniegtu labākus finanšu rādītājus.

Šokolādes izstrādājumu ražotājs un tirgotājs SIA Pure Chocolate savā iesniegtajā pārskatā ziņo, ka pagājušajā gadā uzbūvēta un atklāta jaunā ražotne Viktorija, kas aprīkota ar iekārtām, kas ļauj palielināt ražošanas apjomus no 20 tonnām līdz 60 tonnām gatavās produkcijas mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate reģistrē jaunu komercķīlu

Žanete Hāka,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komercķīlu reģistrējis saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate, liecina Lursoft dati.

Komercķīlas izziņā redzams, ka Pure Chocolate par labu AS Attīstības finanšu institūcija Altum ieķīlājusi 35 ķermeniskos pamatlīdzekļus. Jānorāda, ka nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 285 tūkstoši eiro. Šī ir pirmā komercķīla, ko uzņēmums šogad reģistrējis.

2014. gadā, kas bija uzņēmuma astotais darbības gads, Pure Chocolate izdevās palielināt apgrozījumu līdz 3,348 miljoniem eiro. Saldumu ražotāja peļņa aizvadītajā gadā saruka līdz 21,033 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas. Pure Chocolate pagājušajā gadā ar darbavietām nodrošināja 64 darbiniekus.

Lursoft rīcībā esošā informācija norāda, ka 2007. gada februārī dibinātā Pure Chocolate 2014. gadā veica 226,95 tūkstošu eiro nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) šodien, 24.aprīlī, saņēma vienbalsīgu valdības atbalstu tam, lai Ekonomikas ministrija slēgtu deleģējuma līgumu par EXPO 2020 Dubaijā, informē LTRK.

Valdība arī uzdeva LTRK līdz 1.augustam izstrādāt tāmi par plānotajām izmaksām, uzņēmēju iesaisti un citiem būtiskiem jautājumiem, lai lemtu par valsts finansējuma piešķiršanu. Visi klātesošie ministri apliecināja, ka sniegs nepieciešamo atbalstu, lai biedrība veiksmīgi organizētu Latvijas pārstāvību EXPO 2020 Dubaijā.

«Organizējot EXPO Dubaijā noteikti liksim lietā savu uzkrāto pieredzi un zināšanas, tādējādi darot visu, lai katrs ieguldītais eiro ir investīcija, ko Latvija ar uzviju saņemtu atpakaļ. Tāpat arī mēs vēlamies, lai dalība izstādē ir jauns sākums daudziem uzņēmējiem eksporta uzsākšanai, stiprināšanai un palielināšanai gan reģiona līmenī, gan visā pasaulē,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, piebilstot, ka būtiski arī tas, lai paviljons un Latvijas pārstāvība būtu noorganizēta tik augstā līmenī, ka ikvienam apmeklētājam tā būtu pozitīva, neaizmirstama, aizraujoša un atmiņā paliekoša pieredze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc jaunā koronavīrusa uzliesmojuma Dubaijā no otrdienas līdz mēneša beigām slēgti visi bāri un krogi.

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) Dubaijas emirāta varasiestādes norādīja, ka arvien biežāk tiek pārkāpti preventīvie pasākumi, un uz to reaģējot, tiks veikti vairāki pasākumi, tostarp slēgti bāri un krogi.

Kinoteātri, sporta klubi un citu pakalpojumu sniedzēji iekštelpās varēs uzņemt tikai pusi no maksimālā apmeklētāju skaita, bet iepirkšanās centri, viesnīcas, peldbaseini un privātās pludmales drīkstēs uzņemt 70% no maksimālā apmeklētāju skaita.

Restorāni un kafejnīcas drīkstēs strādāt ne ilgāk par vieniem naktī.

Krīžu un katastrofu pārvaldības komiteja uzsvēra, ka visi, kas pakļaus sabiedrības drošību riskam, tīšuprāt neievērojot preventīvos pasākumus vai ievērojot tos neprecīzi, tiks bargi sodīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Trifeļu ražotājs Pure Chocolate «iemēģinās roku» arī saldējuma nišā

Lelde Petrāne,04.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs Pure Chocolate ir pievērsies arī saldējumam, biznesa portālam db.lv pastāstīja tā pārstāve Vineta Kalniņa.

Investīcijas, kas ieguldītas, lai ieviestu šo jauninājumu, gan neesot pārāk lielas - no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro. Saldējuma ražošana tiek pasūtīta citam Latvijas uzņēmumam, kura nosaukumu V. Kalniņa nevēlējās atklāt plašākai sabiedrībai, jo uzņēmumi vienojušies ievērot konfidencialitāti.

Tirdzniecībā Pure Chocolate saldējums nonācis pagājušajā nedēļā, vēl gan ne lielajās tirdzniecības ķēdēs. Augusta vidū tas būšot pieejams arī Rimi, bet septembrī - Maxima.

Jautāta, kādēļ nolemts ieiet šajā pārtikas nišā, kurā konkurence jau uzskatāma par visai augstu, Pure Chocolate pārstāve norādīja uz šokolādes sezonālo raksturu. Proti, ir novērots, ka vasarās šokolādes patēriņš pazeminās un arī lielveikalu tīkli izturas rezervēti pret tās pasūtījumiem, kas skaidrojams, gan ar uzglabāšanu, gan pieprasījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pure Chocolate apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes

Žanete Hāka,05.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn šokolādes izstrādājumu ražotāja SIA Pure Chocolate apgrozījums audzis par 31%, sasniedzot 3,3 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Kā norāda uzņēmuma vadība, palielinot piegādes dziļumu un produktu sortimentu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pērn apgrozījums Latvijā audzis teju divas reizes, sasniedzot 2,4 miljonus eiro. SIA Pure Chocolate bruto peļņa pērn palielinājusies par 12%, kas skaidrojams ar 2013.gada beigās nodotās jaunās ražotnes nolietojumu. Finanšu gadu ražotājs noslēdzis ar 21 tūkstoša eiro peļņu pēc nodokļu nomaksas.

Kā skaidro SIA Pure Chocolate vadība, pateicoties tirgus diversifikācijai, uzņēmumu nav būtiski ietekmējusi Krievijas krīze un Krievijas rubļa kritums. Krievijas krīzes rezultātā, salīdzinot ar 2013.gadu, apgrozījums ārpus Eiropas Savienības pagājušajā gadā ir samazinājies par 68 tūkstošiem eiro. Pērn uzņēmums sācis strādāt ar ASV tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes trifeļu ražotājs SIA "Pure Chocolate" samazinās pamatkapitālu par 3,4 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Pure Chocolate" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Čakste aģentūrai LETA sacīja, ka uzņēmuma pamatkapitāls tiks samazināts, lai segtu iepriekšējo gadu uzkrātos zaudējumus, uzlabojot uzņēmuma pašu kapitālu.

Viņš pauda, ka Covid-19 krīzes izraisītās sekas un iekrātie zaudējumi liedz uzņēmumam saņemt valsts atbalstu, tādēļ, lai uzņēmums varētu pretendēt uz atbalstu nākotnē, nolemts segt uzkrātos zaudējumus, samazinot pamatkapitālu.

Čakste minēja, ka plānots pieteikties "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" piedāvātajām atbalsta programmām, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras programmām.

"2020.gads mums bija slikts gads," sacīja Čakste, piebilstot, ka uzņēmuma ieņēmumos nozīmīga komponente ir dāvanas un tūrisms, taču Covid-19 pandēmijas dēļ daudzi uzņēmumi atteicās no ikgadējām korporatīvajām dāvanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eksportspēja: Mērķis - kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē

Kristīne Stepiņa,24.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate plāno dubultot ražošanas apjomus, eksporta noietā turpinās palielināt arābu valstu īpatsvaru, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

2016. gadā SIA Pure Chocolate plāno apgrozījuma pieaugumu par 20%, sasniedzot 4,5 miljonus eiro, paredzams, ka 50% no tā veidos eksports.

SIA Pure Chocolate mērķis ir kļūt par straujāk augošo šokolādes trifeļu ražotāju pasaulē, saka uzņēmuma valdes loceklis Kārlis Kvāls.

«Strādājam, lai varētu sākt šokolādes eksportu uz Omānu un Bahreinu. Arābu valstis ir mūsu mērķa tirgus, jo tur ir salīdzinoši augsta pirktspēja,» uzsver K. Kvāls. Šogad uzņēmums ir sācis eksportu arī uz Jaunzēlandi. SIA Pure Chocolate aktīvi piedalās dažādās starptautiskās izstādēs, kurās tiek meklēti jauni sadarbības partneri. Kopš 2008. gada tas regulāri piedalās pasaules lielākajā saldumu ražotāju izstādē ISM, kas notiek Ķelnē (Vācijā), kā arī Sweets & Snacks (Čikāgā, ASV) un Gulffood (Dubajā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no perspektīvākajām tautsaimniecības jomām Tukuma apkaimē ir lauksaimniecības produkcijas pārstrāde, tomēr izaicinājums ir darbaspēka pieejamība

Kā skaidro aptaujātie uzņēmēji, Rīgas tuvumam ir liela priekšrocība uzņēmējdarbības attīstībā, taču galvaspilsēta ir arī darbinieku «nosūcējs».

«Tukumam ir laba atrašanās vieta – stundas attālumā no Rīgas, kas nodrošina zemākas loģistikas izmaksas. Tukuma novads un jo īpaši Pūre ir fenomenāla ar saviem pārtikas uzņēmumiem – Puratos Latvia, Kuršu zeme, Pure Chocolate. Pūrē ir bagātīgas tradīcijas augļkopībā un stādaudzēšanā. Savukārt Tukumā ir Tukuma piens, kas ir viens no lielākajiem Latvijas piena pārstrādes uzņēmumiem,» saka Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate pārdošanas direktors un līdzīpašnieks. Degoles pienotavas (SIA Edaks) direktores Irinas Drozdovas vērtējumā Tukuma apkārtne ir bagāta ar talantīgiem cilvēkiem un auglīgu zemi, kas ir piemērota pārtikas biznesam. Uzņēmēji norāda, ka viņiem ir laba sadarbība ar Tukuma novada domi, kas ieklausoties uzņēmēju viedoklī stratēģiskos un praktiskos jautājumos, attīsta infrastruktūru, kā arī informē par ES fondu apgūšanas iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) no 12. līdz 15.septembrim notika viens no EXPO 2020 satelītnotikumiem - būvniecības nozares izstāde THE BIG 5, kurā Latviju tajā pārstāvēja astoņi uzņēmumi, kuriem iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits svārstās no 20 līdz 50, savukārt dažiem jau noslēgti sadarbības līgumi.

Izstādē piedalījās "Controlit Factory", "AM Energy", "WWL HOUSES", "Tetralia", "Groglass", "TENAX PANEL", "Wood ART.LV" un "Silk Plaster Group".

"Mēs protam piesaistīt uzmanību: izstādes apmeklētājiem patika stenda dizains, kas ievērojami atšķīrās no citu valstu piedāvājuma. Kamēr citas valstis izmantoja salīdzinoši vienkāršas konstrukcijas, Latvijas stendā varēja apbrīnot gan neparastus materiālus, gan 3D hologrammas. Iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits dažādiem uzņēmumiem svārstās diapazonā no 20 līdz 50, un dažiem ir jau noslēgti līgumi. Visi uzņēmēji teic, ka izstāde bijusi interesanta un vērtīga, jo palīdzējusi labāk izprast konkrēto tirgu, to, kādi produkti konkrētajā tirgū ir "ejošāki" un ko potenciāli varētu piedāvāt papildus. Savukārt tie, kas THE BIG 5 apmeklējuši iepriekš, norāda, ka šogad par spīti Covid-19 ierobežojumiem izstāde bija sevišķi labi apmeklēta, kas, iespējams, saistīts ar EXPO tuvošanos. Un vēl viena atziņa, pie kuras nonācām, - izstādes apmeklētājiem ir ļoti svarīgi, lai produkts būtu ražots Eiropā, nevis Ķīnā, kas mums sniedz savas priekšrocības," iespaidos dalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītājs Toms Sudrabs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību starptautiskajā izstādē "Expo 2020 Dubai", kas rudenī sāksies Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) pilsētā Dubaijā, līdz šim apstiprinājuši 23 Latvijas uzņēmumi, bet vēlmi piedalīties izteikušas vēl 52 kompānijas, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA).

"Līdz šim lielākā interese ir no informācijas tehnoloģiju (IT) nozares, bet ir atsaukušies arī citu nozaru pārstāvji, kā, piemēram, farmācijas, būvniecības, kokapstrādes, pārtikas, loģistikas un citām jomām," papildina LIAA direktors Kaspars Rožkalns. Viņš pieļauj, ka Tuvo Austrumu reģiona tirgū īpaši pieprasīti varētu būt dažādi tehnoloģiskie risinājumi, ekskluzīvi nišas produkti un pakalpojumi, piemēram, medicīnas tūrisms.

Šonedēļ no Rīgas ostas uz Dubaiju nosūtīts konteiners ar nepieciešamo aprīkojumu Latvijas paviljona izbūvei izstādē, bet tuvāko nedēļu laikā sāksies paviljona montāžas darbi.

Ar izstādes organizatoriem apstiprināts un saskaņots Latvijas paviljona tehniskais projekts, kura koncepcija paredz četrās dimensijās realizētu risinājumu. Db.lv jau vēstīja, ka tā centrālais elements būs kūdra, kas veido simbolisku saikni starp Latvijas vēsturi, mūsdienām un nākotnes sasniegumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Automašīnu skaits uz vienu iedzīvotāju Dubaijā pārsniedzis Ņujorku un Londonu

LETA--AFP,16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu skaits Dubaijā pēdējo astoņu gadu laikā dubultojies, un šobrīd valstī ir vairāk automobiļu uz vienu iedzīvotāju, nekā Ņujorkā vai Londonā, pirmdien paziņoja Dubaijas Ceļu un transporta pārvalde.

Pārvaldes dati liecina, ka Dubaijā ar 2,4 miljoniem iedzīvotāju šobrīd ir 1,4 miljoni automobiļu, kas ir līdzvērtīgi 540 automašīnām uz katriem 1000 iedzīvotājiem.

Londonā uz 1000 iedzīvotājiem ir 305 automašīnas, bet Ņujorkā - 213 automobiļi.

Pārvalde vēsta, ka reģistrēto automašīnu skaits Dubaijā pēdējos astoņos gados ir pieaudzis vidēji par 8,2% gadā, 2006.gadā šādu automobiļu skaitam veidojot vien 740 000.

Ja šī tendence turpināsies, tad reģistrēto automobiļu skaits Dubaijā līdz 2020.gadam varētu sasniegt 2,2 miljonus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Purified plāno pašu spēkiem iegūt aktīvās vielas

Kristīne Stepiņa,04.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Purified uztura bagātināju ražošanai no melnās šokolādes meklē iespējas pašu spēkiem izgatavot to vērtīgākās sastāvdaļas.

DB jau rakstīja (20.01.2016.), ka pirms četriem gadiem kardiologs Andrejs Ērglis kopā ar saviem dēliem Kristapu un Mārtiņu, uzņēmējiem Aivaru un Pēteri Žimantiem, sadarbībā ar zinātniekiem uz melnās šokolādes bāzes radīja vairākus uztura bagātinātājus, kurus ražo SIA Pure Chocolate. Pa šo laiku ir mainījies uzņēmuma īpašnieku sastāvs – 2017. gadā, investējot aptuveni 200 tūkstošus eiro, 21,6% kapitāla daļu ieguva investīciju fonds FlyCap Investment Fund. Pateicoties šim finansējumam, šī gada martā ir gaidāma zīmola restartēšana un veiktas iestrādnes, lai Latvijā varētu sākt dabīgo aktīvo izejvielu ražošanu.

Pārtop jaunā kvalitātē

Investīciju fonda FlyCap līdzekļi ieguldīti produktu portfeļa izstrādē un attīstībā, kā arī eksporta veicināšanā – uzņēmums piedalījās starptautiskajā izstādē Vita Food, kas notika Ženēvā (Šveicē), un saņēma piedāvājumu no Spānijas kompānijas Uriach realizēt uztura bagātinātājus, izmantojot viņu zīmolu Innovage, stāsta SIA Purified padomes priekšsēdētājs Kristaps Ērglis. Apjomi nav bijuši pārāk lieli – pārdoti 10 tūkstoši blisteru, taču gūta vērtīga pieredze produkcijas realizācijā ārvalstu tirgū. Šobrīd ir pabeigta uztura bagātinātāju vizuālā un saturiskā uzlabošana – tas tiek realizēts patērētājam ērtākā iepakojumā. Sākotnēji uztura bagātinātāji tika pildīti plastikāta plāksnītēs (koreksos), bet šobrīd tie, līdzīgi kā medikamenti, tiek ievietoti blisteros.

Komentāri

Pievienot komentāru